jockeping jockeping skrev:
Renovering av tvättstuga? =)
Yes!
 
ricebridge ricebridge skrev:
Testade att blåsa bort snön på trappan med ångtvätt. Gick sådär. Fast ändå bättre än när jag försökte elda bort den med T-röd (den blandar sig bara med snön och slocknar).
Men man kanske skulle blanda sig lite egen napalm för ändamålet, kom jag på nu.
(Trött på att skotta? Jag?? Jajamänsan...)
Stor gasolbrännare funkar fint (y)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Stor gasolbrännare funkar fint (y)

Snäll granne med traktor rekommenderar jag starkt, inte alls ansträngande.
:oops:
 
P Pagno skrev:
Snäll granne med traktor rekommenderar jag starkt, inte alls ansträngande.
:oops:
Svårt bara att baxa upp traktorn på trappan. Annars var det ett bra förslag.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S
S sinuslinus skrev:
Jag tror Pagno menar en sån här ;)
[länk]
Jajjamensan, och om bonden inte har för slöa stål så har man trappen nyhyvlad till våren......
 
Skulle bara byta släplisten på duschdörrarna men insåg hur enormt mycket kalk det var på glaset. Efter diverse huskurer och allehanda kemiska badrumsrengöringsmedel fick det bli att skrapa med rakblad.
Halva duschdörren med kalkavlagringar, andra halvan ren efter skrapning med rakblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Vänster sida skrapad)

Insåg att en dörr om dagen får bli betinget. På tredje dagen ska listerna monteras.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Igår hände det något sjukt konstigt. Det fanns inte mer att göra, utan att starta ett nytt projekt. Väntar på att målaren ska komma och spackla och måla vardagsrummet, och vill gärna bli klar med det innan nästa stora projekt...
Sist jag var med om något sånt så var huset sålt 9 dagar senare. :)
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
D09
Beställt analys på brunnsvattnet..

Ska se över möjligheterna att ev byta Vattenfilter :)
 
Idag har elektrikern varit på besök. Jag har tidigare haft en väldigt dålig erfarenhet av hantverkare (no offense till någon här, jag vet att många är hantverkare), så jag blev glatt överraskad när han kommer i tid, gör ett jättebra och snyggt jobb och till och med städar efter sig (och mig)!

När elektrikern hade gjort sitt så hade jag en ambitiös plan, med ett helt ouppnåeligt mål, för kvällen - gjuta igen plattan, slipa spacklingen i taket, städa av rummet och måla taket. För att ha en sportslig chans att hinna med detta så kallade jag in föräldrarna till hjälp. Min bättre hälft har/hade bättre planer för kvällen, så vi köttade på själva. 21.30 bröt jag då magen mullrade lite för mycket och högt...

Rå betongplatta med en nylagt elinstallation och skyddade elkablar bredvid två vita tomma lådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyputsat och målat tak i ett renoveringsprojekt med synliga spackelskikt och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålat tak med synliga spackelskarvar och elledningar som sticker ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


... men otroligt nog hann vi med allt som planerades!

Tur är det, för resten av veckan har en ännu mer ambitiös plan... Måla klart taket en andra och ev tredje gång, köpa kakel samt kakla en stor del av rummet (hela?!) i helgen! Det är kanske inte mycket för många av er här, men när man har ett jobb som tar större delen av dagen i anspråk, plus träning och annat som behövs göras, så är detta mer än tillräckligt :) Det jobbiga kommer bli att vänta på att betongen härdar :( Får se ifall vi tullar lite på brinntiden ;)
 
  • Gilla
Pagno och 3 till
  • Laddar…
Till slut kommit igång med spaklandet.

Renoveringsarbete pågår: väggar och tak med spackel samt en byggställning och målartillbehör i rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Till slut kommit igång med spaklandet.

[bild]
Trodde det var en miljbild från ett sjukhus.... "Nu har Tero gjort aj aj" :D
 
Var ligger det? Det där spaklandet? :D
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Var ligger det? Det där spaklandet? :D
Jag gör som alla andra och skyller alternativa stavningar på autocorrect.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
I samband med att jag målade klart taket i tvättstugan igår började jag titta och fundera på brunnen och fallet för den. Antingen så har jag satt brunnen för högt, tänkt fel eller gjort fel (or all above), men fallet för brunnen skulle inte stämma om jag lät det vara. Plus att jag skulle behövt flytspackla en jäkla massa mer + göra om tröskeln... Det lät inte som ett roligt alternativ och eftersom jag vägrar ge upp planerna på att kakla i helgen så var det bara att ta fram borrhammaren och vinkelslipen efter jobbet. 6 timmar senare... Renoveringsarbete på golv i tvättstuga med synlig brunn, hink fylld med rivningsmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För att underlätta bilandet skapade jag en kjol (?) för vinkelslipen och kopplade till dammsugaren. Den funkade ett tag till den blev uppäten av vinkelslipen och började läcka, men den hade gjort tillräckligt mycket för att borrhammaren skulle få ta över. Jag fotar tyvärr inte så mycket under tiden jag arbetar, jag har allt fokus på det jag gör :p
Vinkelslip med hemmagjord "kjol" av plast kopplat till en dammsugarslang på ett betonggolv nära en brunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golv i tvättstuga med en nyinstallerad brunn, intill står en vinkelslip kopplad till en dammsugare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.