K Kullgren skrev:
Ja men precis. På magnetkontakten i entrédörren har jag det oxå, men det är IR-detektorn som sitter i hallen innanför som det gäller.
Jag vill ju inte ha den aktiv i HEMMA-läge.
Sry, tänkte inge på att den skulle vara aktiv i hemmaläge. Vet inte om det är möjligt. Har du kollat manualen?
 
K Kullgren skrev:
Ja men precis. På magnetkontakten i entrédörren har jag det oxå, men det är IR-detektorn som sitter i hallen innanför som det gäller.
Jag vill ju inte ha den aktiv i HEMMA-läge.
Jag har så på mitt larm (3 PIR, fönsterkontakterna plus entrédörren är inte aktiv i hemmaläget). Skall kolla i helgen hur det ser ut i konfigen i centralenheten.
 
Kan svara på min egna fråga nu då jag fått rätt på det.
IR-detektorn ska ligga på "volym följande" för att hänga på ingångstiden vid Borta-larmat men håller sig inaktiv vid Hemma-larmat.
 
  • Gilla
Blaxtar
  • Laddar…
E
Hej, finns en magnetkontakt till powermaster med au-ingång. (mc-302e pg2 aux)

Nån som vet vad man kan göra med denna? Koppla till ett smart lås eller en zwave-controller?
 
Kan någon hjälpa mig med en schema på hur jag kopplar en vattendetektor till powermastern?
Schematisk illustration av kopplingsschema för Vatette vattendetektor med larmutgångar och motorventilstyrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle vilja att vattnet stängs av ner jag larmar i borta läge och att jag får ett tyst larm ifall vattendetektorn larmar.
Det är en Vatette vattendetektor.
Slezi
 
Hur blir man av med att huvudenheten ger av sig ljud när man larmar på och av samt piper när man går in och har ställt in inpasseringstid?
 
Demmpa Demmpa skrev:
En (NO/NC)/C-utgång på larmet kopplas in till ”IN/0V”, då ”stänger” vattenfelsbrytaren när du larmar på.

Koppla (NO/NC)/C-utgången till ”valfri” ingång på larmet, då larmar larmet om vattenfelsbrytaren larmar.

[länk] Vattenfelsbrytare Installationsanvisning.pdf
Demmpa Demmpa skrev:
En (NO/NC)/C-utgång på larmet kopplas in till ”IN/0V”, då ”stänger” vattenfelsbrytaren när du larmar på.

Koppla (NO/NC)/C-utgången till ”valfri” ingång på larmet, då larmar larmet om vattenfelsbrytaren larmar.

[länk] Vattenfelsbrytare Installationsanvisning.pdf
Jag var lite otydlig tror jag:))
Jag har koll på hur vattendetektorn skall kopplas, det jag inte vet är utgångarna på larmet.
Jag har öppnat larmet och ser följande inkopplings plintar:
ZON E
PGM
SET
LINE
 
Har ett problem med mitt Powermaster 10. Märkte nyss att en varning blinkade på larmet så tittade efter och det står att det är nät fel. Huvudenhetens lampor (gröna och orangea) blinkade omvartannat. Bakgrundsbelysningen på knappar var svag emellanåt. Men nu, efter en dryg halvtimme, är det nät fel helt och hållet så den är släckt förutom om jag trycker på någon knapp. Någon som har en aning om vad det kan vara?
 
K kanelglass skrev:
Har ett problem med mitt Powermaster 10. Märkte nyss att en varning blinkade på larmet så tittade efter och det står att det är nät fel. Huvudenhetens lampor (gröna och orangea) blinkade omvartannat. Bakgrundsbelysningen på knappar var svag emellanåt. Men nu, efter en dryg halvtimme, är det nät fel helt och hållet så den är släckt förutom om jag trycker på någon knapp. Någon som har en aning om vad det kan vara?
Svarar på mitt eget inlägg. Det visade sig att det var fel på nätdelen, och en ny sådan löste problemet.
 
  • Gilla
PM10
  • Laddar…
Fick ett sms idag från centralen att det var komm fel. Hur återställer jag det?
 
Corpes Corpes skrev:
Fick ett sms idag från centralen att det var komm fel. Hur återställer jag det?
Tror att det återställs automatiskt nästa gång du larmar på, jag har aldrig gjort något annat för att återställa det i alla fall.
 
En av mina branddeckare utlöste sabotagelarm idag helt utan anledning vad jag kan förstå. Lyckades inte få den att sluta tjuta hur jag än gjorde på centralen. Tog till och med bort kopplingen till den. Slutade med att jag plocka ned deckarn och ryckte batteriet. Någon som förstår vad som kan ha hänt?
 
Vid rök så larmar det igen efter nollställning om röken är kvar.
Kanske samma sak med sabotagedetekteringen. Om sabotagebrytaren är aktiverad så hjälper det inte att nollställa?

kollat brytarens funktion...
 
A
Har ett komplett Visonic powermaster system senaste verisionen om det ät någon här som
Skulle vara intresserad?
Har även en Utekamera till salu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.