Har Indegon ett backup-batteri som går att byta?

Upplever att min klippare (ca 2 år) ofta/alltid beter sig konstigt när den stannat pga någon anledning och sedan stått så länge att det vanliga batteriet är urladdat.
Efter uppladdning saknas mina tids-schema, när klipparen börjar klippa ska den köra "inlärning av objekt" (slingan närmst laddaren) typ 20 ggr. Inte kartera dock.
Pin finns också alltid kvar.
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Eriksgatan
P Peter Gredinger skrev:
Har Indegon ett backup-batteri som går att byta?
Vet inte, men det sitter åtminstone inget på kretskortet:
 
  • Öppen elektronisk enhet med exponerat kretskort utan synliga komponenter som saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Hallå,

Indegon har gått några år utan problem nu (förutom att den stannar oftare i år än förut). Idag stod den och hade totalspel, hade fastnat i begränsningstråden med axeln till ena framhjulet. Hjulet har alltså trillat av. Vad gör jag nu? Var köper man reservdelar med snabb leverans? Behöver bricka och plastburken som fäster fast hjulet. Ev något mer som kanske fattas? Nytt hjul är kanske bäst också.
 
  • Robotgräsklippare upp och ned med ett bortfallit hjul och skadad hjulaxelfäste på gräset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snab
ecb182 ecb182 skrev:
Hallå,

Indegon har gått några år utan problem nu (förutom att den stannar oftare i år än förut). Idag stod den och hade totalspel, hade fastnat i begränsningstråden med axeln till ena framhjulet. Hjulet har alltså trillat av. Vad gör jag nu? Var köper man reservdelar med snabb leverans? Behöver bricka och plastburken som fäster fast hjulet. Ev något mer som kanske fattas? Nytt hjul är kanske bäst också.
Snabbaste är att åka till en bra järnaffär och köpa bricka och segersäkring/stjärnsäkring. Mät axeln eller ta med den.
 
  • Gilla
ecb182
  • Laddar…
8mm startlock dome är vad du behöver. Min gjorde precis likadant för ett tag sen.
Lätt fixat när man får tag på starlocken.
 
  • Gilla
ecb182 och 1 till
  • Laddar…
V
F1Alex F1Alex skrev:
Efter många års användande av Bosch Indego så gav min upp. Fick knappcellsbatteriefel, skickade in klippare men Bosch kunde inte reparera felet. Dom har nu slutat att tillverka just denna modell så dom betalade tillbaka hela köpesumman, det kallar jag världsklass efter så många år och inga garantier kvar.
Köpte mig nu den Nya Bosch 400 Connect som är appstyrd osv.
Vi får se hur denna funkar.

Är det någon annan som köpt 350 eller 400 connect och isåfall hur har den funkat?
Se upp bara för den nya är kass när det lutar lite för mycket, hörde även att det strulade om man har två maskiner på samma tomt!
 
V VillaAnna skrev:
Se upp bara för den nya är kass när det lutar lite för mycket, hörde även att det strulade om man har två maskiner på samma tomt!
Köpte 2st Connect 400 och dom funkar klockrent ihop på samma tomt så det resonemanget förstår jag inte?
 
Någon som vet bra sätt att se till att framhjulet inte skaver sönder sitt hölje? Som det är nu fastnar hjulet ibland och då får man skruva isär lossa det. Sedan funkar det i en vecka (eller en timme) och sedan är det dags igen. Eller går det att få tag på upphängningen som reservdel?
 
  • Nötningsmärken på ett gräsklippares hjulupphängning med synliga gräsklipp och smuts på maskinen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har för mig att nytt framhjul kostar 158:- om det är så är det ju inte lönt att reparera.

Hoppas jag minns rätt nu....:rolleyes:
 
J Jonnemannen skrev:
Beställt! 187,75kr kostar de. Tack för guidningen. På [länk] hittar man reservdelar.
Roligt att hjälpa till. och min hjärna funkar tydligen fortfarande trots åldern. Det va gott att veta :rofl:

Jag ska nog investera i 2 nya framhjul själv till nästa säsong. Och ett nytt batteri borde köpas, fast det funkar kanon än, trots 5 år!!
Synd dom är så dyra.
 
Jag behöver komma åt batteriet men har noll koll på vad jag ska lossa. Vill ju inte plocka isär hela maskinen. Helt plötsligt gick maskinen in i boet och sedan är den helt död. Tänker mig att det är batteritorsk..
Snälla hjälp!:)
 
Är det någon som hittat några drivhjul som passar på Indego förrutom Bosch orginal, orginal hjulen kleggar igen sig snabbt nu på Hösten när det är fuktigare ute
 
Jag vet att det fanns en bra beskrivning här på hur man demonterar "skalet" men hur jag än söker så kan jag inte hitta den. Någon som har en länk till inlägget eller kommer ihåg tillvägagångssättet?
Tack på förhand.

EDIT: Hittade inlägget! https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-indego-10-robotklippare.193959/page-271#post-1799132

Så nu har jag en annan fråga. :) Någon som skickat in sin Indego på service/reparation i originalkartongen och vet om man får tillbaka den i samma kartong?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.