Nya Parf-dogs i olika storlekar arrangerade på ett träbord, beställda för precisionsarbete i träbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag kom äntligen mina Parf-dogs som jag beställde hos Axminster i mitten av juli. Inget jätteköp men kul ändå!

//Ronnie
 
  • Gilla
bulleribock och 5 till
  • Laddar…
iSnobben iSnobben skrev:
Det blev en ny fogspruta eftersom den gamla böjde sig när jag pressade på på en tub som nog var lite för torr...
[bild]
Akta dig för den underbara ”uppfinningen” som sitter på handtaget. Fick min om än inte igenom handen så bra nära...
 
Valkyr Valkyr skrev:
Akta dig för den underbara ”uppfinningen” som sitter på handtaget. Fick min om än inte igenom handen så bra nära...
Tack för varningen den har jag inte tänkt att använda. På min förra så satt den där pinnen längst fram istället så att man vek den under tuben. Användes exakt 0 gånger.
 
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
iSnobben iSnobben skrev:
Tack för varningen den har jag inte tänkt att använda. På min förra så satt den där pinnen längst fram istället så att man vek den under tuben. Användes exakt 0 gånger.
Nej, inte jag heller. Den flög all världens väg efter jag hämtat mig från den värsta smärtan. :)
 
Valkyr Valkyr skrev:
Nej, inte jag heller. Den flög all världens väg efter jag hämtat mig från den värsta smärtan. :)
Vad hände när du skadade dig? Alltså hur gick det till? Tänker om jag ska ta bort min direkt.
 
iSnobben iSnobben skrev:
Vad hände när du skadade dig? Alltså hur gick det till? Tänker om jag ska ta bort min direkt.
Som vanligt när man stressar så går det galet. Skulle ju bara. ;) Langade ner lite verktyg o en väska, bar till stället. Ser mig väl inte för och då har något, möjligen en mejsel, petat till ståltråden i utfällt läge och jag kör handen rätt ner i den. Klantigt? Ja, offtopic? Väldigt.

Nu återgår vi till verktygsinköp!
 
  • Gilla
iSnobben
  • Laddar…
Nyinköpt rullbock av metall på ett trägolv med sågspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte äntligen en rullbock.
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Etikett på en förpackning med benämningen 'rullblock' på flera språk inklusive svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rullblock heter det tydligen;)
 
ceson ceson skrev:
[bild] Köpte äntligen en rullbock.
Jag har en likadan och det man behöver tänka på är att den står plant annars vill den gärna vika ihop sig när man rullar brädorna på den. Hade varit bra med en låsanordning som förhindrar detta.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Race eller foto? :cool:
Har suktat efter Weras hylsmejslar (micro) sen ena bygget i våras.
Race, men jag är nybörjare. Sjukt kul! Skruven i fråga är en M2.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag kom två satser. :)

Öppnad verktygslåda med olika storlekar av gula hålsågar och centreringsborr ordnade snyggt i formgjuten förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
En träklämma som håller ihop två träplank på ett ruffigt golv vid byggåtgärd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
iSnobben iSnobben skrev:
Jag har en likadan och det man behöver tänka på är att den står plant annars vill den gärna vika ihop sig när man rullar brädorna på den. Hade varit bra med en låsanordning som förhindrar detta.
Jag märkte detta så jag gjorde en snabbfix.
 
  • Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
[bild]
Jag märkte detta så jag gjorde en snabbfix.
Snyggt! Insåg själv när jag skrev det att jag borde göra något åt saken.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
[bild] Köpte äntligen en rullbock.
Är den från Jula? Ta det lugnt med vredet, jag och kompisen lyckades pajja ett vred (och senare vredets infästning) när vi körde lite tyngre prylar och bocken självsjönk om vi inte drog åt vredet ordentligt hårt.
 
Ola C Ola C skrev:
Är den från Jula? Ta det lugnt med vredet, jag och kompisen lyckades pajja ett vred (och senare vredets infästning) när vi körde lite tyngre prylar och bocken självsjönk om vi inte drog åt vredet ordentligt hårt.
Ja den är från Jula så jag har ingen övertro på den men den hade fått bra omdömen. Tack för varningen:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.