UlfTolf skrev:
Hej provar att lägga här och ser om ngn svarar. Jag har fått lite strul med min landroid wg791E robotklippare. Den funkar bra när jag kör manuellt dvs via start knappen men nu i morse gick den ut på program. Dock tycks den vara förvirrad och går i cirklar lr går lite framåt, stannar och håller på så. Gjorde uppdatering förra året. Tips? Trix?
Mailade supporten och de ville ta in på service men jag tror att garantin löpt ut.
Har ni några tankar kring detta?
Med vänlig hälsning, Ulf
Finns nog många alternativ till felkällor förutom tekniskt fel.
-Klipparen hittar inte gränstråden när den går ut?
Är den inställd på att följa gränstråden ut?
-Gränstråden eller elkabeln ligger konstigt hoprullad någonstans?
-Grannen har köpt en "icke kompatibel" klippare?

En bra test är att skapa en kortare reservslinga och testköra.
 
Tack för svar. Grannen har en hq som han inte haft innan men det är 4-5 m asfalt mellan. Nydragen slinga men skarvdon denna gång. Inga hoprullningar men hus!? Spelar väl ingen roll? Den funkar ju när jag tvingar ut den manuellt..
 
Jag slåss med ett problem där min Landroid fastnar på två stora öar jag har, av någon anledning registrerar den inte att den åker runt en ö. Har ett par mindre öar och där fungerar det utan problem. Jag har dragit gränstråden till och från samtliga öar på samma sätt. Någon som har några tips? - Om någon har en kanal till de som utvecklar koden till Worx skulle jag bli väldigt glad, jag har själv en bakgrund som systemutvecklare och jag är tämligen övertygad om att det handlar om en bugg i koden.
 
J
En uppdatering.

Fick tillbaka min maskin från 11 dagar på service. Följande utfördes:

Byte av kretskort i laddstation
Hjullager inpsekterade
Batteri uppladdat
Batteri kontrollerat och testat
Programvara uppdaterat till 0,94

Nu har den inte varit igång mer än ett dygn men allt funkar finfint hittills.
 
  • Gilla
evesve
  • Laddar…
Nån som vet om det är på G nån uppdatering till wg790e, finns i dagsläget Hypericum 3.1 v0.94.
Finns juh Hypericum 3.2 till M och L, men verkar vara för 2016 års wg790e.1 om jag förstått rätt???

Annars klipper den på bra:p
 
Ringde supporten igår. Fick ny sensor och nytt kretskort till laddstationen i dag. Här är gamla sensorn med sprucken strumpa

En gammal och smutsig sensor med en synlig spricka och slitage, placerad på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Flöjten5 skrev:
Ringde supporten igår. Fick ny sensor och nytt kretskort till laddstationen i dag. Här är gamla sensorn med sprucken strumpa


Såg ut om min!
Öppna "strumpan" och se om du hittar trasiga kablar.
Då kanske du kan fixa en reservsensor med en lödkolv (y)
 
Redigerat:
Angående 792E 2015 går den in på sin 3e säsong och med uppdaterad med senaste fw 0,94 sen förra året. Dragit om slingan på 250 meter eftersom vi byggt om tomten.

Den vägrade starta automatiskt vid förprogrammerade tider, tog ur batteriet gjorde en default inställning och nu fungerar den igen.
 
  • Gilla
evesve
  • Laddar…
Hallå där. Jag har n worx som efter nästan två år har börjat strula. Den åker ut från laddstationen och kommer typ 2 meter sen börjar den snurra och till slut stannar den. Utom arbetsområde står det i fönstret.
Lyfter jag runt den på framsidan så kan den klippa problemfritt i alltifrån 1 minut - 1 timme. Men helt plötsligt så börjar han snurra och tillslut stanna. Utom arbetsområde står det då.
Prövat att uppdatera, men han tar inte emot nya uppdateringen. .någon som har något tips?
 
Hej min hade liknande problem. Efter kontakt med supporten fick jag ett kretskort till laddstationen samt sensorn hemskickat. Ganska lätta att byta och efter det funkar Maja!
Prova att kontakta supporten. Ulf
 
Hej.
Tack för svaret. Mailade supporten igår. Hoppas få svar efter helgen.
Kan ju bara hoppas det är samma problem och att det inte är några problem att få grejerna skickade.
 
Någon som vet vad detta innebär? Är inte på plats så jag kan inte kontrollera själv.
 
  • Felmeddelande på displayen med texten "För många positioneringsfel" och knappar för inställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L LtEriksson skrev:
Någon som vet vad detta innebär? Är inte på plats så jag kan inte kontrollera själv.
Har aldrig sett det förr...

Har du lagt in för många "startpunkter"?
Blir inte procenten 100% totalt?

Dumma svar som jag gissade mig till.....
 
Den har rullat på utan problem i många veckor och jag har inte ändrat något. En gissning är att den "studsat" mellan begränsningskabeln och ett hinder - eller en annan del av begränsningskabeln och gett upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.