Svar 2. 48 cm bredd.

Jag skulle vilja vinna & ge den i present till min bästa vän (tillika den jag är inneboende hos). :) Han har drabbats av cancer och är ganska orkeslös. Gräsklipparen har gått sönder och vi har inte råd med en ny. Samtidift är gräsmattan för stor för handjagare och jag är handikappad. Så en gräsklippare skulle underlätta och är en lyx vi sjukskrivna inte har råd med.
 
Svar: 48 cm
Har fått överta ett renoveringsobjekt till hus med tillhörande väldigt vildvuxen trädgård. En Klippo Champion skulle göra underverk där ute. Pengar måste prioriteras till huset så denna vinst vore en skänk från ovan
 
Klippo ger dig bäst känsla och funktion för en enklare gräsklippning!
 
2: 48 cm. Trenger en ny gräsklippare, och vil fösöke med Klippo Champion.
 
Rätt svar 2

Har en gammal klippare som rostar och låter som bara den. Kommer gå sönder vilken dag som helst. Något är löst och rasslar. Är i behov av en ny.
 
Svar: alternativ 2, 48 cm

Har under flera års tid snikklippt min gräsmatta med samfällighetens gräsklippare som är till för allmänna ytor. Sen vi flyttade in i radhuset har det inte blivit som så att vi köpt en egen.

Samfällighetens klippare är också en Klippo, så vanan har jag!
 
Svar nr 2. 48cm - Jag skulle vilja vinna denna fina gräsklippare för min mans räkning. Han har under alla år använt en gammal och ärvd gräsklippare, som han kämpat hårt med, men inte klagat :) Det skulle vara fantastiskt roligt att få överaska honom med en Klippo Champion!
 
48 cm
Har stor tomt och är helt enkelt i behov av en riktigt bra klippare
 
Svar 2, 48cm.
Vi har idag en klippo som varit med i en massa år, vid senaste servicen sa dom att maskinen nu sjunger på sista versen, denna maskin som varit med så länge, snyft .....Skulle vara underbart att överraska min fru med en ny Klippo.
 
Svar 2, 48 cm. En klippare som inte viker för några problem är ett behov vi har på vår naturtomt i Hälsingland. Här kan den få en rejäl genomtestning och bevisa att den klarar det mesta i forma av klippning försommar efter vårtillväxt och höstklippning innan vintern kommer!
 
Svar 2 = 48cm

Hej !
Vi har en tomt på ca 800m2.
Har i alla år klippt med en handjagare, den har tyvärr inte blivit bättre med åren (Använd ca 10 år) var redan begagnad när vi fick den.
I år har jag liksom mer eller mindre slutat att klippa gräsmattan, vilket i sin tur stör grannarna. Vi har mer fästingar, och vår yngsta son tappar bort sina leksaker i det höga gräset.
En Klippo Champion skulle förmodligen vara den sista pusselbiten som skulle bringa fred och ordning i vårat grannskap och hem.
 
48cm är klippbredden.

Gumman tycker jag borde ut och gå mer, så jag tänkte sälja roboten och klippa själv istället för att göra henne nöjd!
 
Svar: 2, 48 cm.

Vår gräsklippare "sjunger på sista versen" och jag har lagat den 3 eller 4 gånger med superlim nu (små plastbitar runt förgasaren som diverse fjädrar skall fästas i). Och att lägga pengar på den känns tråkigt när alla pengar går till att renovera ett gammalt stall till bostad. Ytskikt (parkett, färg, heltäckningsmatta, golvtegel och tapeter) är dyrt!!

/Mikael S
 
Svar: 2 48 cm

Efter en Partner och en Jula är jag nu förbannat trött på att skruva.
Ingen av dessa funkar så nu är min gräsmatta 3 dm hög. Av att ha fått grannskapets fulaste gräsmatta är det inte kul, skulle gärna vinna en ny på 4 hjul.
 
Klippbredd =48cm

Skulle behöva en ny klippare då våra gamla Husqvarna (aldrig mer en Husqvarna klippare) börjar bli omständig att starta och använda (och jag börjar få slut på ståltråd) . Före start måste man spärra startspärren med en ståltråd, därefter kan man starta motorn. För att sedan starta drivning så för man en annan ståltråd åt sidan på ett tvärstag, då börjar den driva på höger hjul. Vill man ha drift även på vänster hjul så måste man kunna den hemliga kombinationen (sparka bak - fram - uppe på hjulet), så driver även det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.