2 147 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Lyfte ur Comhems uttag, en sladd ansluten de andra vart tar de vägen?
hej!
Tänkte räta upp uttaget som är märkt MM, TV och R. Jag förväntade mig en sladd till varje anslutningspunkt på uttaget, men bara en av de tre kablarna var ansluten, de andra två försvinner upp genom väggen.
Skall det vara så? Känns märkligt om jag har grannarnas kablar i min lägenhet?
Tänkte räta upp uttaget som är märkt MM, TV och R. Jag förväntade mig en sladd till varje anslutningspunkt på uttaget, men bara en av de tre kablarna var ansluten, de andra två försvinner upp genom väggen.
Skall det vara så? Känns märkligt om jag har grannarnas kablar i min lägenhet?
Medlem
· Östergötland
· 253 inlägg
Det finns bara en ingång på det där uttaget, där pilen pekar ut sitter det säkerligen ett motstånd(liten metallhylsa).
Att kabeln till fler lägenheter går genom samma kanalisation har jag sett förut så det var/är antagligen i sin ordning!
Har du fler uttag i lägenheten?
Att kabeln till fler lägenheter går genom samma kanalisation har jag sett förut så det var/är antagligen i sin ordning!
Har du fler uttag i lägenheten?
...och isåfall har du nu skapat avbrott i dina grannars tv- och bredbandstjänster.E elmont skrev:
EDIT: Fel av mig! Jag trodde att du tagit bort en utgående kabel från ditt uttag, isåfall hade du förmodligen förstört för någon eller några av dina grannar. Så verkar nu inte vara fallet, skönt!
Redigerat:
Medlem
· Östergötland
· 253 inlägg
Justja, det har du alldeles rätt i – jag läste slarvigt! Det där verkar vara ett stjärnnät (med gemensam kanalisation), så då är det lugnt! Jag rättar mitt gamla inlägg.P Patrik Lidstedt skrev:
Att de går genom ens lägenhet är inte så konstigt, det gör ju även en del andra ledningar och rör
Liknande trådar
-
Hur lyfter jag ur lådorna på Ikea Faktum kök från 2008? Jag får bort fronten, men inte rälsen? Skälva lådstommen?
Kök -
Hur lyfter man ur skjutdörrsbladet ur karmen på ett hajomfönster?
Fönster & Dörrar -
Hur säkra billyften
Grund & Markarbeten -
Epoq kök - Hur f-n lyfter jag bort lådorna!?
Kök -
Hur gjuta under billyften?
Grund & Markarbeten