Hej,

Har en garage sensor Vision som jag försöker exkludera/resetta innan jag kan inkludera den i min Telldus Znet. Har tidigre haft en Zipabox där den var inkluderad men innan jag kopplade ur och sålde så glömde jag exkludera. Hur får jag till det, tips mottages!

Får inte till det enligt manualen...

https://fccid.io/document.php?id=2330596
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Hej,

Har en garage sensor Vision som jag försöker exkludera/resetta innan jag kan inkludera den i min Telldus Znet. Har tidigre haft en Zipabox där den var inkluderad men innan jag kopplade ur och sålde så glömde jag exkludera. Hur får jag till det, tips mottages!

Får inte till det enligt manualen...

[länk]
Svarar mig själv:

Inget roligt besked...:mad:

Since your Garage Sensor is 300 series so that there is no way to include another system if you really forgot to exclude it from the former gateway. Sorry!

Have a very nice weekend!

Försöker få mer info vad de menar med series 300. Finns det fler varianter.
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Svarar mig själv:

Inget roligt besked...:mad:

Since your Garage Sensor is 300 series so that there is no way to include another system if you really forgot to exclude it from the former gateway. Sorry!

Have a very nice weekend!

Försöker få mer info vad de menar med series 300. Finns det fler varianter.
Svara mig igen...har fått till det. Nu funkar den!! Tog och körde exclude på en befintlig z-wave sensor men körde exclude på garage sensorn istället.
 
Sommar dålig aktivitet här. Men har lite strul.

Verkar inte få mesch nät på mina zwave med Telldus Znet?! Zipabox funkade betydligt bättre på det. Hur vet jag att drt funkar. Har en garage sensor nu som jag testar med inne. Går jag till samma rum som Telldus så får jag notiser. S fort jag går till hallen 5m till med 1 vägg imellan så ingenting trots jag står bredvid en Zwave brytare samt en range extender precis utan för dörren??!!
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Sommar dålig aktivitet här. Men har lite strul.

Verkar inte få mesch nät på mina zwave med Telldus Znet?! Zipabox funkade betydligt bättre på det. Hur vet jag att drt funkar. Har en garage sensor nu som jag testar med inne. Går jag till samma rum som Telldus så får jag notiser. S fort jag går till hallen 5m till med 1 vägg imellan så ingenting trots jag står bredvid en Zwave brytare samt en range extender precis utan för dörren??!!
Edit: har fått till min qubino som jag har 25m från gateway genom massa väggar att fungera. Men ej Garage sensorn utan bara när jag står fritt synfält från Gateway?! Knepigt
 
Hej, ny på detta och fick idag hem min Vera Plus och diverse saker att koppla in och leka med. Dock kom jag inte särskilt långt då jag körde fast redan i registreringen hos Vera. Problemet är att min stad och gatuadress som skall fyllas i inte finns med i listan att välja och jag hittar verkligen ingen väg runt det och kommer inte vidare i registreringen. Tips någon?
 
Har problem med en Qubino Flush 1D relay ihop med Fibaro HC2.
Relät styr min garageport med en monostabil signal; den slår alltså på signalen i någon sekund och återgår sedan till off medan porten rullar upp. Samma signal stänger sedan porten.

Qubinon registreras som en okänd on/off-switch i HC2 och jag får då en på/av-knapp. Jag vill enligt funktionen ovan bara ha en på-knapp, då denna automatiskt återgår till av.
Funktionen fungerar då jag manuellt skrivit in parametern för monostabil enligt Qubinos manual men jag kan inte få HC2 att byta grafisk knapp till bara "på".

Någon som vet hur jag fixar knappen i gränssnittet? Jag har tillfrågat min vän Google men vi verkar inte tala samma språk idag.
 
P
Har också lite Qubino trubbel...
Jag har två av deras dimmers, men om jag styr dimmern med tryckknappen på väggen så uppdateras inte statusen till controllern. Styr jag dimmern via app eller web gui så fungerar det fint.
Extremt irriterande :(

Någon som råkat ut för något liknade?
 
P PsychoCheF skrev:
Har också lite Qubino trubbel...
Jag har två av deras dimmers, men om jag styr dimmern med tryckknappen på väggen så uppdateras inte statusen till controllern. Styr jag dimmern via app eller web gui så fungerar det fint.
Extremt irriterande :(

Någon som råkat ut för något liknade?
Med Vera Edge och Qubino dimmers är det inget problem med detta... Funkar automatiskt.
 
P
A Anders214 skrev:
Med Vera Edge och Qubino dimmers är det inget problem med detta... Funkar automatiskt.
Jag kanske är lite trög på kvällskvisten, men jag förstår inte ditt svar...
Vad fungerar automatiskt?
 
P PsychoCheF skrev:
Jag kanske är lite trög på kvällskvisten, men jag förstår inte ditt svar...
Vad fungerar automatiskt?
Om jag dimmrar med knappen på väggen så återspeglas detta direkt i Vera-appen. Detta funkar "automatiskt", dvs jag har själv inte behövt göra något för att det ska funka.
 
P
A Anders214 skrev:
Om jag dimmrar med knappen på väggen så återspeglas detta direkt i Vera-appen. Detta funkar "automatiskt", dvs jag har själv inte behövt göra något för att det ska funka.
OK, ja det är det inte gör hos oss.
Ibland fungerar det, typ en gång av tio.

Vera visar tänt trots att det är släckt, fast med 0W energiförbrukning, eller tvärt om.
Har två dimmers och båda beter sig lika märkligt.
 
Hej
Har precis kopplat in en Fibaro double relay switch och får inte den ena utgången till att fungera. Inga problem att inkludera enheten, den ena utgången fungerar perfekt men den andra funkar inte. Båda utgångarna fungerar om man använder knapparna, det är alltså bara från Domoticz jag inte kan styra en av utgångarna. Någon som varit med om detta tidigare och/eller har några tips?
 
DTFD DTFD skrev:
Hej
Har precis kopplat in en Fibaro double relay switch och får inte den ena utgången till att fungera. Inga problem att inkludera enheten, den ena utgången fungerar perfekt men den andra funkar inte. Båda utgångarna fungerar om man använder knapparna, det är alltså bara från Domoticz jag inte kan styra en av utgångarna. Någon som varit med om detta tidigare och/eller har några tips?
Jag hade samma problem i Domoticz. Efter ett par excludringar och includeringar så jag slog på pollning sen funkade för mig. Slår jag av Pollingen sen efter några dager funkar det fortfarande men kwh mätarna för den enheten blir röda efter ett tag.

// Pierre
 
PierLar PierLar skrev:
Jag hade samma problem i Domoticz. Efter ett par excludringar och includeringar så jag slog på pollning sen funkade för mig. Slår jag av Pollingen sen efter några dager funkar det fortfarande men kwh mätarna för den enheten blir röda efter ett tag.

// Pierre
Tack för svar. Av nån anledning så vill enheten inte bli exkluderad. Har provat trycka 3 gånger snabbt på både S1 brytaren och den lille reset knappen. Inget händer. Är det en dum ide att köra en reset på enheten?
Hur slår jag på pollning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.