Reglat upp golvet och börjat lägga isolering och spån i nya förrådsdelen.

Nyreglat golv med delvis lagd isolering och spånskiva, verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Renoveringsprocess i kök/matsal/vardagsrum med tapeter, byggmaterial och verktyg utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satt upp renoveringstapet. Nej det är inte en gillestuga, det är kök/matsal/vardagsrum :)
 
  • Gilla
Ganescha och 1 till
  • Laddar…
Polacoloco Polacoloco skrev:
[bild]
Satt upp renoveringstapet. Nej det är inte en gillestuga, det är kök/matsal/vardagsrum :)
Vad är det för tak?
 
G Ganescha skrev:
Vad är det för tak?
Det är ett sänkt spacklat gipstak. Troligen sänkt för att få plats med ventilation en gång i tiden. Sen har någon kreativ människa klippt rektanglar av grövre vävtapet och klistrat upp med jämna mellanrum och sen målat över.

För övrigt så har det varit två rum som sedan blev ett valv mellan rummen och som jag nu gjort om till ett stort rum. Därav skarven som är spacklad i taket. Pågående projekt
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Ett rum under renovering med ommålade väggar och en slipmaskin på trägolvet, framför en delvis byggd mysbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Börjat med en mysbänk i nya garderoben.

Garderob under renovering med nymonterad mysbänk, gipsskivor på väggarna och täckt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gipsade lite fula väggar som skall målas.
Plastskydd över inredning i rum under renovering för att skydda mot slipdamm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Täckte över fasta installationer inför dagens slipning, var noga med att tilluften inte blockeras helt....
 
Inget. Än. Sitter och laddar för att sätta upp sista listen i lillemans rum. Det var nära vid 11-tiden, hade till och med på mig arbetskläderna en stund men det ösregnade så promenaden ut till kap o gersågen lockade inte. Blev fika istället.

Sen var det ingen idé före lunch tyckte jag. Nu hoppas jag att kokt potatis, torsk och äggsås med ett glas vitt ska göra skillnad :D

Köksscenen med rå torsk på en tallrik, kastruller på spisen och en flaska vin på köksbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 9 till
  • Laddar…
Träpaneler och lister sågas av en cirkelsåg på en pall, med träspån och verktygsdetaljer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stornöten har lånat ut verktygen han behöver, fick improvisera lite.

Träpanel och foder under konstruktion med en hammare och skruvmejsel på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte det bästa, fyller funktion iaf.

Renoveringsprojekt med oavslutad vitvaxad panel, högblanka foderlister och verktyg på golv skyddat med plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mys/ förvaring börjar ta form.

Vitvaxad kvistig panel och obehandlat trägolv med högblank fodring i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rena/obehandlade golv, högblanka foder/lister och vitvaxad kvistig panel, "lådan" nästan klar.
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
D09
mexitegel mexitegel skrev:
Inget. Än. Sitter och laddar för att sätta upp sista listen i lillemans rum. Det var nära vid 11-tiden, hade till och med på mig arbetskläderna en stund men det ösregnade så promenaden ut till kap o gersågen lockade inte. Blev fika istället.

Sen var det ingen idé före lunch tyckte jag. Nu hoppas jag att kokt potatis, torsk och äggsås med ett glas vitt ska göra skillnad :D

[bild]
Förstår dig ha ha

Började ute idag men tröttnade när jag blev genomblöt ha ha
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Golv klart, började med väggen. Materialansvarige (skall försöka hitta ngn annan att skylla på) skall få sig en känga då reglarna tog slut mitti jobbet ...

Renoveringsprojekt med nylagt golv och påbörjad väggkonstruktion, reglar slut mitt i arbetet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
kulle
Minst 20 st 45*70 ska man alltid ha hemma i reserv :p
 
TeroM TeroM skrev:
Golv klart, började med väggen. Materialansvarige (skall försöka hitta ngn annan att skylla på) skall få sig en känga då reglarna tog slut mitti jobbet ...

[bild]
Jag brukar säga att släpkärran inte orkar med allt material på en vända, funkar för mig....(y)
 
P Pagno skrev:
Jag brukar säga att släpkärran inte orkar med allt material på en vända, funkar för mig....(y)
Och det kan ju då rättfärdiga en ny och större släpkärra ...
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Och det kan ju då rättfärdiga en ny och större släpkärra ...
Mmmmm, då måste det till en ny bil också....
Garage, vändplan..... Okej, kör på din linje, hittar någon som räknat fel, känns som mindre arbete...
;)
 
D09
10 plattor sen öppnade sig himlen..

På tok för dålig timpeng för att vara ute i regnet ;)
 
  • Nybyggd stenlagd gång med regndroppar vid hus, byggmaterial och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Renoveringsarbete i rum med osättade lister och golvbrädor, ej färdigmålad vägg och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snart ser jag slutet på denna eländesrenovering.

Renoverat rum med obehandlat trägolv, vita skåp och tapetserad vägg nära fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite listning kvar samt fönstersmyg och fönsterbräda....
 
  • Gilla
VedbyMats och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.