S
Björn Melander Björn Melander skrev:
Jag köpte också en sån där. Bra komplement till överhandsfräsen. Smidig och stabil maskin.
Håller med!

En liten tv bänk på g, där GKF,n och överhandsfräsen överlappar varandra på ett väldigt bra sätt, avrundning på 3mm och en stor 45 gradig avfasning.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
Städat garaget idag, för att ge plats åt hjulbyte på bilarna och plats för framtida byggen, några ”begagnade” mdf bitar fick bli en liten förvaring för ”spillbitar” som en energisk/8-årig busfia gladeligen använder till att limma/spika div. konstverk av:)

Hemmagjord förvaring av mdf-skivor och träspill, organiserade på en vagn i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 4 till
  • Laddar…
S Skooda skrev:
Städat garaget idag, för att ge plats åt hjulbyte på bilarna och plats för framtida byggen, några ”begagnade” mdf bitar fick bli en liten förvaring för ”spillbitar” som en energisk/8-årig busfia gladeligen använder till att limma/spika div. konstverk av:)

[bild]
Spillbitarna kan det bli grymma verk av!
Städa ja.. Däckbyte..
Rörig verkstad med träspill, verktyg och cyklar som illustrerar behov av städning och organisation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det dyrt att lämna in för byte.. :crysmile::geek:
Ive lost control!
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
S
Ser inte så farligt ut för att få till ett hjulbyte;), ge det några timmar i morgon bitti så kan du bjuda upp till dans till frukost:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S Skooda skrev:
Ser inte så farligt ut för att få till ett hjulbyte;), ge det några timmar i morgon bitti så kan du bjuda upp till dans till frukost:)
Visst är det så, men när för ett ögonblick kikar in...
Undan med maskiner och verktyg, spillbitar, ved och släng... Dammsug :cool:
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
FredrikR FredrikR skrev:
Visst är det så, men när för ett ögonblick kikar in...
Undan med maskiner och verktyg, spillbitar, ved och släng... Dammsug :cool:
jag vet hur det känns:cool: men det känns j¤%&/(/igt skönt när det är gjort(y)
 
  • Gilla
Hedens och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Vi ägnade söndagen åt att städa garaget efter projektet med att byta garagetaket samt den trevliga överraskningen med närmare 100m2 plaskpool i källaren härom veckan. Men det var rätt skönt att byta däck i garaget för första gången!
 
  • Gilla
Hedens och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Spillbitarna kan det bli grymma verk av!
Städa ja.. Däckbyte..
[bild]
Är det dyrt att lämna in för byte.. :crysmile::geek:
Ive lost control!
En av sakerna jag med glädje lägger ut. 200:- idag för byte på släpet, passade på när jag ändå var och handlade gipsskivor.

Låter även däckfirman förvara så slipper man släpa runt skitiga hjul.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
En av sakerna jag med glädje lägger ut. 200:- idag för byte på släpet, passade på när jag ändå var och handlade gipsskivor.

Låter även däckfirman förvara så slipper man släpa runt skitiga hjul.
Äsch, när garaget är tomt är det gjort på mindre än en timme. Och då behöver jag inte släpa runt allt för mycket.
Men visst dubbla tvätten till våren är ju inget man jublar över :rolleyes:
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Varför lägga tid på att städa för att få in bilen och byta däck inomhus, när det fungerar alldeles utmärkt att göra det på utsidan???
 
R roli skrev:
Varför lägga tid på att städa för att få in bilen och byta däck inomhus, när det fungerar alldeles utmärkt att göra det på utsidan???
Min fru byter däcken :) (vi kör vartannat byte..rätt som det är så står man på e6 med punka och då är det gött att ja det hyggligt fräscht i minnet..)
 
S
när man har en grusad uppfart så är valet enkelt för mig;)
 
S
Ett litet av brott i städning och hjulbyte, snart är tv bänken klar:) en strykning kvar med Osmo.

Träyta av en halvfärdig tv-bänk behandlad med Osmo, närbild på hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hedens och 1 till
  • Laddar…
Här blir det försänkning av gångjärn med GKFen, det blir tunna väggar mot insidan så man får vara försiktig med stämjärnet. Intressant att kopierhylsorna från GMF1600 passar men inte med originalbasen...

Arbetsbänk med trästycke i skruvstäd, omgivet av verktyg och en handöverfräs i process att försänka gångjärn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
S
I morgon blir det att försöka tillverka @Ola C justerbara jigg för blumgångjärn.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.