Hej!

Idag har jag fått in plastskydd under kyl och frys så det är i sin ordning. Sedan har jag fortsatt med luckor och lådor, har kommit en bit på väg:)

Plastskydd placerat under kyl/frys med en instruktionsmanual synlig på golvet i ett underkonstruktionsskede.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installationsguide för köksskåp ligger på golv i tomt hörnskåp med hjörnskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök med nyinstallerade vita luckor och lådor på kyl och frys, samt plastskydd mellan apparaterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kyl och frys installerade med vita luckor och plastskydd, i ett pågående köksrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade vita köksskåp med handtag över vit kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plastskydd på golvet vid vit köksinredning med en bänkskiva av trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök under renovering med vita skåp runt kyl och frys och en träbänkskiva på ett lågt skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vita inbyggda skåp med luckor och lådor för kyl och frys, plastskydd på golvet under skåpen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök med nyinstallerade vita skåp och kyl/frys, träbänk och plastskydd på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köksskåp med vit front och träarbetsbänk mot kaklat vägg, hörninstallation nära golvuttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök med nyligen installerade skåp och lådor, skyddsplast på golvet, och kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var allt för idag. Nu jobbar jag 06-18 resten av helgen så det blir ingen fortsättning förrän på måndag.

//Fredrik
 
  • Gilla
sir_erken och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Idag har jag fortsatt med lådor och handtag. Även spisen kom påmålats igen. Tyvärr blev det inte så mycket tid som jag hade tänkt eftersom bilen krävde sin beskärda del med bromsar och vinterdäck. Får satsa på mer imorgon ist:)

Köksskåp med monterade handtag och en träbänkskiva, installationsinstruktioner ligger ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köksrenovering med öppna lådor och handtag, träbänkskiva och instruktionsmanual.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade vita kökslådor med rostfria handtag och en bänkskiva i trä mot en kaklad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade vita kökslådor med handtag och en vit spis, med en träbänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köksstommar med öppna lådor och nytt handtag, arbetsytor i trä, och monteringsanvisningar på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök under renovering med nya vita lådor, handtag och nyligen målad spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nytt kök under renovering med installerad vit spis, vita skåp med handtag och träbänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107
  • Laddar…
Hej!

Idag har jag fått upp resterande lådor och handtag, så nu är allting på plats.:)

Började också sätta upp belysningen, lyckades med att få upp alla kablar bakom överskåpen och samlade i fläktskåpet. Där blir det transformatorer osv:)

Vit köksinredning med nyinstallerade lådor och handtag, trähantverk och vit kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök med vita skåp och lådor, handtag på plats, träbänkskiva, utan synlig belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade kökslådor och handtag med arbetsbänk, infälld diskho och lösa kablar för belysning ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nytt modernt kök med vita skåp, rostfria handtag, träbänkskiva, kakelvägg, inbyggd ugn och diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök med vita skåp, metallhandtag, träbänkskiva och kakel på väggen, med synliga kablar för belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen installerat vitt kök med lådor, handtag och överskåp, och ej fullständig belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nyinstallerat vitt kök med lådor och handtag, och synliga kablar för belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade vita köksskåp med handtag och skyddspapper på golvet under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök under renovering med uppsatta vita lådor, handtag och bänkskiva, verktyg på bänken, ej färdigställd belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vy under vit köksskåpsinstallation med två infällda spottar och kablar samlade mot ett hörnskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köksskåp med handtag monterade och en osynlig kabelföring för belysning över vitt kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köksskåp med monterade handtag och dragkabel för belysning synlig längs väggen och skåpen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon fortsätter jag med belysningen och när den är klar så är det dags för dekorlist och sockel(y)

//Fredrik
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Vet inte om du skrivit det men vad kostade köket och kyl frys?
Håller på med ett bygge av en lgh, finns nån tråd här med badrummet och en del andra bilder, och där lär det upp ett kök så småningom
 
nino nino skrev:
Vet inte om du skrivit det men vad kostade köket och kyl frys?
Håller på med ett bygge av en lgh, finns nån tråd här med badrummet och en del andra bilder, och där lär det upp ett kök så småningom
Jag har inte riktigt sammanställt vad det har kostat hittills men kan ju höfta lite på det jag har i huvudet.

-26000kr Ikea(Skåp, diskho, fläkt, belysning)
-2500kr Spis
-800kr Diskmaskin
-3500kr Bänkskiva
-1100kr Blandare
-700kr Kakel
-600kr (Plugg, beslag, skruv, ventilationsgaller m.m.)

Så totalt 35.200kr hittills. Jag kommer att redovisa vad slutsumman blir sedan när allting är klart, men eftersom du frågade så häftade jag lite:)

Det som återstår nu och tillkommer är inkoppling av blandaren, men det borde inte hamna på mer än runt femhundringen. Annars tror jag att allting är med:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Jonathan C och 2 till
  • Laddar…
26000 är inte alls farligt trodde det drog iväg mer
 
nino nino skrev:
26000 är inte alls farligt trodde det drog iväg mer
Nä jag blev också förvånad över att det inte blev mer:)

Lägg gärna upp en länk till din tråd(om du har någon) så kan jag kika:)

//Fredrik
 
Hej!

Idag har jag fortsatt med belysningen, fick också in ett extra uttag över arbetsbänken(y)

Sedan ringde rörläggaren och hade lite tid över så blandare och avlopp kom på plats:)

Återkommer imorgon med lite fler bilder osv, hann inte det nu ikväll.

