Är det det som kallas plockepinn?
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Gör du det på pinn kiv?
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Mitt nästa kall är att visa i varuhuset hur duktig jag är på kubb, Jag skall ta min pinne och kasta den mot en annan kassa och försöka träffa de pinnarna. Kan bli spännande att se om man får igång en match med någon panchis :)
 
Tomture61
Undrar vilken färg som är snyggast , gul eller grön ?
Appropå ngt annat då !
 
Om man lägger en slickepinne eller glasspinne på bandet, då behöver man väl inte betala den?
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Om man lägger en slickepinne eller glasspinne på bandet, då behöver man väl inte betala den?
Eller ett paket finska pinnar... kan leda till viss frustration när det blir tjugotalet köp av ingenting.

(Vem köper finska pinnar förresten!?)
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Vem köper finska pinnar förresten!?
Det gör jag!
Min fru gillar dem för hon är lite dyslektisk och tror att det är pilska finnar :crysmile:
 
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
Duger det inte med fiskpinnar?
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
Ja, det är ett hett ämne!
Är ju till och med uppe på Melodifestivalen nu:
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Testade igår att lägga pinnen på längden. Damen bakom stirrade förvirrat och lade upp sina varor, DASKADE sedan ner sin pinne på tvären hårt och bestämt så att jag skulle reagera och se vad som var rätt. Passivt-aggressivt. På Konsum i Molkom. Ack Värmeland.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
Också en intressant reaktion. :D


Jag börjar tro att det finns två områden där vi är otroligt fokuserade på hur andra beter sig och hela tiden måste göra allt för att lära våra medmänniskor hur det ska var.

Köer, och bilkörning ... :thinking:
 
Anna_H Anna_H skrev:
Testade igår att lägga pinnen på längden. Damen bakom stirrade förvirrat och lade upp sina varor, DASKADE sedan ner sin pinne på tvären hårt och bestämt så att jag skulle reagera och se vad som var rätt. Passivt-aggressivt. På Konsum i Molkom. Ack Värmeland.
Haha, civil olydnad när den är som bäst :crysmile:
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Det kanske skulle behövas en instruktion för hur pinnen skall placeras. Det räcker ju uppenbarligen inte med uppmaningen att inte bygga varuberg. Så en mer detaljerad beskrivning kanske skulle vara på sin plats. Eller så kunde butikerna rent av erbjuda kurser i hur pinnen och varorna skall placeras på bandet.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
harry73
Ska testa att lägga dubbla pinnar :)
 
Microkatten
Jag har fått lära mig av en kassörska att pinnen skall placeras längs med bandet. När pinnen kom fram till kassörskan och hon grabbade tag i pinnen för att lägga tillbaks den i pinnrännan så slapp hon därmed vrida pinnen 90 grader.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.