Kopplade in en annan kabel och då lös den grön så förmodligen är det väl kabelbrott då. Ska gå en runda efter slingan och se om jag hittar felet. Annars får jag införskaffa mig en mätare.
 
Det var kabelbrott. Min granne hade en spänningsmätare så vi letade på var brottet var. Nu funkar det, dock inte hunnit provkört den så mycket då det började regna så fort den hade kört ut. Dock märkte jag att 35cm från hinder är alldeles för långt, så kommer få gå och dra in den en hel del. Hur långt ifrån har ni satt kabeln? Går det kanske att programmera att han ska köra längre ut från kabeln istället för att dra ut allt?
 
WG796E - Landroid M 1000 WiFi som "hänger" sig

Tre gånger har jag hittat den stående i laddstationen där den verkar ha hängt sig, ingen reaktion när man trycker på start, stopp osv.

Displayen visar enbart de tre symbolerna till höger, "skiftnyckel", "klocka" och hänglås där "skiftnyckeln" är markerad (se bifogad bild).

Det enda sättet att få igång den som jag kommit på är att ta ur batteriet och sätta tillbaka det igen.

Någon som har några tips?
 
  • Robotgräsklipparens kontrollpanel med felmeddelande, tre ikoner lyser: skiftnyckel, klocka och hänglås.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjenare,

Vilken är senaste firmware till WG796E? Min har
1.26
11 06 15

Känns som om det borde finnas en med senare versionsnummer än från juni 2015?
Tack på förhand
 
Finns mig veterligen ingen nyare tyvärr. Support nämnde tidigare i år att det skulle komma en uppdatering i maj men den verkar inte ha dykt upp...
 
Skall dra igång min wg791e som jag inte använt sedan 2015, dock underhållsladdad, för vi dränerade om huset/tomten 2016 och det har inte blivit läge förrän nu då tomten inte varit klar. Har under tiden inte följt tråden, men läst upp sen där jag var sist. Blev förvånad att det inte kommit fler uppdateringar på mjukvaran!! 0.94:an kanske fungerar jättebra, vet ju inte det än, men skall snart testa. Saknar dock det som flera klippare haft i åratal, att om något ligger i vägen för begränsningskablen, så går klipparen i en båge runt hindret. Grannens Viper (tror jag den heter) som är 5-6 år gammal utför en sådan operation med bravur när något ligger i vägen, även flera på raken tills den hittar kabeln igen! Vad jag läst här finns inte den funktionen än i alla fall.
Kommer det komma fler uppdateringar till våra klippare eller är dom för gamla nu?
 
flovv: Kolla på hemsidan om det finns uppdateringar.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tack Ganntrader.
Hade gjort det precis innan, därför jag visste att det var den senaste. Hade till och med för mig att jag redan lagt in den redan 2015 och det stämde när jag kollade, 0.94 låg i klipparen.
Körde igång den senare i alla fall och den fungerade fint tycke jag, kul att få ut den, är ju nästan två år sedan jag använde den senast! :)

Är det någon som har en nyare mjukvara som passar min wg791e, köpt 2015?
 
Pratade med supporten idag och fick då en ny mjukvara. Denna är nyare än 0.94an och finns för maskiner som bråkade, men fick i alla fall testa.
Skulle flasha den, men vad jag vet fick jag inte igång flashingen och nått sket sig innan eller så gick den igång och flashningen misslyckades.

Nu startar roboten inte längre. När jag håller ner on-knappen lyser display:n, men inget mer händer. När jag släpper den slocknar display:n. Det är allt som händer.
Någon som har en lösning på detta?
 
F flovv skrev:
Pratade med supporten idag och fick då en ny mjukvara. Denna är nyare än 0.94an och finns för maskiner som bråkade, men fick i alla fall testa.
Skulle flasha den, men vad jag vet fick jag inte igång flashingen och nått sket sig innan eller så gick den igång och flashningen misslyckades.

Nu startar roboten inte längre. När jag håller ner on-knappen lyser display:n, men inget mer händer. När jag släpper den slocknar display:n. Det är allt som händer.
Någon som har en lösning på detta?
Som allt annat prova att ta ut batteriet och vänta en minut, i med batteriet och testa.
 
N nissenhj skrev:
Som allt annat prova att ta ut batteriet och vänta en minut, i med batteriet och testa.
Testade detta och även låtit batteriet vara urdraget flera timmar nu, skall snart ut och testa igen. Annars blir det supporten imorgon.
 
Kopplade in batteriet igen, nu är den helt död, display:n lyser inte ens till nu. Den känns död :/
Får se vad supporten säger imorgon.
 
Prova att skjutsa in den manuellt i laddaren så att laddaren lyser rött och sen grönt. Så kan jag behöva göra ett antal (10-20) gånger om den har blivit så urladdad att den inte går att starta.
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
Jag upplever att min M 796E låter mer från hjulens drivningen nu än vad den gjorde när den var ny. Något av ett "ööön ön ön ööön ööön ön ööön ön önönönöön ön"-liknande ljud (inte jättehögt men man hör det på 15 m avstånd).
Är det någon som vet om det är något som kan smörjas upp eller bytas ut för att den ska gå tystare. Har provat med lite WD40 där man kommer åt lätt men det gör inte så stor skillnad.
 
Min WG791E fastnar ibland på ett konstigt sätt. Är det någon annan som har samma problem? Det verkar inte komma några fler mjukvaruuppdateringar till 2015 års modell verkar det som...? 0.94 är väl fortfarande den senaste?

Robotgräsklippare modell WG791E som fastnat vid trädrötter på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Robogräsklippare WG791E fastnar vid trädrot, fråga om vanligt problem med äldre modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Robotgräsklippare WG791E fastnar mot träd i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.