P
jonmo skrev:
Surfade in på Tanos hemsida för att se om trean kunde vara något att ha (håller på att fixa snygg förvaring för allt skit man har (multimeter, slipsystem, olika elektronikprodukter osv). Hittade inte trean men väl detta, vet inte vad jag som amatör ska ha det till men man blir ju sugen på att hitta på något.

[länk]
Kiwitools har Mini systainern!
http://kiwitools.tictail.com/product/mini-systainer-t-loc-iii , den andra telefonmojängen har jag för mig dom haft men hittar den inte på sidan!
 
pleqtiz skrev:
ptja, det lär väll snart komma en uppdaterad sys hub kan tänkas? nu vet jag att folk bytt ut den tjocka gummikabeln till tunnare så man får i mera kabel!


Sysrocken har fått USB utgång nu och sån där DAB som vi här i detta avlånga land inte har! sysrock BR 10 DAB+ har jag för mig den hette....

Sen såg jag nu på Toolabs sida att festool äntligen har deras mindre nya 3.1ah batterier i flera olika paket! Mycket trevligt!
Skruvautomaten och C18 är som gjorda för småa batterier!

[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]


[länk]

Sen har Tanos släppt en Mini t-loc systainer i storlek 3, lär finnas med i Festools lansering nu i vår antar jag (y)
Synd att 3,1A packarna inte är med Airstream och att kitten är med standard laddare.
 
Är det jag som missar något, eller kostar verkligen paketet med C18, länkat ovan, 150 kr mer än om man beställer de ingående komponenterna separat? Eller får men med något mer i paketet?
 
pyro skrev:
Är det jag som missar något, eller kostar verkligen paketet med C18, länkat ovan, 150 kr mer än om man beställer de ingående komponenterna separat? Eller får men med något mer i paketet?
69kr mer får jag det till...

De är säkert för att packa upp det ur kartongerna och lägga ner det i lådan. (Det som vi andra gör gratis och får en kick av.) ;)
 
Ah, det var T18 jag kollade på. Det var bara första länken som råkade vara den.
 
Ok. Det förklarade ju saken då. Personligen tycker jag ju det verkar vara onödiga extrapengar, men det är ju jag det.
 
Jag skulle ha plockat ihop lösa delar och valt -8 laddaren. Borde bli ungefär samma pengar som paket men med bättre laddare.
 
Om man skulle komplettera T18 med en DRC skulle det bli lite kaka på kaka?
 
Jag skulle säga kaka på kaka. DRC är ju en kraftfullare maskin men den löser inte många problem som inte T18 klarar av. Då är det nog smartare att satsa på exempelvis slagborr eller liknande som har annat användningsområde.
 
Jag antar att både DRC och PDC är Protool-maskiner?
 
Stämmer, både DRC och PDC är uppgraderade Protoolmaskiner.
 
Fan jag må vara lite galen men jag har precis beställt hem nya KS60:n. Kan återkomma med recension när den kommit!
 
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
logic skrev:
Fan jag må vara lite galen men jag har precis beställt hem nya KS60:n. Kan återkomma med recension när den kommit!
Härligt... Sitter själv med fingret på köpknappen men velar om jag ändå ska gå upp till den stora 120. Helt jävla onödigt för mina applikationer i form av altanbygge mm. Men vem har sagt att man måste vara logisk alla gånger.

Det jag är mest orolig för är den nya led/lasern inte ska fungera lika bra som på KS120. Så jag inväntar din rapport med stor iver. Har du fått något levdatum ?
 
Yep, beräknad leveranstid på måndag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.