F flovv skrev:
På min bytte dom displayen/knappsattsen och uppdaterade mjukvaran tror jag också det stod, när jag fick den hade jag 0.94 som innan då min aldrig blev uppdaterad. Funderar på att göra det nu i vår, innan garantin tar slut.

Hej igen och tack för svar , har beställt display och knappsats nu från www.stokker.com
Bara att ta det försiktigt och testa själv :)
 
P Puttejakob skrev:
Hej igen och tack för svar , har beställt display och knappsats nu från www.stokker.com
Bara att ta det försiktigt och testa själv :)
Hoppas det är den nu bara, så det inte är något annat!
Vad kostade den?
 
F flovv skrev:
Hoppas det är den nu bara, så det inte är något annat!
Vad kostade den?
Display och knappsatsen gick på cirka 700:- med frakt . När jag sökte på parts no: hittade jag bara två - tre sidor i hela värden , en italiensk , Spansk , och denna från en sida i Baltikum . Får hoppas det dyker upp någon för annars blir det dyrt ;)
 
P Puttejakob skrev:
Display och knappsatsen gick på cirka 700:- med frakt . När jag sökte på parts no: hittade jag bara två - tre sidor i hela värden , en italiensk , Spansk , och denna från en sida i Baltikum . Får hoppas det dyker upp någon för annars blir det dyrt ;)
P Puttejakob skrev:
Display och knappsatsen gick på cirka 700:- med frakt . När jag sökte på parts no: hittade jag bara två - tre sidor i hela värden , en italiensk , Spansk , och denna från en sida i Baltikum . Får hoppas det dyker upp någon för annars blir det dyrt ;)
Vad skulle Hpv Schou i Hässleholm ha för det?
 
P Puttejakob skrev:
Display och knappsatsen gick på cirka 700:- med frakt . När jag sökte på parts no: hittade jag bara två - tre sidor i hela värden , en italiensk , Spansk , och denna från en sida i Baltikum . Får hoppas det dyker upp någon för annars blir det dyrt ;)
Var ett okay pris tycker jag, hoppas det funkar!!
 
Hej!
Lite positiv feedback.
Jag bytte ut sensorn framtill på klipparen förra året.
Klipparen gick ut på grönbete för en dryg vecka sen.
Den har gått klockrent utan ett enda stopp sen dess.
Vi får hoppas det håller i sig!
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
P Puttejakob skrev:
Hej , skulle köra igång min Landroid nu för 4'e säsongen , men har samma problem . Först lyste Lcd displayen lite , sedan gick den inte starta alls , När jag sticker in den i laddaren så tänder sig den röda lampan på laddaren i cirka 4 sekunder sedan går den över till grönt . Jag beställde ett nytt batteri igår .
Jag är nyfiken hur det gick för dig flovv eftersom min har samma fel och verkar stendöd ?
Hade exakt samma grej i fiol, det var startknappen på knappsatsen som gett upp, hittade det när jag bygla knapparna manuellt i kontakten. Troligtvis hade det kommit in fukt i knappsatsen när jag tvättade av klipparen på hösten, fukt som gjorde sitt med knappsatsen under vintern.
Fick hemskickat en ny knappsats på brevlådan från Worx serviceavdelning (under tusenlappen) och sen fungerade klipparen igen......

Annars har den gått fint (4 säsonger) peppar-peppar, det enda jag gjort utöver knappsatsen är att jag har jag köpt större batteri. I höstas med det gamla batteriet orkade den knappt 20 minuter innan den linkade hem till laddaren, nu med det nya batteriet var den ute över 2 timmar och 20 minuter! :)
 
Glenn K Glenn K skrev:
Hade exakt samma grej i fiol, det var startknappen på knappsatsen som gett upp, hittade det när jag bygla knapparna manuellt i kontakten. Troligtvis hade det kommit in fukt i knappsatsen när jag tvättade av klipparen på hösten, fukt som gjorde sitt med knappsatsen under vintern.
Fick hemskickat en ny knappsats på brevlådan från Worx serviceavdelning (under tusenlappen) och sen fungerade klipparen igen......

Annars har den gått fint (4 säsonger) peppar-peppar, det enda jag gjort utöver knappsatsen är att jag har jag köpt större batteri. I höstas med det gamla batteriet orkade den knappt 20 minuter innan den linkade hem till laddaren, nu med det nya batteriet var den ute över 2 timmar och 20 minuter! :)
Låter jättebra! Vad var det för ett batteri du köpte som är större?
 
  • Gilla
magstorm och 1 till
  • Laddar…
Min 794E är inne på femte säsongen nu. Klocka batteritiden ikväll inte exakt men mellan 1 timme och 1 timme och en kvart gick den.
Har inte bytt batteri på den.
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
F flovv skrev:
Var ett okay pris tycker jag, hoppas det funkar!!
Nu lever den igen efter byte av display och knappsats :) Verkar som att det dragit in fukt emellan knappsatsen ner i i kretskortet till displayen . Jag la en sträng med silicone runt knappsatsen för att hindra att den blir samma sak igen .
 
  • Gilla
flovv och 1 till
  • Laddar…
Hej på er.
Jag köpte en Worx Landroid M WG796E.1 för en dryg vecka sen. Har märkt att påkörningsskyddet inte funkar som det ska. Den kan köra på nåt och backa utan problem ena gången, för att nästa gång stå och slirar tills motorn löser ut. Igår hade den till och med klättrat upp på barnens gungställning och ställt sig på bakdelen. Kan tycka att backen borde hoppat i innan dess. Är det nån annan som upplever att påkörningsskyddet är lite skumt?
 
Hej!
Svårt att svara på exakt vad det beror på, men att den klättrar upp på gungställningen KAN bero på att begränsningskabeln ligger fel.
Ex. att ett "överskott" ligger i en hög, som det gjorde för mig när jag slarvat.
Alt. att kabeln är korsad vid en ö...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Gungställningen är inte avgränsad med kabel. Jag anser att kollisionskyddet borde räcka. Samma med studsmattan. Det dem två ställe den brukar fastna, men det står i manualen att stabila objekt på minst 15cm så ska den byta håll. Den stod även och slirade mot en gran innan ja drog om slingan. Studsmattan kan ja inte rama in med slinga eftersom jag flyttar den med jämna mellanrum för gräsets skull.
 
J Janne79 skrev:
Gungställningen är inte avgränsad med kabel. Jag anser att kollisionskyddet borde räcka. Samma med studsmattan. Det dem två ställe den brukar fastna, men det står i manualen att stabila objekt på minst 15cm så ska den byta håll. Den stod även och slirade mot en gran innan ja drog om slingan. Studsmattan kan ja inte rama in med slinga eftersom jag flyttar den med jämna mellanrum för gräsets skull.
Mot studsmatta har jag haft liknande fenomen . Den
fastnar med skalet utan att sensorn blir påverkad. Sänkte läten jag satt på benen sen försvann problemet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.