Hej på er!
Har en fundering ang. konstruktionen i vår blivande tillbyggnad. Säkert självklar för många av er men jag skulle gärna vilja veta hur ni löser det med den bärande limträbalken som kommer Precis ovanför halvmånefönstret? Ram runt fönstret? Min plåtslagare till far har erbjudit sig konstruera en ram i stålbalk runt fönstret, de är en idé men skulle gärna höra era idéer!
Tack för svar!!
Har en fundering ang. konstruktionen i vår blivande tillbyggnad. Säkert självklar för många av er men jag skulle gärna vilja veta hur ni löser det med den bärande limträbalken som kommer Precis ovanför halvmånefönstret? Ram runt fönstret? Min plåtslagare till far har erbjudit sig konstruera en ram i stålbalk runt fönstret, de är en idé men skulle gärna höra era idéer!
Tack för svar!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Arvika
· 1 527 inlägg
Varför inte en liten stålram som vilar på stolpar mellan dörr och fönster. Som det ser ut nu ser det dock lite tight ut att få plats med en balk över halvmånefönstret då det sitter väldigt nära nock.
Fönstret blir lite mindre och lite längre ned i verkligheten så det ska nog få plats men du tror alltså ramen är bästa idén?B bossespecial skrev:
Självbyggare
· Arvika
· 1 527 inlägg
Det är en idé iaf. Om du ritar upp korrekt taktjocklek, balkhöjd och fönster så ser du vad du får för utrymme att leka med för en avväxling.
Liknande trådar
-
Limträ balk dimension, riva bärande vägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Riva bärande vägg, limträ balk dimension
Hjälp sökes - Limträbalk bärande vägg ovan garageport
Stöttning av bärande limträbalk
Ta bort stolpe under limträbalk (bärande)
Byggmaterial & Byggteknik