Enkel kattbarriär av träplank och nät uppsatt i källartrappa för att förhindra katten från att komma ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kattbarriär

Det händer mycket när man har en katt i huset. Snart är det dags för målning i vardagsrummet och det känns som en dålig kombination med en nyfiken katt. En ytterst enkel kattbarriär sattes ihop och upp i källartrappan.

För att vara riktigt säker på att han inte kan hoppa/klättra ut har vi satt upp ett sidoskydd så det blir helt stängt.
 
Pappersbitar med texten "TODAY" i mitten omgivna av andra pappersbitar med text som "NEXT WEEK", "TOMORROW" som symboliserar uppnådda mål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med detta inlägg är jag ikapp - mitt renoveringsprojekt befinner sig på samma ställe som mina inlägg här! #partylikeits2018
 
  • Gilla
Appendix och 9 till
  • Laddar…
Imorgon kommer målaren, och idag beställde jag 100 kvm golv. Leverans lagom tills rummet är målat.

Top-down vy av ett kafé med bambugolv "Extreme carboniserat", personer vid bord och tiledekor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Miljöbild på golvet från leverantören Holse & Wibroe, ett bambugolv "Extreme carboniserat". Tittade på och föll för detta golvet redan när huset köptes.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Målningen är påbörjad. Första dagen gav en massa förbrukad spackel och spärrmålning av takstolarna.

Nymålade vita takstolar mot en bakgrund av oslipat spackel och isolerade väggpaneler under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med påbörjad spackling och spärrmålning på takstolar vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med utspacklade hål och ojämnheter redo för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Sista bilden, har ngn skjutit med hagel inomhus?
 
TeroM TeroM skrev:
Sista bilden, har ngn skjutit med hagel inomhus?
Haha, man skulle kunna tro det, men nej. Förklaringen är att det är en skjutdörr bakom, och efter att ha satt några har jag försökt hitta olika metoder för att få det så stabilt som möjligt.

Detta är det bästa försöker än så länge, då vi satt en osb-skiva längst in "inuti" karmen och sedan limmat+skruvat fast gips utanpå. Kort skruv, så den inte går igenom ;)
 
Måste berömma danskarna, jag betalade golvet igår vid 23.55 och idag ringde de och berättade att betalningen hade kommit fram och stämde av leveransen. Så nästa vecka, torsdag eller fredag, bör det komma golv.
 
  • Gilla
Hjogvik och 2 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Måste berömma danskarna, jag betalade golvet igår vid 23.55 och idag ringde de och berättade att betalningen hade kommit fram och stämde av leveransen. Så nästa vecka, torsdag eller fredag, bör det komma golv.
Länk? Hat tittat på bambugolv jag med.
 
TeroM TeroM skrev:
Länk? Hat tittat på bambugolv jag med.
Jag har handlat från http://www.holseogwibroe.dk/

De skickar gärna provbitar utan kostnad, så man kan känna på det. De har utöver golv även bänkskivor, lister och fanér i bambu.
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Måste berömma danskarna, jag betalade golvet igår vid 23.55 och idag ringde de och berättade att betalningen hade kommit fram och stämde av leveransen. Så nästa vecka, torsdag eller fredag, bör det komma golv.
Själv köpte jag våtrumsmatta från ett företag som ligger 5,5 mil bort, tog 6 dagar att få hem den :-S

//MrS
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Jag hoppas det forsätter komma uppdateringar i samma strid ström som innan;)

Grymt jobb!
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Spännande att va ikapp med nutiden!:) instämmer även med ovan!:)
 
  • Gilla
kalle55 och 1 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Jag hoppas det forsätter komma uppdateringar i samma strid ström som innan;)

Grymt jobb!
Självklart, i den mån det händer något i vart fall :D
Idag har målarna mest spacklat mera, så det syns i princip ingen skillnad jämfört med igår...

Tack för peppen!
 
  • Gilla
kalle55 och 2 till
  • Laddar…
Två personer spacklar och slipar väggar och tak i ett renoveringsprojekt inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Spackel....

Ännu en dag med slipning, spackling och mera spackling.
 
  • Gilla
kalle55 och 3 till
  • Laddar…
En öppen bagagelucka med en välpackad bil full av timmer och brädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En stor bil är bra att ha

En stor bil (som man dessutom inte är alldeles för rädd om) är ett måste när man renoverar hus. Komplettera det med ett släp så blir det riktigt bra – tillsammans med mina två bröder delar vi på ett släp, vilket fungerar riktigt bra och dessutom blir det lite mer prisvärt.

Stor bil med bakluckan öppen lastad med kartonger, antyder flexibilitet för husrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har faktiskt lyckats få in ett helt kylskåp, 180 cm fullhöjd, och stänga bakluckan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.