Dalbotant Dalbotös skrev:
@Snigla Utförlig recension över växthuset vill vi ha, samt bilder på vad som växer där i om ett tag. :)
Med tanke på hur mycket "trams" (läs: ovärdeliga bilder) jag skickar upp bilder på överallt.. så lär det nog dyka upp bilder både på ihopmontering och växtlighet så småningom :D

Dock levereras det inte på ett tag.. 4-6 veckor tror jag (men å andra sida SNÖAR DET HÄR IDAG) ..
 
  • Gilla
CM1234 och 2 till
  • Laddar…
Ja hur fasiken har vädret tänkt? Snö i april?

Lägger upp ett foto på vitlöken, tagen innan dagens snö...
Vitlöksskott som sticker upp genom ett snötäckt trädgårdsland med växthus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Med tanke på hur mycket "trams" (läs: ovärdeliga bilder) jag skickar upp bilder på överallt.. så lär det nog dyka upp bilder både på ihopmontering och växtlighet så småningom :D

Dock levereras det inte på ett tag.. 4-6 veckor tror jag (men å andra sida SNÖAR DET HÄR IDAG) ..
Sol och ganska varmt här, har varit sol i två veckor nu....
Mvh från den bättre delen av Sverige.....
 
P Pagno skrev:
Sol och ganska varmt här, har varit sol i två veckor nu....
Mvh från den bättre delen av Sverige.....
Nog för att det är första april men du kan ju inte lägga in en bild med massa snö på och två dagar senare påstå att ni har det varmt. ;)
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Nog för att det är första april men du kan ju inte lägga in en bild med massa snö på och två dagar senare påstå att ni har det varmt. ;)
okej, sol i två veckor, varmare än -25, -12, i natt och +2 nu, så varmare, ja!

Snö kvar så det räcker och blir över har vi också.....men inte fullt så kallt som förra veckan....
 
S
Fixat utelekplats till hamstrar.

Jag tror att det är en bra idé med träflis under lekträdet. Ändrar mig nog i höst när äppelträdet tappar löven. :rofl:
 
  • Utelekplats för hamstrar med träflis på marken under ett äppelträd, gungor och en repstege.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias och 5 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Tyvärr tror jag att träflisen, med hjälp av jord, löv, och tid, kommer att murkna och bli en, inte behaglig jordmassa, otrevlig att gå på.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
S
Det dröjer några år innan flisen förmultnar och den ligger på markduk så det är lätta att byta den mot ny.
 
Kanske inte rätt del att skriva i;

Ett minnesmärke med graverat träkors "Gustav ♥ 2009~2018" omgivet av snö och blommande gula krokusar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


13-åringen och jag har haft lite oangenämt trädgårdsarbete för en vecka sedan.
Älsklingskatten borta, fick en permanent placering i närheten.

Mvh P-A
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Trädgård med smältande snö, synliga växtskott och torra löv i början av våren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Solen smälter snön snabbare och snabbare.

Grenar och knoppar på smältande snötäcke med spår av djuraktivitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyskhare och rådjur gillar äppelträden, första gången de ger sig på dem, funderar på att ge dem en present från Gyttorp.

Örter som börjar vakna i en trädgård med jord, döda löv och grenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vinrankorna börjar väckas till liv, de är snöfria och står skyddade i pergola mellan växthus.

Vinrankor och örter som sticker upp genom smältande snö och vissna löv i ett trädgårdsland.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Örterna har fått fnatt, lite för kallt, nejdå, de verkar gilla kylan.

Mvh P-A
 
richardtenggren
Fällde vår flaggstång på 11 m, sedan kapade jag upp den i lagomt långa bitar för släpvagnen :)

Flaggstång passar bara på äldre hus eller i äldre stil tycker vi.
 
S sinuslinus skrev:
Fixat utelekplats till hamstrar.

Jag tror att det är en bra idé med träflis under lekträdet. Ändrar mig nog i höst när äppelträdet tappar löven. :rofl:
Lekplatser med flis är de värsta. Barnen blir otroligt smutsiga. Det ser fint ut när det är nytt men sen är det jord/flisblandning.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Fällde vår flaggstång på 11 m, sedan kapade jag upp den i lagomt långa bitar för släpvagnen :)

Flaggstång passar bara på äldre hus eller i äldre stil tycker vi.
Smaksak bara - älskar vår flaggstång och även om vi skulle flytta.. bygga nytt eller 'whatever' så blir det en flaggstång där med :D

Julpynt/belysning på vintern/julen.. flagga på bröllopsdagen.. midsommarblomster på midsommar och vimpel övrig tid :D
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
S
N Noseone skrev:
Lekplatser med flis är de värsta. Barnen blir otroligt smutsiga. Det ser fint ut när det är nytt men sen är det jord/flisblandning.
Äsch, vad ni är negativa.
Eftersom det är hemmavid är det enkelt att utvärdera över tid och arbetsinsatsen har varit låg i förhållande till alla andra projekt. Enkelt att återställa också.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
P Pagno skrev:
13-åringen och jag har haft lite oangenämt trädgårdsarbete för en vecka sedan.
Älsklingskatten borta, fick en permanent placering i närheten.
Usch vad tråkigt, beklagar verkligen!

Kan inte tänka mig hur det skulle vara om en av våra kattfröknar, Sotnos och sinus skulle gå bort.
Hoppas att de överlever mig. Mycket troligt, då jag är mer än 18 ggr äldre än vad de är.

Kan man testamentera sin "förmögenhet" att gå till räkost till kissemissarna :thinking:
 
  • Gilla
Kallebo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.