Jo då det försöker den. Är mest upplåsningen som är problem. Jag tror ju att den låser upp, men att kolven ej vill ner. Har provat nu att justera dörren i sidled. Samt upp och ner. Utan resultat.
Verkar också bli lika dant när dörren ej är i karmen, om jag håller in piggen, och låser den. lr låter piggen vara ute, och låser den. Den verkar liksom ej låsa upp, för lås kolven, när ej dörren är låst, går skit fint, fram o tillbaka. Det är det automatiska för låsning o upplåsning som verkar fela.
 
Redigerat:
Låsmodulen som används för att koppla låset till Verisure-utrustning finns ej längre att köpa i Verisures webbshop. Antingen är det tillfälligt eller så är det någon förändring på gång. Är det någon som hört något om saken?
 
V V1K1NG skrev:
[video]

skumt fel på polarens lås
hantverkarna har inst. 3st men en av dom låser sen låser upp igen
kan hålla på så länge sen helt plötsligt kan den låsa
har testat att trycka in trekanten "utlösaren" med fingret men fortfarande samma sak

.[media]


vad kan det bero på?
Jag hade exakt det där felet och har just fixat det. Jag upptäckte att vredet på insidan inte fjädrade tillbaka när man låste eller öppnade dörren från insidan. Och om det var i fel position så gick det inte att låsa från utsidan. Lösningen var att lossa lite på skruvarna som fäster i bottenplattan på insidan. Förmodligen blev det för högt tryck mellan låspinnen och låskolven. Förmodligen kan man kanske även klippa eller fila lite på låspinnen.

Om detta är lösningen även för din kompis vågar jag inte svara på. Men nu har ni i alla fall något att testa :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Zenon Zenon skrev:
Jag har fel på mitt lås nu, tippar på att det har något att göra med vädret och fukten. Har funkat bra 2 månader. Men nu när låser upp utifrån, så blir det grönt. Och drar ner handtaget, men inget händer. Får prova flera gånger och trycka dörren inåt och greja. Efter en stund går det. Är det låskolven som ej går in? Någon som vet måtten mellan lås o bleck o grejer? Frågan är om det är höjden lr bredden som är fel. Liknande problem inifrån, men ej lika illa.

Jag har samma problem som ovan. Har försökt med allt möjligt utan resultat. Nån som har nån idé?
 
Noterade detta när jag läste någon villa tidning som damp ner i lådan :)

Verkar som haken hoppat ut

En ung flicka ler medan någon pekar på en säkerhetsdörr med en utstickande hake markerad med en gul cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H HET skrev:
Låsmodulen som används för att koppla låset till Verisure-utrustning finns ej längre att köpa i Verisures webbshop. Antingen är det tillfälligt eller så är det någon förändring på gång. Är det någon som hört något om saken?
Jag har fått en ny låsmodul hemskickad tillsammans med ett brev att det finns något fel så alla måste bytas ut till en uppdaterad variant.
 
Hur håller de koll på vilka som köpt lås av dem? Vem skickar ut modulen, assa/yale eller verisure? Jag har ett annat larm än verisure, så jag har bara låset fristående men kopplat till appen (via verisure). Assa vet nog inte om mig, inte heller bauhaus där jag köpte låset, men verisure har nog mina uppgifter...
 
J JohanLun skrev:
Hur håller de koll på vilka som köpt lås av dem? Vem skickar ut modulen, assa/yale eller verisure? Jag har ett annat larm än verisure, så jag har bara låset fristående men kopplat till appen (via verisure). Assa vet nog inte om mig, inte heller bauhaus där jag köpte låset, men verisure har nog mina uppgifter...

Alltså det var Verisures modul som byttes ut. Den finns ju registrerad hos dom via mina sidor annars funkar ju inte modulen så jag antar att dom ser detta där igenom.
 
Sammy_j Sammy_j skrev:
Alltså det var Verisures modul som byttes ut. Den finns ju registrerad hos dom via mina sidor annars funkar ju inte modulen så jag antar att dom ser detta där igenom.
Vad är felet? Inte hört något. Haft vårt lås över ett år - helt utan problem.
 
Byter de ut modulen igen? Har bytt för 1-2 år sedan.
 
Detta fick jag hem från Verisure för 3-4 veckor sedan. Men bara för det ena låset inte det andra.

Att tillägga är dock att det första låset köpte jag för väldigt länge sedan typ 2-3 år och monterade först det i somras. Så det kanske är detta låset som nu är felaktigt och när det kom upp hos Verisure såg dom att det var utdaterat men det är bara en gissning :)

Brev från Verisure med instruktioner för en kund om installation av modul, tillsammans med ett grått cirkelformat objekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Instruktionsblad från Verisure med steg för att återställa ett låsmodul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MrPlow
Sådärja nu kan Siri öppna ytterdörren åt mig :love:
 
MrPlow MrPlow skrev:
Sådärja nu kan Siri öppna ytterdörren åt mig :love:
Det låter inte så säkert ;)
 
MrPlow
AndersPS AndersPS skrev:
Det låter inte så säkert ;)
Telefonen skyddas med touchid...
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
A
MrPlow MrPlow skrev:
Sådärja nu kan Siri öppna ytterdörren åt mig :love:
Hur har du fått till det?
 
  • Gilla
Sammy_j
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.