Kanske en dum fråga. Men hur många av er med en Kapex i er ägo använder den till "grovjobb"? Stomresning, altanbyggen, regelvirke etc... Jag skulle inte våga ha en så fin såg på ett bygge, förutom när lister ska upp.
 
Någon som vet när årets Centroteclåda brukar dyka upp?
 
tullemannen skrev:
Kanske en dum fråga. Men hur många av er med en Kapex i er ägo använder den till "grovjobb"? Stomresning, altanbyggen, regelvirke etc... Jag skulle inte våga ha en så fin såg på ett bygge, förutom när lister ska upp.
Jag använder min kapex till allt. Altanbygge / brotaksbygge / listning etc
Är man bara rädd om sina verktyg ser jag inte problemet.

Blåser rent med tryckluft när jag är utomhus och dammsuger den ren inomhus när jag använt den klart.
 
  • Gilla
agehall och 1 till
  • Laddar…
Beställde en BR10 och en Powerhub idag, blir bra för kommande jobb att ha lite underhållning.
 
logic skrev:
Yep, beräknad leveranstid på måndag!
Vid det här laget måste du nästan hunnit såga några snitt? ;-)
 
Tycker det fattas så mycket i Festools sortiment. Varför inga spik/dyckertpistoler eller laser tex? Skulle va skönt att ha enbart en systainer men nu måste man ju blanda in blåa bara för att få ihop det.
 
  • Gilla
Jan Itor
  • Laddar…
Att de inte har några trycklufts maskiner mer än slipar (än) tror jag helt beror på att de hade en speciell division i gruppen som bara höll på med det. Det verkar som de sålt den delen nu så då kanske vi får se lite sådant snart.
 
Nån som har HKC55 och kan ge ett kort omdömme?
 
P
Stefan N skrev:
Nån som har HKC55 och kan ge ett kort omdömme?
Jag har den och den är bra, mycket fina finesser och den skär som smör dock lite tung om man har 420 skenan på, jag kör uteslutande med den kortaste 250 skenan! Skulle jag köpt en ny idag så har jag istället köpt mafells batteri maskin som väger hälften så mycket "på ett ungefär":)
 
Kör Makitas 610 idag för skivkapning och annat utan precision men tänkte samla så man inte har så många olika system med batterier och systainers.
 
Såg just nu att festool har släppt en bild på en led lysrörslampa namn STL har ingen aning om vad det står för.
 
  • Gilla
Torpolle
  • Laddar…
P
Såg oxå den lampan.. ganska stor sak :)

även att dem släppt 6,2ah As batterier.. trevligt (y)
 
  • Festool arbetslampa ASA 5000 och borrskruvdragare i en verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Produktblad visar Festool-batterier och laddare med specifikationer och artikelnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
När behöver man 6,2ah batterier?
 
När man inte orkar ladda så ofta.
 
S
dof skrev:
När behöver man 6,2ah batterier?
ingen aning. bara dyrt
 
  • Gilla
parom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.