4 603 läst · 30 svar
5k läst
30 svar
Gillar inte bilar men skulle behöva transportera sopor till återbruket.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Jag tycker det låter dyrt om du funderar på en golfbil i den prisklassen. Men om du nu vill betala ca 30 tusen så skulle jag hellre köpa en fyrhjuling som är registrerad.
Men i sitt fall är nog det bästa att komma överens med grannen som förmodligen är snäll nog att ta med ditt skräp till återvinningen.
Så gör jag åt min granne som inte har släpvagn och dom bjuder snällt på middagar osv emellanåt
Men i sitt fall är nog det bästa att komma överens med grannen som förmodligen är snäll nog att ta med ditt skräp till återvinningen.
Så gör jag åt min granne som inte har släpvagn och dom bjuder snällt på middagar osv emellanåt
Alla som lånar en bil av någon borde fundera över vad som händer när dom skadar bilen och hur man ser till att grannen ersätts för skadan. I många fall visar det sig att en hyrbil är en bra och billig försäkring mot problemH H-Thomasson skrev:
Tycker också att det låter vansinnigt dyrt med en golfbil för 30000 som bara ska användas fyra gånger om året. Jag hade hellre letat rätt på en Mercedes 190 eller liknande veteranbil som kan stå skattefritt i något förråd när du inte använder den.
Annars kan du väl skaffa en lådcykel eller ett rejält cykelsläp? Blir ju fler turer till återbruket men då får du ju lite motion på köpet
Annars kan du väl skaffa en lådcykel eller ett rejält cykelsläp? Blir ju fler turer till återbruket men då får du ju lite motion på köpet
Medlem
· Korpilombolo
· 3 339 inlägg
Lastcyklar blir mer och mer populära. Vid återvinningsstationen igår var det en som kom med säckar på en sådan. De är antagligen inte så billiga att köpa men ett miljövänligt alternativ.
Det låter som ett storstadsproblem... Om jag skulle behöva hjälp att forsla bort lite skräp så skulle jag nog kunna fråga vilken granne som helst som har bil och släp.
Enklast i det här fallet är kanske att låta nån städ- eller entreprenadfirma komma och hämta. Det borde inte kosta många hundralappar och dom får förmodligen med sig allt på en gång.
Enklast i det här fallet är kanske att låta nån städ- eller entreprenadfirma komma och hämta. Det borde inte kosta många hundralappar och dom får förmodligen med sig allt på en gång.
Begagnade är de dyra men inte hutlöst dyra. Vi gav 4000 för vår beg. Cargobike. Men ser man till vad man får så känns det ju som att vår bli för 5000 kr gav enormt mycket mer teknik och valuta för pengarna.imported_Benno skrev:
Men min fru gillar lådcykeln mer än bilen. Så vi sparar ju en del bränsle!
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
En ny lastcykel med elstöd är prismässigt i samma härad som golfbilen i tråden, men enormt mycket rimligare som vardagsfordon. Jag har åtminstone en bekant som använder sin för att köra till åvc.
Utgår alltid från att det är helt ok med en galning på vägen men det kan bli lite strul om två galningar möts på samma väg.H H-Thomasson skrev:
Har köpt en cykelkärra av märket Monark som klarar av 200 kilo. Betalade ca 4000 för en helt ny. Fungerar bra eftersom flaket är så pass stor att jag får på en BigBag säck med måtten 1x1 x1 meter. Lite segt i uppförsbacke med en lasta på 120 kilo kakel men var helt ok i nerförsbacke med den lasten.F fiskbuggaren skrev:
När jag var 12 och skulle flytta fick jag lämna skrot min far hade på vinden.
Det blev några vändor (3mil) med cyckelkärra lastat med drygg 100 kg med bly, koppar, järn och allt möjligt.
Tungt men jag var nöjd med pengarna.
Det blev några vändor (3mil) med cyckelkärra lastat med drygg 100 kg med bly, koppar, järn och allt möjligt.
Tungt men jag var nöjd med pengarna.
Kan bli jobbigt att bromsa med den vikten på kanske dock ?N nallepu skrev:
/K
Jag googlade "bortforsling av skräp till återvinning i Västerås" och det verkar finnas flera firmor som fixar det till ett bättre pris än att börja styra med att inhandla golfbilar/fyrhjulingar etc Gör det lite enkelt för dig ist
Han kanske är klar nu efter som det var lite mer än 5år sedan...?!?Ö Öckeröhus skrev: