Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Är det du som är danpih's fru!?
Haha, man kan tro det :)
 
D
Murbygget går vidare.
 
D
Lite kvar. Pågående byggarbete av stenmur och staket med byggmaterial och leksaker utspridda på tomten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Kan man få en bild på uppfarten, det är där du gräver va? Du kämpar på bra!
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
noseone:
har börjat gräva på sidorna av garaget och bilat bort all asfalt över hela uppfarten, samt gjort lite provhål.

har bara grinden och några staketsektioner kvar på muren, sen ska jag gjuta lite längs kanterna och sen återfylla. därefter går vi över i fas 2, som är att gräva färdigt och sen återfylla och lägga marksten. :) bör vara ca 40 lass jord kvar :D

vi tänkte det var smartast att göra färdigt muren innan vi gräver vidare, så barnen kan springa runt fritt utan fara för bilar (ganska högtrafikerad väg)
 
D
försöker vända grindens tryckfall, så jag får låset rätt, men det är inte som i mina innerdörrar, där man kan ta en tång och dra ut tryckfallet och vrida det 180, utan jag antar att jag måste skruva ur hela låshuset och vända det på något sätt....
 
D
Fixat. :)
 
D
Fas 2 inledd (marksten). Bilden är ena sidan garaget, ca 15 kvm, där jag grävt 30-35 djupt. Ska jämna till lite fortf, så jag får fall på understa lagret. Totalt uppe i 30-40 Upptagen yta bredvid garage där marksten kommer att läggas, med grävda 30-35 cm djupa spår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
lass nu. :p det inkluderar det jag grävt för muren.
 
D
Muren är färdig utom återfyllnad och asfaltering. Ska även lägga en ram med marksten på insidan, men det blir senare. Nybyggd grå stenmur längs gräsmatta med byggmaterial på pallar i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
Utgrävningen av de 15 kvadraten motsvarar ca 1/5 av allt som ska grävas ur. Kommer gräva 45 cm djupt på garageuppfarten.
 
D
Uppfarten snart utgrävd. Ska ner ca 5cm till. Uppgrävd uppfart nära hus med trädgårdsavfallsvagn, skottkärra och grävverktyg, omgivet av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
Obs: bägge sidorna på garaget är utgrävda.
 
D
Tror ca 4/5 av allt är grävt nu. Ca 55-60 körda lass.
 
D
Tror ca 25-30 kubik utgrävt. Vi har tagit typ en halv kubik per lass.
 
Helt otroligt vad man kan åstadkomma med lite vilja :) imponerad över er insats, grymt jobbat!

Du slipper gymkort ett tag framöver :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.