jonmo jonmo skrev:
Tack. Man blir bra sugen...
Inte mycket att tveka på för det priset. Kvalitén på vissa av verktygen är kanske inte i absoluta toppskiktet men det är ju lätt att komplettera senare om det behövs, kanske tom tillverka några själv med dessa som mall.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
10 år, 2 månader och 27 dagar som husägare...
Men nu är jag ägare till ett MST180!! :love:

Hultafors MST180 vattenpass placerat mot en vit dörrkarm för att kontrollera lodräthet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny ytterdörr ska in och bra pris blev triggern. (y)
 
  • Gilla
Anders 1920-tal och 9 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
10 år, 2 månader och 27 dagar som husägare...
Men nu är jag ägare till ett MST180!!
Hade jag aldrig vågat köpa..då hade jag sett hur snett allt är här hemma : D

En svarv till inskaffad..

En äldre svarv monterad på ett träbord i ett verkstadsrum med Clas Ohlson-låda i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
En svarv till inskaffad..

[bild]
Kostade 925:- i 1980-års Clas Ohlson-katalog.
Är det originalförpackningen i bakgrunden?
 
Redigerat:
fahlis fahlis skrev:
Kostade 985:- i 1980-års Clas Ohlson-katalog.
Är det originalförpackningen i bakgrunden?
Nix, men igår blev det en NOS
En oöppnad Clas Ohlson-förpackning av ett stemjärns-borrset på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fullt medveten om begränsningarna den har (spec som jag inte ens har en pelarborren), men var nyfiken på hur den fungerar : )
 
Redigerat:
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
10 år, 2 månader och 27 dagar som husägare...
Men nu är jag ägare till ett MST180!! :love:

[bild]
Ny ytterdörr ska in och bra pris blev triggern. (y)
Hur bra är bra pris? Har suktat länge efter ett sådant men priset avskräcker.
 
:D Blå bandsåg Luna BS 320 i ett garage med åtta limknektar framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade en bandsåg på blocket, Luna BS 320.
Inte hittat så mycket info om den, är det en vettig såg för storleken? 1000kr gav jag.

Sen frågade jag om hon hade några fler verktyg hon ville bli av med så 8 Limknektar följde med i bara farten.
Räknade lite snabbt ihop att jag har 27 Limknektar nu , men för många kan man ju aldrig ha
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Hämtade en såg idag. Undrar bara hur jag ska få plats att såga något i den...
 
  • Nyinköpt sågbord med anvisningar och flera utbyggnader i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hartvigson och 8 till
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
Inte hittat så mycket info om den, är det en vettig såg för storleken? 1000kr gav jag.
Beror lite på vilken av modellerna det är, luna hade väl inte så mycket egenproduktion utan mest brandade saker. Har testat en som liknande din och så länge man inte maxpressade den gick det fint. Har du någon bild på den.med öppnade kåpor? :)


Jag är inte alls avundsjuk på limknektarna...lovar... !!
 
G Gud_ skrev:
Hur bra är bra pris? Har suktat länge efter ett sådant men priset avskräcker.
1600:- lokalt. Då var det inte värt att krångla med Bauhaus och prisgarantin.
Har för mig de gick för dryga 1000:- för 10år sedan.. :geek:
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Stress-test.. Skärmdump från en paketspårningsapp som visar uppdateringar om ett pakets leveransstatus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Suck..
 
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
Microkatten
Appropå postgång. Jag väntar på ett antal skruvar (en sorts verktyg? ;)) från Tyskland.

På DHL tyska sida står det att paketet anlänt till Malmö och på engelska att leveransen är uppskjuten på begäran av kunden (dvs avsändaren). Ändrar jag språket till tyska på denna sida står det istället att mottagaren inte var tillgänglig. Paketet är lagrat i båda fallen.

På dhl.se står det att paketet är i Malmö och att leverans planerad efter överenskommelse.

På en annan av dhls svenska sidor står det att paketet är i Helsingborg och att sändning kommer aviseras mottagaren.

Allt detta hände vid samma tidpunkt, då jag även fick mail att paketet skulle levereras under dagen. Sedan har det inte hänt något på två dagar.

Skruvat? :mad:
 
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Appropå postgång. Jag väntar på ett antal skruvar (en sorts verktyg? ;)) från Tyskland.

På DHL tyska sida står det att paketet anlänt till Malmö och på engelska att leveransen är uppskjuten på begäran av kunden (dvs avsändaren). Ändrar jag språket till tyska på denna sida står det istället att mottagaren inte var tillgänglig. Paketet är lagrat i båda fallen.

På dhl.se står det att paketet är i Malmö och att leverans planerad efter överenskommelse.

På en annan av dhls svenska sidor står det att paketet är i Helsingborg och att sändning kommer aviseras mottagaren.

Allt detta hände vid samma tidpunkt, då jag även fick mail att paketet skulle levereras under dagen. Sedan har det inte hänt något på två dagar.

Skruvat? :mad:
Med lite otur har alla rätt.
 
  • Gilla
Microkatten
  • Laddar…
Microkatten
Ha! Jag har ännu inte vågat läsa paketstatus på de andra sex språken på den tyska sidan... :)
 
Har du kollat på postmords sida? På senare tid har mina DHL-paket tyvärr övergått att hanteras av dem i Sverige. Paketet flyttar sig från sin destination inom EU på 1-2 dagar sedan landar det på terminalen Toftanäs och då börjar av någon anledning spårningen så att säga spåra ut.. För mig brukar denna del av resan ta omkring fem dagar.

Vad som skrämmer mig lite är att dem skall försöka slarva bort och göra sönder paket på kvällstid och helger nu. Skulle det inte vara bättre att få den verksamhet man har att fungera innan man hittar på nya?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.