Skaffade en S510 begagnad och har lagt ut en 100m lång begränsningskabel som är oskarvad. Får tyvärr inte klipparen att starta.
Den går om jag sätter den på begränsningskabeln och väljer område och sedan start. Då går den hela varvet runt (medsols) tills den kommer till laddningsstationen.
Hur får jag den att börja klippa? Jag har provat att aktivera kantlinje och peka klipparen mot kabeln och aktivera auto, men den rör sig inte ur fläcken. Även provat utan att ha kantlinje aktiverat och bara ställa den mitt på gräsmattan och trycka på auto.
Jag har angett laddningstationens adress, men ikonen för laddstationen syns in i displayn, vet inte om den ska vara aktiv?
 
Redigerat:
Problemet är löst. Fick följande tips från Supomannen:
"Ställ klipparen på linan 15 cm från laddpinnar. Tryck den gröna knappen på laddstation i 5 sek..den ska pipa och blinka rött låt den blinka färdigt och tryck in o släpp nödstoppet på klipparen, kolla om sling symbolen kommer upp."

Efter det kom ikonen för laddstationen upp och klipparen började arbeta. :)
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
En fin liten förbättring, tips till dom som kanske sitter på flera batterier. Är inne på 4:e sommaren nu och med två batterier så jag en gångtid på ca 5 h :) Den klipper ca 1200 kvm gräs, så det var välkommet. Fick tyvärr inte in batteriet i klipparen, så fick bli en nödlösning ;-). En fråga också, någon som märkt att klipparen inte följer sitt schema? Har tex 180 i zon 1 och 80 min i zon 3, men den kör ändå till batteriet är slut även i zon 3. Känns detta igen?
 
  • Robotgräsklippare med externt batteri fäst med silvertejp som en nödlösning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fortfarande folk som håller liv i sina Tianchen, härligt :cool: . Har en s520 som har småkrånglat från- och till sedan 2014. Har fått ett nytt problem som jag inte lyckats lösa än. Gräsklipparen stod död mitt på tomten, och jag gjorde som jag brukar, dvs att bära hem klipparen till laddstationen och starta där. Vanligtvis så startar klipparen i laddstationen men visar låg volt, runt 21-22. Men nu reagerar skärmen och börjar lysa när jag trycker på strömavbrytaren, men displayen kommer inte längre än att bara lysa lite. Har försökt ladda upp batteriet fullt, men utan resultat.

Har en reservdelsmaskin som jag lånade display av, och den blir det samma sak med. Någon som har råkat ut för något liknande?
 
T Tavvo skrev:
En fin liten förbättring, tips till dom som kanske sitter på flera batterier. Är inne på 4:e sommaren nu och med två batterier så jag en gångtid på ca 5 h :) Den klipper ca 1200 kvm gräs, så det var välkommet. Fick tyvärr inte in batteriet i klipparen, så fick bli en nödlösning ;-). En fråga också, någon som märkt att klipparen inte följer sitt schema? Har tex 180 i zon 1 och 80 min i zon 3, men den kör ändå till batteriet är slut även i zon 3. Känns detta igen?
Min håller schemat, den kör tillbaka till laddstationen när tiden gått ut.

Bra idé med dubbla batteri. Skickar ett PM till dig.
 
Har haft lite problem med att klipparen fastnat, kom ju direkt på att det hängde ihop med de urusla framhjulen. Klipparen har för övrigt gått bra sen jag köpte den. Den här sommaren blev jag dock tvungen att ta tag i saken..

Tillverkade nya 80mm hjul i massiv nylon, bra kullager samt bronslager för "hjulhållartråden". Nu går den som en dröm! Castern på de gamla kontorshjulen var ju alldeles för stor, så det kortade jag av så hjulen nu vänder blixtsnabbt! :)
 
  • Nykonstruerat 80mm hjul i massiv nylon med kullager på en gräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gräsklippare med modifierade solida nylonhjul och bronslager på gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
power650 och 1 till
  • Laddar…
S steffeb skrev:
Har haft lite problem med att klipparen fastnat, kom ju direkt på att det hängde ihop med de urusla framhjulen. Klipparen har för övrigt gått bra sen jag köpte den. Den här sommaren blev jag dock tvungen att ta tag i saken..

Tillverkade nya 80mm hjul i massiv nylon, bra kullager samt bronslager för "hjulhållartråden". Nu går den som en dröm! Castern på de gamla kontorshjulen var ju alldeles för stor, så det kortade jag av så hjulen nu vänder blixtsnabbt! :)
Vad är hjulhållartråden gjord av?
 
Centerlesslipad axel, 6mm. 1672 stål.
Optimalt hade kanske varit rostfritt, men det hade jag inte. :)
Bockade tråden med hjälp av tig-svetsen.

Om det är nån som vill göra likadant kan jag dela lite mått.
Som sagt är nog Castern en jättestor del i att de här klipparna krånglar. Castern här är alltså hur långt ifrån hjulet sitter från centrumaxeln. Orginal är det ungefär 35mm, vilket gör att hjulet måste flytta sig 70mm i sidled för att vända. Det fattar ju vem som helst att det inte blir bra på en knölig gräsmatta, maskinen låser sig. Dessutom med de dåliga lagren i orginalhjulen. Nu är det ungefär hälften i caster, blir en helt annan maskin.

Körde igång den i regn igår med 10cm gräs. Fastnade ingenstans där den fastnat förut, går skitbra! :)
 
grymmeoffe grymmeoffe skrev:
verkar vara lite oklart vilken setup man ska ha.
det bästa är display med 6polig kontakt på. svarta breda bakhjul EJ pigg hjul. Dom gråa framhjulen. lagom med vikt i hålutrymmet jämte handtaget. och september 2014 mjukvaran
Varför är de svarta breda bakhjulen bättre än pigghjul?
 
M Mäcen skrev:
Varför är de svarta breda bakhjulen bättre än pigghjul?
LITE tyngre bättre mark kontakt och inte riktigt lika hala
 
Söker begagnad klippare för reservdels bruk..
DEN ska fungera..
 
grymmeoffe grymmeoffe skrev:
LITE tyngre bättre mark kontakt och inte riktigt lika hala
Pigghjulen borde få bäst fäste, tycker jag.
 
[QUOTE = "eleson, post: 1756189, medlem: 516"] Brux / manual for dem spørger om dette:
http://www.tianchen-cn.com/en/UpLoadFile/201353011163150507.pdf [/ quote]


Hej,
Jeg har fået en Cadero 1500 TS fra en kompis fra mit fodboldhold, men uden manual. Dit link virker ej mere - kanske du har en pdf kopi af en manual til en Cadero maskine, da jeg ikke kan få den til at udføre mapping og dermed ikke kan få den til at fungere.
De bedste hilsner
Valdemar
 
Söker en s510 eller s520 gammal modellen fram till 2014 ska fungera
 
grymmeoffe grymmeoffe skrev:
Söker en s510 eller s520 gammal modellen fram till 2014 ska fungera
Jag har en som jag känner är dags att byta ut för vår del.
PM:ar detaljer och bilder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.