T tompaah7503 skrev:
Enligt de homeopatiska föreställningarna, idéer som ofta tilltalar samma målgrupp som elfobier, så innebär utspädning att att man ökar potensen i det. Det måste betyda att tomrör (för el) är betydligt värre och genererar tokigt mycket mer magnetfält och kli på huden än ledningarna självt.
Så, folietummen ner för den idén!
Ahh vatten som späder stoff man kan ta på gör den starkare, och motsvarigheten för el är luft? Det är därför det är så farligt att gå under en elledning?
 
Kan någon moderator vänligen slå samman med tråden ”Humorhörnan...”
 
MultiMan
Rena dumheterna men det genererar säkert många klick till Byggahus.
 
Man ska inte förringa folk som har denna typen av sjukdomar. Man kan ska försöka hjälpa dem i stället.
Det finns ju bra mediciner mot andra typer av vanföreställningar så det borde kanske kunna gå att bota eller i alla fall mildra effekterna av det. Att försöka komma med logiska argument hjälper mycket sällan den sjuka personen, då det ingår i vanföreställningen att inte tro på det.
Att bekräfta vanföreställningar är en dålig ide, det hjälper inte dessa personerna att bli friska, snarare tvärt om.
 
MultiMan
Jag håller med om att det är bättre att hjälpa än att stjälpa, men att bygga särskilda kolonier för sjuka människor är knappast lösningen på problemet utan skulle bara förstärka känslan av utanförskap.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Håller med om att det är tragiskt att stärka dessa individer i deras vanföreställningar. De behöver riktig hjälp...
 
annars kan man förklara för dem att:
Ljus också är elektromagnetisk strålning.
Jordens magnetfält är starkare än det som kommer från en sladd på nån meters avstånd.

Sen kan man se om de trillar ihop i en hög och skakar.
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
Det finns de som inte klarar att vara ute i dagtid på grund av ljuset. Så öka helst inte på det symptomet mer....
 
Jag skulle vilja att politikerna bygger ett bostadsområde utan vinter i min hemkommun.
 
  • Gilla
lat och 4 till
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Jag skulle vilja att politikerna bygger ett bostadsområde utan vinter i min hemkommun.
Jag vet redan ett utan sommar i den kommun där jag växte upp (hela kommunen var utan sommar om jag skall vara lite mer nogräknad).
 
Fast frågan är väl vilka som är "sjukare":
1. De som anser att de är elallergiska
2. De som tävlar om att skriva den mest hånfulla kommentaren i den här tråden

/Krille
 
  • Gilla
utan_mark och 5 till
  • Laddar…
Den fösta kategorin verkar lida mest av sitt tillstånd i alla fall.
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Den frågan är svår då den första kategorin anser sig vara sjuka men misstros av kategori två som hävdar att kategori ett är sjuka just för de INTE är sjuka egentligen...?
Sen skulle jag nog vilja hävda att kategori två inte är sjuka, möjligen lite cyniska. Men cynism kanske borde klassas som en sjukdom det också... Lättare att bevisa är den ju i alla fall...

Men back on-topic: Så länge det inte drabbar mig in any way, shape or form, så varför inte. Men ärligt talat ser jag ju fler nackdelar än fördelar. Det där stället kommer ju bli som en spetälsk-koloni...
 
D Daniel 109 skrev:
Den fösta kategorin verkar lida mest av sitt tillstånd i alla fall.
Jag är tveksam.;) De som tycker att det är ok att håna sjuka människor brukar sällan vara speciellt framgångsrika eller lyckliga själva.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.