Aj då. Hoppas att det gick bra att du fast toppen.
 
Drog slang till badrumsfläkten. Den skall styras av taklampan och här fanns nolla, fas och jord utöver tändtråden.
Elektrisk slang dragen genom vägg för badrumsfläktstyrning kopplad till taklampa, med synliga kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Röjt på inglasade altanen där allt hamnade i höstas när byggtältet revs. Detta medförde såklart att det blev en sväng till tippen med där alla som inte kan backa släp samlas varje helg. Idag var det dessutom distriktsmästerskap i ”jag behöver inte ha koll på andra bilar eller transporter, jag ställer mig och blockerar där jag vill och de andra får vänta tills jag är klar”. Utgången var fortfarande oviss när jag tillslut lyckats ta mig ut från tippen, många som slogs om mästartiteln idag.
 
  • Gilla
CM1234 och 10 till
  • Laddar…
T
Efter dottern snubblade på den värdelösa "trappan" till Altanen så blev det till att riva, gräva och fixa en ny :)

Passade även på att göra ett "fågelskydd" till gluggen höger om trappan :crysmile:
 
  • Gammal sliten stentrappa med skadade steg framför trädäck, röd kvast vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggda trätrappsteg som leder upp till en altan, med omgivande jord och stenplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd trätrappa till altan med fågelskyddsribbor vid ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad altantrappa och ett nygjort träfågelskydd monterat höger om trappan på altanväggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
magnetens och 4 till
  • Laddar…
D09
Försökt göra slime med grabben...

Råkade glömma av att en del av hans slime var gjort med diskmedel....

Någon som vet hur man startar ev tömningsprogram på Ikeas Lagan :crysmile:
 
  • Översvämning i diskmaskin med skum och diskmedel efter misslyckat slime-experiment.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pagno och 5 till
  • Laddar…
A
Kopplat in fyra Plejd-dimrar, och gjort scenarior och annat i appen. Därefter gjort familjen. Vansinnig genom att ständigt leka med ljuset i fyra rum.

Jag tror minsann att jag behöver byta ut mina ”dumma”dimmerpuckar mot plejd också, enkla och trevliga och en eller annan bra funktion också.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Försökt göra slime med grabben...

Råkade glömma av att en del av hans slime var gjort med diskmedel....

Någon som vet hur man startar ev tömningsprogram på Ikeas Lagan :crysmile:
Verkar skumt det där... :crysmile:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
mexitegel mexitegel skrev:
Verkar skumt det där... :crysmile:
Riktigt skumt :crysmile::crysmile::crysmile:
 
Nymurad vit vägg där ett fönster tidigare varit, med synliga reparationer av sprickor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En källarvägg med synliga reparationer där ett fönster har murats igen och sprickor lagats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitmålad mur med ett fönster med mönstrad gardin och reparationssprickor längs med ett hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Murat igen ett källarfönster, lagat sprickor i pannrummet
 
K KjellTimell skrev:
Idag kom jag inte långt med dörrbladskapningen, satte sågklingan i pekfingret. (fråga mig inte hur för jag vet inte!) 5 stygn vart det! Jag är dock imponerad över mitt rationella sätt att hantera detta, så här såg 2-3 minuter ut:
1. konstaterade direkt att fingertoppen hänger dåligt och att det behöver sys
2. sköljde fingret samtidigt som jag ringde och bad min sambo komma hem för att låsa dörrar etc.
3. Konstaterade att lössnus kan bli knepigt med dåligt pekfinger, rotade i frysskåpet efter stocken med portionssnus, kämpade med att lirka ut en dosa och lyckades bloda ner halva köket.
4. ner till bilen där farsan väntade och undrade vad jag sysslar med och iväg till akuten.

Kom till akuten, hade varken plånbok med leg eller pengar, ingen mobil eller hemnycklar. Men min dosa med snus var med!
Det behövs bara en tumme för att skopa upp snuset så du kan med gott samvete såga i de andra fingrarna också! :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Idag har jag spenderat enormt med tid för att sätta upp en krok med den här infästningen i en vägg med enkelgips. Omöjligt, det enda som hände var att håller i väggen blev större för varje plugg jag satte i.

Till slut lyckades jag ta mig iväg till CO för att köpa gängstång och Molly för en egen improviserad infästning, så nu sitter de övriga två rejält!
Gängstång för vägginfästning liggande på en vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
TeroM TeroM skrev:
Röjt på inglasade altanen där allt hamnade i höstas när byggtältet revs. Detta medförde såklart att det blev en sväng till tippen med där alla som inte kan backa släp samlas varje helg. Idag var det dessutom distriktsmästerskap i ”jag behöver inte ha koll på andra bilar eller transporter, jag ställer mig och blockerar där jag vill och de andra får vänta tills jag är klar”. Utgången var fortfarande oviss när jag tillslut lyckats ta mig ut från tippen, många som slogs om mästartiteln idag.
Ah det bästa med tippen...
"Jag ska bara slänga lite..." varpå en vandring från den strategiskt "parkerade" bilen påbörjas... från container till container... och nog har dom en sprayburk i hinkden med skräp så de måste hela vägen bort till farligt avfall huset.. och med lite tur träffar dom ju en golfkompis eller granne att småprata lite med... :crysmile:
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
tommib
Va fan? När man åker till ÅVC är väl allt packat i rätt ordning och i kollin för snabbast möjliga avlastning.

Jag blev sur när Stockholm Vatten tog över här för några år sedan och packplanerna försvann från hemsidan...
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Här är det så finurligt att alla kommunens ÅVC har olika ordning på hur containrarna står, och även något olika sortering av fraktionerna. Så har jag packat för den som jag oftast åker till, men av något skäl väljer att åka till en annan så är jag säkert den där jobbiga fan som springer som en yr höna runt bilen och släpet.
 
richardtenggren
Hatar när det händer, sen är ju Fågelmyra inte den smidigaste ÅVC:n direkt,
Det är skönt att den i Gävle är bättre, även om den ligger på fel sida stan för oss, och att det blir krånligt om man missar att slänga elektronik/kemi först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.