Vinn batteridriven kolborstfri grästrimmer

Batteridriven grästrimmer EGO ST1300E med kolborstfri motor och tillhörande 56V-batteri och laddare.

Med värmen kommer vackra gräsmattor och tyvärr även en del ogräs. Med en grästrimmer hemma är det enkelt att kantklippa och sköta om snåriga rabattkanter. Veckans vinnare tar hem en 56-volts grästrimmer - EGO ST1300E - från Grönaverktyg.se. Trimmern har en kolborstfri motor, enkel frammatning av tråd (stötframmatning) samt dubbla trådar för lägre vibration.

Totalt värde cirka: 4 200 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har EGO ST1300E för klippdiameter?
Svaret hittar du här: http://gronaverktyg.se

1. 25 cm
X. 30 cm
2. 33 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Gronaverktyg.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Gröna Verktyg för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Olle Johanson och 2 till
  • Laddar…
Svar: 2. 33 cm

Nytt märke för mig så det skulle vara riktigt spännande att se om det är något att ha.


För övrigt riktigt dålig hemsida, fick hitta infon på Pricerunner istället
 
Svar: 2 33 cm.

Jag tänker att den är ett rimligare alternativ till att klippa kanterna med en slö hushållssax, vilket jag gör nu.
 
I
Svar:2

Jag trasslar in mig i trimmersladden hela tiden....en batteridriven hade verkligen underlättat trädgårdsarbetet och dämpat humöret.
 
Svar: 2

Med nyinköpt hus och ärvd sladdtrimmer (och 2000kvm tomt) skulle denna verkligen underlätta arbetet kring häckar/land och träd!
 
Svar: 2.

Motivering: Jag har insett att jab börjar bli för gammal (eller lat, välj själv) för att stå och rycka i startsnöret på en trilskande trimmer som inte vill start. Min fru klarar inte ens att få igång bensintrimmern, då hennes armar är för korta för att få den rätta snärten. El har "tryck på knappen så startar den", vilket känns mycket trevligare än att stå och svära i värmen.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Svar: 2. 33 cm

Nytt märke för mig så det skulle vara riktigt spännande att se om det är något att ha.


För övrigt riktigt dålig hemsida, fick hitta infon på Pricerunner istället
Svaret finns under trimmers på deras hemsida.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn batteridriven kolborstfri grästrimmer

[bild]

Med värmen kommer vackra gräsmattor och tyvärr även en del ogräs. Med en grästrimmer hemma är det enkelt att kantklippa och sköta om snåriga rabattkanter. Veckans vinnare tar hem en 56-volts grästrimmer - EGO ST1300E - från Grönaverktyg.se. Trimmern har en kolborstfri motor, enkel frammatning av tråd (stötframmatning) samt dubbla trådar för lägre vibration.

Totalt värde cirka: 4 200 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har EGO ST1300E för klippdiameter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 25 cm
X. 30 cm
2. 33 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Gronaverktyg.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Gröna Verktyg för att de sponsrar den här tävlingen.
33 cm
Har bara bensinare och den är tyvärr sönder så skulle inte vara dumt med en som går på batteri istället.
 
Svar 2: 33 cm.
Med små barn vore det skönt att slippa oljud och avgaser.
 
Svar2, : 33cm
Vi har blivit med hus och en stor tomt därtill, men vi har knappt några bra maskiner. Grästrimmern skulle dimpa in som en efterlängtad partner och att slippa bensinen och köra på el vore extra bra! Som det är nu, blir det massor av ställen lämnade för att lilla gräsklipparen inte kommer åt: på och runt jordkällaren, runt ladorna, slänterna och brevlådan, hoppas och håller tummarna hårt!
 
Svar: 2 33cm

Alltså. Har hållit på med vår trädgård nu i 36 månader. Sen vi planerade vårt husbygge då tomten var överväxt av alla nivåer av växtlighet. Nu börjar det bli fint. Just fått ner och gjutit kantsten mellan gräsmatta och gruset på vägen och parkeringen. Lagt jord och sått gräs. Nu blir det fint att klippa där men så har vi då berg tvärs genom hela tomten där den inte går att komma åt med gräsklippare. En stark trimmer skulle göra det jobbet snabbt och enkelt. Dessutom skulle jag få en riktigt glad sambo när hela trädgårdsintrycket blir prydligt. Vore helskönt med denna trimmer!
 
j.f.s
Svar 2.

Nuvarande trimmer har gett upp.
Jag tror jag får krupp!
Vinna en ny vore fint
Då kan jag klippa gräset så cleant
 
Svar 2: 33cm

Trimmer hade varit en perfekt present till min farmor som idag drar runt på en trimmer med sladd. I en 1800kvm trädgård blir det en del trasslande med förlängningssladdar.
 
Svar 2. 33cm
I min bittra strid mot maskrosor och annat ogräs vore en ny trimmer guld. Verkar var snabb nog att vispa grädde till jordgubbstårta dessutom!
 
Svar 2

Ja-a, nu hävdar ju både fru och barn att bensindrivna trimmern vi har är för tung (eller för "farlig") så med denna kanske det inte bara var jag som fick springa omkring och timma gräs...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.