nanowire, din recension och moddning har stor del i valet av just denna bandsåg(y):)
Håller med om att kvaliteten är hög!
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Lite diverse:
Bosch GDX18V EC (20 % på Krauta + födelsedagspengar från svärföräldrarna ). Svetshandske och däckpåfyllare (Biltema). Set med bits förstärkta för att klara en slagskruvdragare (Bauhaus)
Verktyg och byggtillbehör på ett bord: Bosch slagskruvdragare, svetshandske, däckpåfyllare och bitsset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Den ska vara på väg...någonstans mellan Arlanda stad och lund troligen.. sen ska jag bara få den hemskickad och in.. En blå vedpanna säkrad med filtar i bagageutrymmet på en bil, redo för transport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lambr1 och 2 till
  • Laddar…
Fick äntligen hem ny extruder till 3D-skrivaren. Fyra dagar Australien-Sverige, femton dagar tullklarering och leverans inom landet...
 
Frustrator Frustrator skrev:
Den ska vara på väg...någonstans mellan Arlanda stad och lund troligen.. sen ska jag bara få den hemskickad och in.
:surprised:. Najs! Trots köpstop känns det trevligt att hälsa dig välkommen i ags-klubben. Lite småtungt att lyfta in den där i en kombi kan jag tänka mig.
 
Ola C Ola C skrev:
Najs! Trots köpstop känns det trevligt att hälsa dig välkommen i ags-klubben. Lite småtungt att lyfta in den där i en kombi kan jag tänka mig.
Köpstoppet gällde väl bara bandsågar???

Ja, ingen aning, än. Lambr1 som tagit bilden.. Nu ska sågen ner till Daniel_n för att därefter hämtas av mig (förhoppningsvis är sågen där när jag kommer ner, annars har Pysslarn lovat ta den under sin arm och bära upp den..fattade det som att det skulle kunna ses som en paus bland allt annat lyftande han gör när han är där nere ;))

Sen ska jag gå ner den i källaren, troligtvis själv..den tidigare betongiga nedfarten är nu grus/snö/lera så borde glida fint...

Fick jag in min ejca bs50 själv så ska nog den här med gå..

Ska bara lura på någon annan mina andra sågar nu..
 
Kraftkarlen från Varberg aka @Pysslarn kan ta en ags 10a under varje arm. Annars är den lätt delbar, jag bar ner min själv i källaren.

Köpstoppet gällde alla maskiner o verktyg men du kan få dispens för den sågen;)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Men de här då? :(
Gamla trädelar på en tidning, antyder en utbyte snarare än köp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen fick jag de här, men de är inget köp..det är ett byte..så det så..
Hand håller en använd sågklinga med tandnedslitning, framför ett fönster med öppen förpackning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ola C Ola C skrev:
Kraftkarlen från Varberg aka @Pysslarn kan ta en ags 10a under varje arm. Annars är den lätt delbar, jag bar ner min själv i källaren.

Köpstoppet gällde alla maskiner o verktyg men du kan få dispens för den sågen;)
Ajajdå, hoppas det inte är i kväll som gäller. Har precis dragit i mig en öl och börjat känna lite tecken på kramp. I så fall kan jag bara ta en ags 10a — möjligtvis en liten vertikalfräs eller något liknande, t ex en liten listhyvel. Annars är det nog kört är jag rädd. Kramp förhandlar man inte med...

Annars är ju Ola exceptionellt vältränad, han cyklar Skåne runt varannan dag, tar ca 45 min som jag har förstått det. Även om det bygger kondition och benstyrka främst så kan han säkert vara behjälplig med att få n e r en maskin för en trappa, det handlar ju främst om att hålla emot. Sedan kan man ju tydligen dela på dem också...

Sorry, skulle gärna hjälpt till om det inte varit för den förbannade krampen. Satt nog för länge...
//Ronnie
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
I går hämtade jag ut mitt senaste Festool inköp

En CXS skruvdragare
(Lånad bild)
 
  • Festool CXS skruvdragare med laddare och tillbehör i öppen förpackning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jckssn och 2 till
  • Laddar…
Lite nya kvistborr. Har en 35mm sedan tidigare och kännt mig nöjd med kvalitén/priset. Så när frugan åkt iväg för helgen så blev det några fler :geek:

Hand som håller en ny 35mm kvistborr framför flera förpackade borrsatser på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
phl phl skrev:
Fick äntligen hem ny extruder till 3D-skrivaren. Fyra dagar Australien-Sverige, femton dagar tullklarering och leverans inom landet...
Spännande, vad blev det för ngt?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Den ska vara på väg...någonstans mellan Arlanda stad och lund troligen.. sen ska jag bara få den hemskickad och in..[bild]
Då får jag väl också välkomna dig till AGS-familjen. Imponerad över att han lagt in den sådär i kombin. Jag har sett den maskinen på nära håll och den är väldigt välputsad och fin. Återstår bara en följande klyvkniv och en bra spånuppsamling! ;)

Jag har inte köpt något idag. Dock sålt min hemmamodifierade GTS 10:a. Skönt att slippa ha den i vardagsrummet nu. Den har stått där sen AGS 12:an flyttade ut permanent i snickarbon!
 
Inte idag men idag blev jag klar med bänken för bandsågen.

Bandsåg
Två borrmaskiner med stativ
Rostig Stanley no 4
En kränzle kompressor
Ett komplett akvarium
plus lite annat smått o gott
 
  • En verkstadsbänk med en bandsåg, två borrmaskiner på stativ, en rostig Stanley no 4 hyvel och en kompressor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V vectrex skrev:
Återstår bara en följande klyvkniv och en bra spånuppsamling! ;)

Jag har inte köpt något idag. Dock sålt min hemmamodifierade GTS 10:a. Skönt att slippa ha den i vardagsrummet nu. Den har stått där sen AGS 12:an flyttade ut permanent i snickarbon!
Tackar :) Ska bara få upp den som sagt. Kniven för jag fundera på, spånuppsamling har ju redan du 3dmodellerat så anpassar bara den.

GTS 10 i vardagsrummet och ags i badkaret..tänk om man fick ha det så ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.