Hej!

Idag har jag varit i lägenheten en snabbis och monterat tillbaka handtag osv på dörr samt fönster. Tog också en bild på tapeten i dagsljus :)

Nymonterade dörrhandtag och persienner framför ett fönster med tapet i dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


7A8FBDCB-0046-413E-939C-15C6D0878EFB.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat dörrhandtag och brevinkast på en vit dörr i en lägenhet, dagsljus syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverad rum med tapetserade väggar, en dörr med monterade handtag och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Hej!

Idag har jag fortsatt riva bort golvmattan och tapetserat vidare i köket:)

Ett delvis renoverat köksgolv där golvmattan tagits bort och renoveringsverktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat kök med halvt bortriven tapet och bar golvyta framför ett fönster med persienner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 1 till
  • Laddar…
Kul att se att det går framåt.
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Hej!

Idag har köket blivit färdigtapetserat samt allt golvmatta är utriven, satt så inåt h*lvete..:confused:

I helgen är det nattjobb som gäller men ska försöka få till lite golvläggning men har lite förberedelser innan det är dags för det:)

Renoverat kök med ny tapet och borttagen golvmatta, tomma väggar och fönster med persienner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat kök med nya tapeter på väggen och borttagen golvmatta, synliga rör och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök under renovering med delvis tapetserade väggar och avlägsnad golvmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i ett kök med nytapetserade väggar och avlägsnad golvmatta, spackel och oslipade ytor synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat rum med utriven golvmatta och en arbetslampa som lyser upp det tomma utrymmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett kök med utriven golvmatta exponerar spånskiva, verktyg och arbetslampa till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök under renovering med borttagen golvmatta och tapetserade väggar, verktyg och hink i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
Hej!

Blev bara en snabbis idag. Fick gjutit igen de hålor som expanderspiken orsakade när socklarna togs bort. Hann aldrig påbörja golvläggningen innan det var dags att förbereda nattens jobb.

Nygjuten betong som fyller i tre runda hål i ett betonggolv, omringat av spånskiveplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybetongade hål i golv bredvid befintlig kakel efter borttagning av socklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen gjuten betong reparerar hål i ett golv med beige spånskiva runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjuten betongreparation på golv där expanderad spikhål tidigare funnits, omgiven av oslipat trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Jonhal
  • Laddar…
Hej!

Idag hann jag greja lite igen mellan jobbpassen. Jobbar natthelg nu och då är det 18-06 som gäller.

Började med att skära till bitar av golvmattan som jag kunde lägga i där köksskåpen tidigare suttit för att få jämn nivå. Sedan började jag med golvläggningen men hann tyvärr inte riktigt klart innan jobbet kallade igen. Men det är väldigt skönt att man börjar se lite resultat:)

Påbörjat installation av nytt golv i köksrenovering med synliga rör och ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett hörn av ett ofärdigt golv med nya bitar av golvmatta lagda för att jämna ut ytan där köksskåp tidigare stått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Omfattande projekt med pågående installation av nytt trägolv i ett rum, halvfärdigt arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående läggning av trägolv i rum med halvlagt golv och vägg utan köksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat laminatgolv i renoverat utrymme med verktyg och byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nytt trägolv delvis lagt i rum, synliga golvmaterialbitar och arbetsområde vid vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på golvläggning, visar övergången mellan nytt golv och plats där köksskåp stått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående golvläggning med nya laminatplank bitar intill en gammal golvyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nytt och gammalt golv i övergång, golvmattabitar skurna för jämn höjd vid köksskåpsplacering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis lagt trägolv i ett rum med vitt väggar och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon är planen att åka och hämta köket om den kärran jag ska låna är ledig men det verkar så:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 1 till
  • Laddar…
Bilderna kanske förvränger lite men lämnade du inte lite snål spalt mellan golv och vägg? Vill man inte ha lite mer så att golvet kan röra sig lite under årstiderna? Kanske inte gäller alla golv, men det va instruktionerna till mitt ekgolv iaf! Snyggt blev det iaf! Bra jobbat!
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Kul att se att det går framåt.
Jag håller med Biggie. Det ser lite snålt ut med utrymme mellan golv och vägg.
Det är även lite udda att behålla dörrkarmen sådär och anpassa golvet efter det.
Jag hade kapat dörrkarmen med multisågen och skjutit in golvet under, alternativt tagit bort karmen om det inte ska sitta nån dörr där.
 
