P
Jäklar höll på att glömma bort skvallerröret från skåpet med golvvärmen.
 
P
2 första våderna uppe.
Två våder av gröna KeraSafe fuktspärrsplattor installerade på vägg med synliga röranslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
shomakie och 1 till
  • Laddar…
P
Grönt och fint
Inbyggd belysning i ett grönt golv med fokus på en rund ljusinstallation med vit ram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grön byggväggskiva märkt "KeraSafe KIILTO" med avlopp och två kopparrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gröna KeraSafe väggplattor och golvsåtkomst installerade i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fuktspärrade gröna gipsskivor märkta med "KeraSafe" på en vägg i pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gröna KERASAFE-vattentäta byggskivor installerade som underlag i ett badrumsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tomnil och 3 till
  • Laddar…
P
Tog mig en titt innan jag gick och la mig igår och upptäckte att det hade bildats en del blåsor under golvduken. Pratade med leverantören och det kan tydligen hända ibland att det blir gasbildning och deras råd var att få på plattorna på golvet så fort som möjligt samt om det var större blåsor så skulle jag skära upp dem och sedan sätta en ny bit duk över med Keraseal innan plattläggningen. Så nu blev det helt plötsligt lite bråttom att bestämma golv :(
 
  • Gilla
MartinP666
  • Laddar…
P
Blir inte alltid som man tänkt sig. Då har vi äntligen bestämt oss för kakel och klinker och åker och handlar. Bär upp allt på övervåningen så att det ligger på plats tills nästa helg då jag tänkte börja. Öppnar en kartong med klinker och ser att vi fått fel nyans, tur att man inte hann börja lägga i alla fall så nu blir det ytterligare ett besök i Höganäshuset. Valde ett grått 15x15 till golvet och vita 10x20 till väggarna.
 
P
Färdigmålat. Snart dags för kakling. Gäller nog att tänka till lite. Ett målat rum med gröna Kerasafe-väggar och en laserlinjal som projicerar en horisontell röd linje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Bernieberg och 1 till
  • Laddar…
P
Vad tror ni om den inpassningen vid klinkerramen ?
Klinkergolv runt en avloppsbrunn med en ram av keramiska plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TobFor
  • Laddar…
Mitt råd är att undvika hela plattor mot mer än en vägg. Ska du lägga hela så ska du mäta från en vägg och lägga hela mot den och börja där, annars är det lätt att det k*kar ur
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
P
Har byggt väldigt noga. Tror det inte diffar på mer än ett par mm men du har rätt och plattorna till vänster får jag ta av ett par cm på för annars blir det jättesmala remsor vid tröskeln. Åt de två andra hållen går det nästan jämnt ut om jag inte räknat fel. Vad tycker du om själva inpassningen av klinkerramen ? Hade iof sett bättre ut om den blev helt centrerad men då får jag ju istället smala remsor mot väggen.
 
  • Gilla
MartinP666
  • Laddar…
Jag hade skurit till plattorna till vänster så du fått hela plattor på 2 av brunnens sidor :)
 
  • Gilla
MartinP666
  • Laddar…
P
Menar du som nått av dessa alternativ ?
Kakel som är delvis lagt runt en brun golvbrunn på ett vattentätt system med Kiilto-logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvplattor runt en kvadratisk golvbrunn på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja precis! Tänkte först den översta bilden men efter att sett det såhär så tycker jag nog den nedre såg bättre ut mest för att biten som blir mot väggen ser ut att bli lika stor runtom?

Hur blir det i andra änden om du lägger golvet som bild 2?
 
P
Måste mäta och räkna lite.
 
  • Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
P
Beror på hur mycket mam vågar förskjuta ramen men med detta upplägg går plattorna jämnt ut åt båda hållen och vatten låset går att ta ur. Golvplattor runt en metallisk avloppsränna på en gröntyg med texten "KeraSafe".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Trollskidan
  • Laddar…
Och hur blir bitarna i slutet mot väggarna som inte är i duschen? Mest så att du inte får 1-2 cm nedåt eller åt höger(från bilden sett)
 
  • Gilla
hscn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.