A Manfred Marklund skrev:
Prövade detta, efter det fick den totalt tuppjuck. Skruvade isär den och fann en hel del vatten inuti bland kretskorten och kablar :( Så har torkat upp den, rengjort och lött på kretskorten och kablarna. Hoppas den går i gång imorgon.
Kanske ska du kolla statusen för tätningslisten i kåpan. Den brukar bytas på service.
 
E etompau skrev:
Kanske ska du kolla statusen för tätningslisten i kåpan. Den brukar bytas på service.
Den ser hel och ren ut dock, men ska kolla över den ordentligt om jag får igång maskinen.
 
Robotgräsklippare parkerad i litet trägarage vid röd husvägg med stenläggning framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sådär, fullt frisk igen och parkerad i sitt garage!
 
  • Gilla
johan63 och 1 till
  • Laddar…
Har nu ikväll fått ner slingan och guidekabeln. Startade maskinen, enligt manualen, den kör ut och följer guideslingan till slutet och börjar klippa där. Sen kalibrerar jag guideslingan enligt manual, den kör tillbaka och dockar klockrent. Ställer sen in tider, sätter den i auto läge trycker start och stänger luckan. Enligt schema ska den klippa fram till 23. Men nu står den bara still i dockan, antar den laddar upp sig helt nu innan den kör ut?
 
Den måste ladda till 100% innan den kör igen.
 
  • Gilla
JLyck
  • Laddar…
Du kommer att bli jätte nöjd med maskinen. Jag lovar ! :love:
 
Min vill inte följa guidekabeln ända ut vid start men har inga problem med att ta sig hem. Skumt. Börjar klippa två tre meter ut från dockstationen.
 
johan63 johan63 skrev:
Du kommer att bli jätte nöjd med maskinen. Jag lovar ! :love:
Det lilla jag sett så älskar jag den redan. Den köttar på rätt bra i även högt gräs.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
A Manfred Marklund skrev:
Min vill inte följa guidekabeln ända ut vid start men har inga problem med att ta sig hem. Skumt. Börjar klippa två tre meter ut från dockstationen.
Har du kalibrerad guiden ?
 
johan63 johan63 skrev:
Har du kalibrerad guiden ?
Yeap, det är då den börjar klippa efter 3 meter.
 
A Manfred Marklund skrev:
Yeap, det är då den börjar klippa efter 3 meter.
Testa att återställa maskinen helt. Och kalibrera därefter igen.
 
johan63 johan63 skrev:
Testa att återställa maskinen helt. Och kalibrera därefter igen.
Hur har du ställt in fjärrstart ? Ställer den på alltid, ska den följa guiden hela vägen ut varje gång.
 
  • Gilla
Asmodean
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
Hur har du ställt in fjärrstart ? Ställer den på alltid, ska den följa guiden hela vägen ut varje gång.
Har nyss skruvat isär den helt så den är totalt nollad, kollade fjärrstart och den står på sällan, ska testa ändra! Vad innebär fjärrstarten för övrigt? Vill också ha den där hasplåten men hittar ingen sida med hela kittet.
 
A Manfred Marklund skrev:
Har nyss skruvat isär den helt så den är totalt nollad, kollade fjärrstart och den står på sällan, ska testa ändra! Vad innebär fjärrstarten för övrigt? Vill också ha den där hasplåten men hittar ingen sida med hela kittet.
Fjärrstart är som det låter. Alltså att maskinen kan börja klippa längst bort.
Tex. Framsidan av tomten. För att sedan klippa baksidan. Hur ofta den ska göra det ställer man in just på fjärrstart. Har man större baksida kan man testa och sätta den på ofta.
Om du läser denna tråd bakåt, kommer du att hitta länk till haspplåten.
 
Härligt att åka till jobbet och se att maskinen är ute och klipper. En kandidat till årets köp. Enda är att den har det jobbigt i en liten backe nu när gräset är blött, efter halva backen ”fastnar” den några sekunder senare så backar den och fortsätter åt annat håll. Får se om han klarar det i eftermiddag när det är torrt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.