S
Nästan klart! (y)

Jag tror inte att du använde för lite lim i alla fall. ;)

Stora fördelen med att såga upp och ner förrutom urslaget är att man ser sågsnittet.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Nästan klart! (y)

Jag tror inte att du använde för lite lim i alla fall. ;)

Stora fördelen med att såga upp och ner förrutom urslaget är att man ser sågsnittet.
Drog en hel tub på de två skivorna så den lär inte flytta på sig innan väggen gör det :crysmile:
 
Bra jobbat Biggie =) Snyggt inpassat med stänkskivan
 
Ska bli kul att se hela ytan med stänkskydd. Tycker det ser smakfullt ut! =)

Vad är det för material i kärnan?
 
Av vilken anledning vill du ha enkeluttag? Annars hade svarta exxact smält in bra med stänk skyddet
 
jockeping jockeping skrev:
Ska bli kul att se hela ytan med stänkskydd. Tycker det ser smakfullt ut! =)

Vad är det för material i kärnan?
HPL- som står för High Pressure Laminate eller högtryckslaminat, är ett otroligt reptåligt material. Det tål upp till ca 180 grader och har hög resistens även mot starka vätskor, detta gör laminat till ett perfekt ytskikt att använda i kök eller i andra tuffa miljöer.

Teknisk information
Utförande: Svart marmor
HPL-Laminat som ytskikt, spånskiva under
Värmetålig
Slittålig
Matt i ytskiktet

Kopierade från Bauhaus :)
 
R felixmartensson skrev:
Av vilken anledning vill du ha enkeluttag? Annars hade svarta exxact smält in bra med stänk skyddet
Jag tycker det ger en mer stilren look med 1vägs och känner att vi inte behöver mer än 2st 1vägs i dagsläget, dessa uttagen kommer bara användas till mixer/elvisp och andra maskiner som bara används tillfälligt. Skulle jag däremot kanske börja dricka kaffe eller dylik och vill ha nån maskin ståendes och känner behov av fler utag så är det ju lätt att byta dessa igen, svart design kan vara en bra idee dock så ska nog fundera lite på detta, tack för tipset det hade jag faktiskt inte ens tänkt på :)

Blir att åka förbi grossisten idag efter jobbet och kika lite ;)
 
Jätte snyggt med stänkskyddet och jobb i övrigt BTW..
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Blir ett fint kök de! Kul att se lite alternativ till kakel :)
 
Biggie Biggie skrev:
Blir att åka förbi grossisten idag efter jobbet och kika lite
bra :) Det är väldigt skönt att ha några extrauttag, skönt de gånger som man faktiskt råkar koppla in en massa saker samtidigt (tex när ni får den tokiga idén att bjuda in grannparet på middag och behöver både stavmixer, kaffebryggare, brödrost och glassmaskin samtidigt för att få till den där förrätten som såg så god ut på teve)
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Tack @jockeping,@Mazen och @Chrille.B det värmer!

@Chrille.B ja jag velade länge om jag skulle kakla eller hitta på något annat, sen sprang jag på denna skivan på Bauhaus och fastnade direkt då jag trodde den skulle matcha fint till både luckor och bänkskiva, vart också väldigt nöjd när jag fick dit första skivan igår!

Jag skrev i en annan tråd när någon frågade att det gick på strax under 4tkr men jag rotade fram kvittot imorse, det visade sig va lite billigare till och med!
Skrynkligt kvitto från Bauhaus med text och siffror som visar köp av STÄNKSKYDD CAPE NOIRE för totalt 3390 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Största anledningen till att det blev skiva utan skarvar eller kakel med fogning va nog att nu har skiten ingenstans att sätta sig! Blir nog väldigt smidigt att torka av och hålla ytan fräsch!
 
Redigerat:
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Ja efter 5 år så ser fogarna bakom hällen inte lika roliga ut trots fogskydd , baconfett är inte o leka med :D
 
  • Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Elko plus är ett snyggt svart uttag. Finns både 1 o 2-vägs. Bygger inte mkt från väggen och är helt slätt.

[länk]

[bild]
Det uttaget kan Biggie inte montera i 2-vägs utförande då det kräver 1,5 dosa och han har inte det bakom det fina stänkskyddet....
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
R roli skrev:
Det uttaget kan Biggie inte montera i 2-vägs utförande då det kräver 1,5 dosa och han har inte det bakom det fina stänkskyddet....
Såg det, men finns en förhöjning på 11mm som gör att det går med enkel dosa.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.