K Kurtivan skrev:
Ni kan snart sluta tjafsa om det här för att framtiden är snart här också:
[länk]
Var lägger man pinnen. när man handlar på Amazon?
Denna idé har jag sett för snart 40 år sedan och fortfarande ingen butik som har det här.
Det är nog lite som flygande bilar?
 
Mikael_L
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag förstår inte riktigt.
Vad vill ni uppnå med detta förpubertala beteende?
Äh, låt oss få tramsa i denna tramstråd ... ;)



Och förutom det, så är det ju lite kul med psykologin och oseriösa sociala experiment i all sin enkelhet.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Tomture61
Fortsätter o tramsa i denna tramstråd :rolleyes:

Om jag är först i kassan (med pinnar som tillbehör) dvs ingen kund framför , ska jag då lägga upp en pinne framför mina varor eller efter ?
 
harry73
För dig är det trams, men en stor del av befolkningen glr det:crysmile:
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Fortsätter o tramsa i denna tramstråd :rolleyes:

Om jag är först i kassan (med pinnar som tillbehör) dvs ingen kund framför , ska jag då lägga upp en pinne framför mina varor eller efter ?
Man lägger bara en pinne efter sina varor. Om eventuell kund före har missat det så får vederbörande skylla sig själv om vederbörande måste betala dina varor.
 
  • Gilla
nihon
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Fortsätter o tramsa i denna tramstråd :rolleyes:

Om jag är först i kassan (med pinnar som tillbehör) dvs ingen kund framför , ska jag då lägga upp en pinne framför mina varor eller efter ?
Pinnen är i det fallet till för att stoppa bandet. Dvs lägg en pinne först om du lagt upp ett alldeles platt paket med skinka eller korv först. Samma sak om du inte har någon bakom dig: lägg ändå på en pinne, så att bandet stannar när kassörskan tagit sista varan.
Huruvida man lägger den på längden, tvären eller höjden spelar i det avseendet ingen roll.
 
Varning!
Inlägg i denna tråd kan innehålla spår av ironi
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Äh, låt oss få tramsa i denna tramstråd ... ;)
Ja självklart, förlåt!
B Byggdjuret skrev:
Varning!
Inlägg i denna tråd kan innehålla spår av ironi
Vad menar du, är du ironisk nu :thinking:
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Tomture61
Har försökt läsa tråden från början :sleep: 4 år gammal !
Vet inte men , brukar det inte handla om rent hyffs , håll upp dörren åt den efter dig , lämna sittplats åt äldre på bussen , placera pinnen på bandet efter dig för att underlätta för alla osv.....

Men iofs , alla är vi olika ! En del vill döda sin granne/medmänniska medans en annan person kan göra allt för ngn annan :worried:
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
På tiden före pinnarna så la vi kunder ofta plastkassen som avskiljning till nästa kund.
Plastkassen, fanns det en nationell standard för om den skulle ligga före eller efter varorna? Eller blev det problem när sommarturisterna kom? Gick en del hem med dubbla kassar och andra blev utan? :rofl:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag har läst att polisen på senare år har ägnat sig åt att samla pinnar.
[länk]

Är det något vi som handlar i snabbköpen borde oroa oss för :thinking:
När jag lägger en pinne på varubandet så väntar jag mig att den ligger still där. Jag vet inte om det direkt skulle vara oroande ifall man var tvungen att jaga pinnen. Men det verkar väldigt opraktiskt. Stor risk också att någon passar på att tränga sig i kön medan man springer iväg från kassan för att fånga pinnen.
 
Jag skulle nog låta den löpa.
 
Hm. Fick en idé. Nästa gång jag handlar ska jag plocka åt mig alla pinnarna och hålla dem i famnen och titta bistert och misstänksamt till alla i kassakön.
 
  • Gilla
Pagno och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.