Mikael_L
useless useless skrev:
Jag trodde det bruna i brunnarna var bränd plast, men sen såg jag att man har dragit skruv rakt igenom dosan. Det känns som ett större fel än materialvalet.
Ouchh, det såg inte jag heller först.

Mycket snygg och trevlig lösning ... :surprised:
 
Müssli Müssli skrev:
Denna fina lösning finns på en restaurang på västkusten, utomhus på en brygga men under tak. En härlig miljö för okapslade grenuttag!

[bild]
Och trots denna tolvvägslösning letar det sig ändå in en extra fördelning direkt.
 
  • Gilla
Pyroxen
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag trodde det bruna i brunnarna var bränd plast, men sen såg jag att man har dragit skruv rakt igenom dosan. Det känns som ett större fel än materialvalet.
Det är väl skruvarna som håller ihop grenuttaget vi ser? Inte tänkta för salt och fuktig miljö så de har rostat.
 
Det var kanske så från början, men det ser ut som nån T20 trallskruv eller liknande. Jämför med den nedre dosan.
 
useless useless skrev:
Det var kanske så från början, men det ser ut som nån T20 trallskruv eller liknande. Jämför med den nedre dosan.
Ja det där är tokfel! De har uppenbarligen använt C4 när det borde varit A4. Gör om! Gör rätt! :cool:
 
  • Gilla
SysterNett och 2 till
  • Laddar…
En trasig packning ledde till att vatten från undertakspolningen letade sig in i armaturen. Imponerande att lampan fortsatte lysa under vatten. Mindre imponerande att varken säkring eller jfb löste

Vattenskadad armatur som fortfarande lyser trots läckage från taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hand håller en LED-lampa med vattenskador och synliga smutsiga streck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Varför skulle säkringen lösa ut? Jordfelsbrytare saknas antagligen.
 
Måste dubbelkolla men jag tror verkligen att set sitter en jfb på de uteuttagen och belysningen, annars är det hög tid att åtgärda det. eller åtminstone motionera jordfelsbrytaren

Med så mycket smutsvatten tänkte jag att det borde bli kortslutning när båda polerna på lampsockeln är under vatten men det kanske isolerar tillräckligt.
 
Vattn leder inte så bra. Skulle det leda bättre skulle det koka bort, inte lösa ut säkringen.
Är inte lampan jordad är det inte säkert att jordfelsbrytaren löser, är den i plast?
 
Den är av lackad aluminium och jordad. Det borde leda de 30mAh som jordflesbrytaren löser på
 
En skylt i Genoa som är del av ett larmsystem uppenbarligen. Ser ut som siren och blixtlampa eller dylikt.

Larmskylt med siren och blixtlampa monterad på vägg i Genoa, med kopplingar och telefonnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppen koppling under. Verkar tryggt för de boende ..

Larm med röd siren och exponerade elledningar på en stolpe i stadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vår nya badrumsbelysning, märk att skyddsjord finns.

Badrumsbelysning med synlig skyddsjord och elektriska kablar mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Hittade den här fina i miljöstugan. Blir perfekt förlängning för min infravärme.
 
  • Förlängningssladd med vit kabel och stickpropp ovanpå ett brunt bord, virad och okopplad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
elpaco och 3 till
  • Laddar…
tommib
M merbanan skrev:
Hittade den här fina i miljöstugan. Blir perfekt förlängning för min infravärme.
Klockrent ju. Dra sladden vid fötterna så får du varmt där också.
 
  • Gilla
Ragnar_AT
  • Laddar…
T
Hittad det här när vi började riva på ovanvåningen strax efter vi flyttat in....
 
  • Vägg med upprivet hål visande rör och kablar efter renoveringsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.