ricebridge ricebridge skrev:
Har sett en annan stuga med officiella namnet Kosta Klöver.
Vid Stockholms Universitet har väl Ekonomernas förening ett hus som heter "Villa Bellona", det tycker jag är riktigt fyndigt, man tänker inte på det förrän man uttalar det!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Om ni har någon kärlek för hockey förslår jag ”SuddenLife”. Annars ”Suddensbo”. Det skall ligga lätt på tungan, och samtidigt ha lite anknytning. Roligt ör en extra touch.
Japp, hockey gillas, har spelat själv också! Sudden gissar jag du menar både kopplingen till Mats Sundin och sammandragning av Sandviksudden. Helt klart ett klurigt och bra förslag. Dock flera andra hockeyspelare (med förflutet i Skellefteå AIK och numera i NHL-isch...) som nu har stugor i närheten, och vet inte varför, men känns lite avigt därför med hockeykoppling på stugan.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Varuhuset är ju rätt kul

Varuboden låter lite mindre. Längre ifrån stormarknad, sas ..
Ja stugan är ju som sagt rätt liten och enkel så varuboden skulle nog passa bättre på så sett. Men jag gillade ändå varuhuset just för kopplingen till den gamla sköna Tv-serien (var inte så gammal på den tiden, men fanns ju inte så mycket annat på den tiden att se på Tv, så man följde ju det där, minns signaturmelodin osv)
 
B b8q skrev:
Vid Stockholms Universitet har väl Ekonomernas förening ett hus som heter "Villa Bellona", det tycker jag är riktigt fyndigt, man tänker inte på det förrän man uttalar det!
Ja och det var ett fint namn också. Många kommer nog dock inte göra kopplingen (kanske alls), så de kommer undra varför i hela friden detta namn.
 
Här är en bild på tomten (som efterfrågades). Inte så märkvärdig än, har en del jobb att göra förutom själva stugbygget :)
 
  • Tomt med märkstolpe, träd och ris, vid en sjö i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B b8q skrev:
Vid Stockholms Universitet har väl Ekonomernas förening ett hus som heter "Villa Bellona", det tycker jag är riktigt fyndigt, man tänker inte på det förrän man uttalar det!
Åh. Den har jag inte fattat förrän nu, ett kvartssekel efter att jag gick på Stockholms Universitet :lying:
 
K Kullan skrev:
Här är en bild på tomten (som efterfrågades). Inte så märkvärdig än, har en del jobb att göra förutom själva stugbygget :)
Den bilden får mig att fråga ”var e’ huset” :crysmile:
 
ricebridge ricebridge skrev:
Åh. Den har jag inte fattat förrän nu, ett kvartssekel efter att jag gick på Stockholms Universitet :lying:
Då har du lärt dig något nytt idag, alltså är det en bra dag! :)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Kullangård, villekullan, utsikten,
 
Mikael_L
Om huset hamnar nära ån så blir "åsikten" bra. :)
 
B b8q skrev:
Då har du lärt dig något nytt idag, alltså är det en bra dag! :)
Jajamän! Man lär sig något nytt varje dag - alltså är alla dagar bra dagar! :D
(sorry TS för OT)
 
ricebridge ricebridge skrev:
Den bilden får mig att fråga ”var e’ huset” :crysmile:
Och den kommentaren får mig att fråga "Har du läst trådstarten?" :crysmile:;)

(Stugan kommer börja byggas typ nu :D)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Kullangård, villekullan, utsikten,
Skrev det lite tidigare, men mitt nick Kullan kommer från platsen där vi tidigare hade hus, så känns inte så relevant längre. Utsikten kan vara ett alternativ, det kommer vara fin utsikt över sjön iaf. Även om jag mer kopplar utsikten till något som är mer högt upp, tex på ett berg :thinking::)
 
K Kullan skrev:
Och den kommentaren får mig att fråga "Har du läst trådstarten?" :crysmile:;)

(Stugan kommer börja byggas typ nu :D)
Det var en ordlek med ”Varuhuset”...
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Om huset hamnar nära ån så blir "åsikten" bra. :)
Ingen å, utan en relativt stor sjö, 6km2 maxdjup på 16 meter. Eller träsk om man betänker namnet (Varuträsket). Så då får det bli sjösikten, men då vart det inte lika vitsigt med namnet då :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.