Idag börjar vi planera tomten, en före bild och sen får vi se hur lång tid det tar innan det kommer en efter bild.
Före bild av en pågående husrenovering med halvfärdig träkonstruktion och vacker utsikt över en sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
TechChad och 8 till
  • Laddar…
Otroligt fint hus och ett underbart läge.....(y)
 
  • Gilla
Mossen stefan
  • Laddar…
Nytt tegelliknande golv som läggs i en glasveranda, intill svart trävägg och plywood.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lägger golv i glasdelen.
 
  • Gilla
  • Älska
nochl och 10 till
  • Laddar…
Hur går det, vi är nyfikna på det fantastiska bygget :)

Jag är speciellt nyfiken på vinterträdgården, är den klar och har du några bilder inne- och utifrån?
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 2 till
  • Laddar…
Tack det går bra men vi har inte kunnat flytta in då vårt gamla hus inte sålts än. En helt annan historia som jag kanske delar med mig av senare. Men nu är vi på väg att flytta in inom 1 vecka.
 
Nu firar vi vår första JUL i huset. Allt fungerar som planerat. Solvärmen och solcellerna ska upp på taket i vår. Just nu värmer jag huset med ved. Bygger inredningen i vinkammaren just nu.

God Jul alla husbyggare!
 
  • Vinkyl med hyllor fyllda med vinflaskor och lådor, inramad av en mörk trädörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Cpt-Keso och 20 till
  • Laddar…
Vad besviken jag blev...
...varför var den här tråden inte på 120 sidor istället för 12?

Helt overkligt snyggt, alltihop. Makalöst. Men det syns också att detta tagit kraft och tid.

Imponerande :)
 
  • Gilla
H_kan@88 och 1 till
  • Laddar…
S Snål-Jocke skrev:
Vad besviken jag blev...
...varför var den här tråden inte på 120 sidor istället för 12?

Helt overkligt snyggt, alltihop. Makalöst. Men det syns också att detta tagit kraft och tid.

Imponerande :)

+1 på den!

Vilken dröm! Och vilket jobb!

Ös in med bilder oavsett sorterat eller inte vill se mer och gärna i detalj på tak och väggkonstruktion!

Häftigt!
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
God Jul
 
  • Gilla
  • Älska
dagsve och 10 till
  • Laddar…
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
God Jul
Ser tyvärr ingen film:(
 
  • Gilla
matsa79
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Ser tyvärr ingen film:(
Nej det står den ska konverteras men inget händer. Byggahus.se har väl tagit ledigt!
 
Bygger hyllor till vinkällaren. Trähyllor i vinkällare med diagonala stöd och vinkartonger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mixar´n och 10 till
  • Laddar…
J
Nu är jag några år sen till matchen men kan berätta att min farfar fick en STOR gammal lada gratis mot rivning. Monterade ner den själv utan maskiner och byggde en sommarstuga av den. Dock på det glada 60-talet så stugan blev klädd i gröna vackra eternitplattor. Den är inte direkt vinterbonad men så länge det inte är mer än -10 går den fint att bo i utan allt för stora uppvärmningskostnader.

Ska tilläggas att min farfar på den tiden var stark som en björn och envisast i Sverige
 
  • Gilla
Mossen stefan
  • Laddar…
J Stormfrog skrev:
Nu är jag några år sen till matchen men kan berätta att min farfar fick en STOR gammal lada gratis mot rivning. Monterade ner den själv utan maskiner och byggde en sommarstuga av den. Dock på det glada 60-talet så stugan blev klädd i gröna vackra eternitplattor. Den är inte direkt vinterbonad men så länge det inte är mer än -10 går den fint att bo i utan allt för stora uppvärmningskostnader.

Ska tilläggas att min farfar på den tiden var stark som en björn och envisast i Sverige
Envishet är nog ett måste, inget går helt enligt planen och du jobbar med andra förutsättningar än ett prefab hus. Mig tog det drygt 4 år att slutföra bygget men då hade jag ett jobb att sköta också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.