Nyinstallerad belysning och eluttag ovanför en arbetsbänk i en vit kaklad hörna med synliga kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Belysning under vit köksskåpsöverskåp med ett extra eluttag och vita kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallation av spotlight och eluttag över arbetsbänk i ett modernt kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Belysningsinstallation och nytt eluttag ovan arbetsbänk i kök, oavslutade elarbeten synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utsikt under en arbetsbänk med nyinstallerade dubbla diskhoar, avloppsrör och ett eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nytt köksavlopp och blandare installerade, plus extra uttag ovanför arbetsbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök under renovering med ny belysning och extra eluttag, samt installerade blandare och avlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsättning imorgon!:)

//Fredrik
 
Hej!

Idag har jag fått in ett hyllplansskydd i diskbänksskåpet samt röjt upp lite allmänt i köket samt bland elkablar osv. Egentligen så var tanken att börja tapetsera men det krävde en resa till tippen för att få bort massa kartonger osv. Men det lockade inte så mycket i ösregn så jag får ta det imorgon ist.

Jag tätade med latex mot avloppet så det får stå under press till imorgon innan lådorna åker tillbaks. Fick tagit några bilder iaf:)

Renoverat diskbänksskåp med hyllplansskydd och ordnade rörledningar under diskbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av hyllplansskydd och ordning av elkablar i ett diskbänksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat kök med stängda skåpluckor, kakelvägg, diskho och bänkskiva i trä, samt god belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök under renovering med vita skåp, träbänkskiva, dubbelho och inbyggd diskmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat kök med vita skåp, trätjockskiva, kakelvägg och underbelysning, iordningställt och rent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev riktigt bra ljus faktiskt, det är den enda belysningen som är tänd i köket(y)

//Fredrik
 
  • Gilla
Jonhal och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Har börjat fundera lite på persienner, idag är dessa bruna och jag känner att jag åtminstone behöver snöra om och byta vred samt beslag till vita så insidan matchar de numera vitmålade fönstren.

Men beroende lite på vad helt nya persienner kostar så är jag lite inne på att byta ut befintliga, är ju ganska mycket jobba att snöra om osv.

Så nu behöver jag hjälp, vart köper jag persinner? Det skall vara 25mm mellanglaspersienner.

Följande mått har fönstren:

Sovrum:
-2st 67x105

Vardagsrum:
-2st 99x105
-1st 39x105

Kök:
-2st 99x105

Badrum:
-1st 69x66

Tack på förhand!:)

//Fredrik
 
Åsa Lund
Jysk och sådana har persienner men vet inte om de passar mellan glas
 
I Isak90 skrev:
Så nu behöver jag hjälp, vart köper jag persinner? Det skall vara 25mm mellanglaspersienner.
Testa att googla. Du får massor av träffar.

En slumpmässig som jag tittade in på är https://www.persiennbutiken.se/ . Där kan du måttbeställa och skräddarsy dina persienner på olika vis. Verkar seriös men jag har egentligen ingen aning. 99*105 verkar kosta 422 kronor plus leverans. Ingen aning om det är "rätt" pris.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Testa att googla. Du får massor av träffar.

En slumpmässig som jag tittade in på är [länk] . Där kan du måttbeställa och skräddarsy dina persienner på olika vis. Verkar seriös men jag har egentligen ingen aning. 99*105 verkar kosta 422 kronor plus leverans. Ingen aning om det är "rätt" pris.
Jag gjorde en snabbgoogling från telefonen innan jag skrev inlägget och tänkte att någon kanske hade något bra tips på billiga persienner. Jag ska sätta mig och kolla själv nästa gång jag sitter vid en dator och har tid över.

Men persiennbutiken tyckte jag var dyr, hittade på www.nyagardiner.se och då blir det dessa priser:

Sovrum:
-2st 67x105 (157,44kr/st)

Vardagsrum:
-2st 99x105 (301,39kr/st)
-1st 39x105 (157,44kr/st)

Kök:
-2st 99x105 (301,39kr/st)

Badrum:
-1st 69x66 (194,65kr/st)

Totalt: 1872,53kr

Men jag ska kolla vidare under helgen, dessa är ju måttbeställda och jag tycker ju att det borde finnas billigare med standardmått.

//Fredrik
 
Hej!

Idag har jag satt tillbaka kökslådorna under diskbänken och förberett för tapetsering.

Fick åkt till tippen och slängt alla kartong från köket, blev en hel del:rofl: Köpte tapetklister och tack vare black friday så var det 30%(y)

Sedan så har jag städat undan och flyttat garderober osv så imorgon är tanken att jag börjar tapetsera i sovrummet:)

Jag jobbar natthelg nu men det brukar alltid bli ett par timmar som jag kan greja från det att jag vaknar tills det är dags att jobba igen.

Kökslådor på plats under en diskbänk med vita skåpluckor och kakel, samt en inbyggd diskmaskin till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen återmonterade kökslådor under diskbänken i ett kök med vita skåp och kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nyligen renoverat kök med vita skåp, träbänkskiva och kakel över diskbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum förberett för tapetsering med bordsarbetsyta och tapetklister på golvet skyddat med papp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och för den som är intresserad av ekonomin så fick jag sammanställt alla kvitton osv hittills igår. Än är det en bra bit under budget, men det är ju inte klart än:rolleyes:

Skärmbild av en kostnadskalkyl för renovering öppnad i LibreOffice på en bärbar dator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vet inte om det går att se något men totalsumman innehåller ytterligare lite saker som är planerade men ej inköpta.

Så totalt är det 86.932kr men det jag köpt hittills har kostat 83.709kr.

Är det något pris ni inte ser så säg till så kan jag förtydliga:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Kakelfog och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.