Biggie Biggie skrev:
Bilderna kanske förvränger lite men lämnade du inte lite snål spalt mellan golv och vägg? Vill man inte ha lite mer så att golvet kan röra sig lite under årstiderna? Kanske inte gäller alla golv, men det va instruktionerna till mitt ekgolv iaf! Snyggt blev det iaf! Bra jobbat!
Det är ett par millimeter spalt på i varje ände mot väggen så det är nog isf bilderna som luras lite. Tack så mycket! :)

maah maah skrev:
Kul att se att det går framåt.
Jag håller med Biggie. Det ser lite snålt ut med utrymme mellan golv och vägg.
Det är även lite udda att behålla dörrkarmen sådär och anpassa golvet efter det.
Jag hade kapat dörrkarmen med multisågen och skjutit in golvet under, alternativt tagit bort karmen om det inte ska sitta nån dörr där.
Det är ett par millimeter i varje ände. Vad de gäller dörrkarmen så hade jag inte en tanke på att kapa av den och låta golvet gå under. Det hade ju såklart varit smartast ist för att kapa det tajt mot karmen som jag har gjort nu. Det ska tänkas på i fortsättningen, tack! :)

//Fredrik
 
  • Gilla
nybbstrom
  • Laddar…
Hej!

Igår gick allting som planerat så nu står alla köksdelar, sånär som några låd- & luckfronter som inte fanns i lager, i lägenheten.

Så idag blir det till att lägga klart golvet och sedan börja montera ihop stommar:)

Opackade köksdelar och långa plattor på en vagn i ett varuhuslager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Jonhal och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
I Isak90 skrev:
Det är ett par millimeter spalt på i varje ände mot väggen så det är nog isf bilderna som luras lite.
Står det verkligen i läggningsanvisningarna att det räcker?
För parkett och laminat brukar det behövas kring 10 mm för att det ska finnas utrymme för golvet att växa när luftfuktigheten är hög på sommaren. Vid dörrkarmen ser det väldigt tight ut på sina håll.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Lätt tips är ju att använda dom där plast distanserna som kostar några kronor bara..
typ....
Laminatgolv med gröna plastdistanser mellan golvet och väggen för att skapa luftspalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förra ägaren i mitt hus hade nämnligen glömt detta i ett rum och det kändes surt att dra upp golvet, men eftersom att jag inte va säkert på varför golvet buktade upp på vissa ställen så va jag tvungen att kolla, och mycket riktigt satt golvet för tajt mot väggarna utan luftspalt :(
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Står det verkligen i läggningsanvisningarna att det räcker?
För parkett och laminat brukar det behövas kring 10 mm för att det ska finnas utrymme för golvet att växa när luftfuktigheten är hög på sommaren. Vid dörrkarmen ser det väldigt tight ut på sina håll.
Det följde tyvärr inte med någon läggningsanvisning men det är mellan 5-10mm spel så det ska nog klara sig(y)

Biggie Biggie skrev:
Lätt tips är ju att använda dom där plast distanserna som kostar några kronor bara..
typ....
[bild]
Förra ägaren i mitt hus hade nämnligen glömt detta i ett rum och det kändes surt att dra upp golvet, men eftersom att jag inte va säkert på varför golvet buktade upp på vissa ställen så va jag tvungen att kolla, och mycket riktigt satt golvet för tajt mot väggarna utan luftspalt :(
Ett bra tips med plastfistanser att ha med sig i framtida projekt.

Den är inte så rolig, jag hoppas att mina 5-10mm spel ska räcka.:)

//Fredrik
 
Hej!

Idag har jag lagt klart golvet i köket samt börjat montera ihop lite skåp. Fick ihop högskåpet samt ett överskåp till kyl/frys. Fick hjälpa pappa att sätta in en ny ytterdörr också så där försvann lite tid.

Nylagt parkettgolv i kök med synliga rör och oavslutade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat trägolv i ett omålade kök med synliga rör och elinstallationer på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nymonterat högskåp i ett omålade kök med skyddspapp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var allt för idag, fortsättning imorrn kväll:)

//Fredrik
 
Åsa Lund
BirgitS BirgitS skrev:
Står det verkligen i läggningsanvisningarna att det räcker?
För parkett och laminat brukar det behövas kring 10 mm för att det ska finnas utrymme för golvet att växa när luftfuktigheten är hög på sommaren. Vid dörrkarmen ser det väldigt tight ut på sina håll.
Det ska vara 1,5 mm glipa per breddmeter golv, på båda sidor.
4 m brett golv ger 6 mm på var sida etc
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.