H
P pleqtiz skrev:
Nu ger sig Festool in i Blåtandsdimman!
och Äntligen en annan design på sugslangen!
[bild] [bild] [bild] [bild]
va löjligt. dom gånger man står och kapar vill man ha sladd.
 
P pleqtiz skrev:
Nej slangen är ny! [länk]
Hittade ett gammalt mail nu från 18/3-2016 där slangen fick ny anslutning. Så det enda nya sen dess är utsidan som också funnits ett bra tag dock varit i vitt tyg då.
 
P
Purre Purre skrev:
Hittade ett gammalt mail nu från 18/3-2016 där slangen fick ny anslutning. Så det enda nya sen dess är utsidan som också funnits ett bra tag dock varit i vitt tyg då.


Den gamla va ju en strumpa dom dragit på den vanliga gröna antistat slangen med en plugit sladd i..

Smidig som få
Slät, elastisk och extremt robust: den nya sugslangen är mycket lättare att hantera och håller längre. Den glider lätt över alla kanter och har en konisk geometri som ökar sugeffekten. En extra smart finess är att slangändarna har den nya CLEANTEC-utsugsadaptern så att de kan kopplas ihop för en ren transport eller för att förlänga sugslangen.

https://www.festool.se/kampanjer/mi...m_medium=email&utm_source=newsletter#Sugslang
 
Någon som vet om den nya släta slangen passar MIDI / MINI ?
 
P
  • Gilla
magnlar
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Hittade ett gammalt mail nu från 18/3-2016 där slangen fick ny anslutning. Så det enda nya sen dess är utsidan som också funnits ett bra tag dock varit i vitt tyg då.
Det är en helt ny slang, den du nämner är en upphottad originalslang.
Nya slangen ska vara mycket smidigare, säkerligen mycket dyrare också
 
Nu kanske detta är utrett redan men kommer CT(x) 26 orna komma med nya slangen och blåtand inbyggt? Då kanske man väntar en månad eller två innan man köper en ny... som jag fattar det så går det inte att adaptera en MIDI till blåtand?
 
Om nån som ska uppgradera sin 26a från D36 till nya modellen kan jag va spekulant på den gamla slangen.
 
H
Jckssn Jckssn skrev:
Det är en helt ny slang, den du nämner är en upphottad originalslang.
Nya slangen ska vara mycket smidigare, säkerligen mycket dyrare också
var hittar jag dammsugarslangen med strumpa?
 
H
Stefan N Stefan N skrev:
Den finns väl bara med Plug-it? [länk]
Köp lös strumpa på ebay annars. Ex [länk]
kanon bra. bästa grejen. vi behöver flera. och säljaren fattar ej vad vi menar
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Nu kanske detta är utrett redan men kommer CT(x) 26 orna komma med nya slangen och blåtand inbyggt? Då kanske man väntar en månad eller två innan man köper en ny... som jag fattar det så går det inte att adaptera en MIDI till blåtand?
Mejlade Festool Sverige häromdagen och frågade om man inte kunde få blåtand konverterad på Midi / Mini. Svaret var nej. Frågade vad det berodde på, men det kunde de såklart inte svara på. Men jag tror om man är fifflig och kommer på en egen lösning borde det gå...
 
P pleqtiz skrev:
Jodå det finns!

[länk]
Grymt! Den är så önskvärd. Dagens slang fastnar hela tiden när den råkar stöta på kant. Sjukt irriterad. Nu brukar jag ha slangen över axel när jag sågar / fräser. Inte så smidigt.
 
Finns en tråd om det här på Byggahus. Om ni vill DIY en lösning.
Jag köpte min strumpa från England, kommer tyvärr inte ihåg varifrån, kommer bara ihåg den heter Ogre färgen, som i princip är Festool grön.
 
H
Shakula Shakula skrev:
Finns en tråd om det här på Byggahus. Om ni vill DIY en lösning.
Jag köpte min strumpa från England, kommer tyvärr inte ihåg varifrån, kommer bara ihåg den heter Ogre färgen, som i princip är Festool grön.
testat lite med sån strumpa. samlades mycket damm i strumpan för oss.
vi slipar färg och spackel för det mesta. fönster/dörr i renovering/tillverkning syfte,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.