4 381 045 läst · 32 156 svar
4381k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Hade du använt en talmeter hade alla bitar varit en dm för korta. Bara bita ihop och stödja lokala bygghandeln.L Lutte skrev:Kära byggahusare, tänkte skriva av mig lite.
Har nu på kvällen tagit tag i att sätta taklister, jippie som tidigare så föll valet på svanhalsar som ska förkroppas blir ju riktigt snyggt. Totalt handlar det om fyra innerhörn och ett ytterhörn.
För att summera så förkroppar jag en list i båda ändar fast den bara skulle göras i en ända, kapar en och samma list fel inte bara en utan två gånger!
Slinter och kör kontursågen rakt i tummen vilket resulterar i ett ymnigt köttsår hinner där i mellan få ett psykbryt då jag helt hamnar i obalans med höger blir vänster och vise versa
O nu har jag slut list då jag i min enfald tänkte att 1meter extra räcker.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Börjat skära till och lägga ut plattor i hallen. Grå Jämtländsk kalksten. (jag hade nog döpt den till grå-blå jämtland)
Enda ställena jag sett denna live innan, är i Ramböll och Tyrens kontor i Stockholm. Kanske inte den vanligaste kalkstenen i hemmamiljö?
300xfallande och det blir 4mm fogbredd.
Även dessa var ett "blocketfynd".
Enda ställena jag sett denna live innan, är i Ramböll och Tyrens kontor i Stockholm. Kanske inte den vanligaste kalkstenen i hemmamiljö?
300xfallande och det blir 4mm fogbredd.
Även dessa var ett "blocketfynd".
Beställde nya ledlampor från aliexpress till grabbens rum.
Jäkla skillnad på typ 8 år gamla led och dessa
Betalade 50kr st för de gamla, icke dimbara och de har nog 2-3 watt
De nya är dimbara med ca 20watt och 24kr st
Valde att testa kallvit
Jäkla skillnad på typ 8 år gamla led och dessa
Betalade 50kr st för de gamla, icke dimbara och de har nog 2-3 watt
De nya är dimbara med ca 20watt och 24kr st
Valde att testa kallvit
Igår var elektrikerna på besök igen. De drog om elen och jordade ovanvåningen samt bytte ut gamla centralen till en ny.
Ut med det gamla
In med det nya
Vi har även kaklat klart större delen av den tredje väggen. Rätt nöjd med hålen till belysning/uttag
Har även börjat med kaklingen runt fönstret. Kanske inte helt plant eller perfekt, men tillräckligt bra för oss
Nu blir det nog inget mer de närmsta dagarna, har gjort mig handikappad i benet, så det får bli lite ofrivillig vila.
Ut med det gamla
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
In med det nya
Logga in
Skapa konto
Vi har även kaklat klart större delen av den tredje väggen. Rätt nöjd med hålen till belysning/uttag
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även börjat med kaklingen runt fönstret. Kanske inte helt plant eller perfekt, men tillräckligt bra för oss
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu blir det nog inget mer de närmsta dagarna, har gjort mig handikappad i benet, så det får bli lite ofrivillig vila.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 230 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 230 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle