Frågan är om denna skall ha ström för tillkoppling samt ström för bortkoppling kräver väll då inkoppling från 2 st utgångar för att öppna och stänga vid till och frånkoppling
Ok är det en säkerhetsgrej när du åker bort
Se min skiss så kommer du till skott , strömförsörjningen kan komma från ett bilbatteri eller
adapter 230/ 12 VDC 10W ( drar 4W ) men då överbelastar du inte adaptern
Vid batteridrift fungerar den alltid , vid adapter stopp vid strömavbrott , men står kvar i det läge som valts , går att handmanövrera enligt info
Hur du ska manövrera den är okänt men går att ha en strömbrytare ( trapp ) för att stänga och öppna och märka med öppen stängd
Se kisser
Se min skiss så kommer du till skott , strömförsörjningen kan komma från ett bilbatteri eller
adapter 230/ 12 VDC 10W ( drar 4W ) men då överbelastar du inte adaptern
Vid batteridrift fungerar den alltid , vid adapter stopp vid strömavbrott , men står kvar i det läge som valts , går att handmanövrera enligt info
Hur du ska manövrera den är okänt men går att ha en strömbrytare ( trapp ) för att stänga och öppna och märka med öppen stängd
Se kisser
Den kommer få ström från centralen, men frågan är om jag ska ge den ström i ca 7 sek vid till koppling för att stänga från en port sen när jag larmar av får jag programmera en annan port som ger ström i ca 7 sek. En port går till NC och den andra till NO sen lägger jag plus eller minus till den andra. Någon som vet hur portarna ger ström + eller -
Från centralen , vilken sorts central 230V eller annan , du säger även + och -
I ventilen finns det ändlägen som stoppar den vid fullt utslag , så det behövs ingen tidsfaktor
för till och från , den stannar själv och står kvar i det läget tills det kommer + på den andra
Se skissen så ser var + och - ska in
I ventilen finns det ändlägen som stoppar den vid fullt utslag , så det behövs ingen tidsfaktor
för till och från , den stannar själv och står kvar i det läget tills det kommer + på den andra
Se skissen så ser var + och - ska in
Eftersom det är små strömmar så kan du dra en telekabel 4X0,5 ( kanske samma sort som du har till larmkontakter )
Enligt punkt 9 så är det en potensialfri växlande NC COM NO
Com kopplas ihop med punkt 6 +12V och punkt 9 NC går till NC på donet , NO går till NO på donet , samt en direkt från punkt 6 0V till donet THP
Sen med programering kan jag inte , men NC är alltid till i opåverkat läge , kanske lämpligt med öppen ventil , och NO för stängd ventil
Du väljer själv
Enligt punkt 9 så är det en potensialfri växlande NC COM NO
Com kopplas ihop med punkt 6 +12V och punkt 9 NC går till NC på donet , NO går till NO på donet , samt en direkt från punkt 6 0V till donet THP
Sen med programering kan jag inte , men NC är alltid till i opåverkat läge , kanske lämpligt med öppen ventil , och NO för stängd ventil
Du väljer själv