Mätt ut var (i teorin i alla fall) spottarna i hallen skall vara. Drog rör, kabel, skruvade fast mina testplattor för spottar, kopplade in, knäppte på och placeringen funkar. Jämt ljust i hallen blir det när man drar på.

Renoveringsarbete i hall med öppet tak som visar elinstallationer, rör och en spotlights testplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Behöver fixa 25mm VP-röret som hänger ner. Den går inte att bara böja undan utan jag behöver korta ner den. Finns som tur en skarv i bortre sidan så det borde gå förhoppningsvis utan att dra ur kablarna.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Annars finns det skarvmuffar man kan öppna i sidan :)
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Köpt material för att bygga gavel till carporten Långa träplankor staplade på en släpkärra i ett organiserat garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tagit ner byggställningen i hallen och monterat upp tre lampor.
 
  • Gilla
Tobias Roos och 1 till
  • Laddar…
Flyttade undan möbler i hallen så jag får plats att sätta gips i taket som var planen. Råkade titta ut och jag drog iväg och spelade golf istället :cool:

Skivor imorgon ...
 
  • Gilla
Needas och 1 till
  • Laddar…
Blev lite annat idag med men hann få upp tre skivor i taket.

Renoveringsarbete med tre monterade gipskartongskivor i taket och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 1 till
  • Laddar…
Är det bara jag som gör något :thinking:

Lite staffli känsla när jag trixar med skivor i litet utrymme.

Stora byggskivor lutar i ett pågående renoveringsrum med öppet tak och delvis täckt dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skivorna på plats i taket. Sista biten blir från andra hållet när vardagsrumstaket görs om. Blir nog att täcka tillfälligt med mindre bit för nu är det väggar och golv vid entrén i andra ändan rummet som gäller.

Renoverat rum med nyinstallerade gipsskivor i taket, stege till höger, och skydd på ytterdörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Fixar ju för fullt ju. Hinner väll inte skriva här då?! Dessutom bara en massa tråkjobb som inte gör sig på bild. Klamrat fast en lös kabel här, städat undan lite skit där, monterat något bortglömt handtag, plockat ihop några skarvsladdar osv.
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Fixar ju för fullt ju. Hinner väll inte skriva här då?! Dessutom bara en massa tråkjobb som inte gör sig på bild. Klamrat fast en lös kabel här, städat undan lite skit där, monterat något bortglömt handtag, plockat ihop några skarvsladdar osv.
Låter som att du är på väg att sälja ;)
 
jonmo jonmo skrev:
Låter som att du är på väg att sälja ;)
Nej, absolut inte. Vill bara bli färdig med källaren så jag kan ge mig på andra projekt. Brukar försöka att ha max tre större saker på gång samtidigt och se till att göra klart de gamla innan nya påbörjas. Källaren del 2 har pågått i över två år nu, så det börjar verkligen bli dags att stänga det arbetet nu. Och nu känns det dessutom som att slutet är inom räckhåll, vilket är upplyftande.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Gjorde färdigt bergvärmekonverteringen förra veckan :D

Så nu trimmas systemet in (y)
Installation av bergvärme med värmepump, expansionskärl och rörledningar i pannrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Needas och 1 till
  • Laddar…
Snyggt, glöm nu inte skvallerröret från säkerhetsventilen ;)
 
  • Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Den är med på att göra listan. (y)
Det och klamra upp givarkablarna.. :rolleyes::D
 
  • Gilla
drysafe och 1 till
  • Laddar…
Kör med små kabelkanaler, blir mycket snyggare.
 
Metallklammer fäster ett runt objekt mot en träyta, med två skruvar genom sidlängorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var hittar man såna klämmor? Billigt.. och vad kallas de? U-klammer? U-bult? (Mellan 30-40 mm typ)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.