Trist, man tycker de borde ha extra mycket i lager av en "lockvara" :/
 
Snigla Snigla skrev:
Trist, man tycker de borde ha extra mycket i lager av en "lockvara" :/
Man kan ju tycka det, men de är väl nöjda med att lura dit kunderna och hoppas att de köper något annat istället...

Nog om det, idag har arbetet fortlöpt, nu är stenen lagd runt hela huset så när som en bit på 4 meter där det är en rabatt som måste flyttas. Det är ett himla trixande att få stenarna rätt när marknivån är olika runt huset, men vi fick till det hyfsat.
Nylagda stenplattor längs husvägg med obehandlad mark och en rabatt som ska flyttas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andhak2802 och 4 till
  • Laddar…
Ogräsbekämpning på en grusgång med halvrensat område och vildvuxet gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det har gått lite väl långt på sina håll, måste komma på nått smidigare sätt.. positiva är att man ser skillnaden - negativa är att det tar tid!
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
S scim skrev:
Man kan ju tycka det, men de är väl nöjda med att lura dit kunderna och hoppas att de köper något annat istället...

Nog om det, idag har arbetet fortlöpt, nu är stenen lagd runt hela huset så när som en bit på 4 meter där det är en rabatt som måste flyttas. Det är ett himla trixande att få stenarna rätt när marknivån är olika runt huset, men vi fick till det hyfsat.
[bild]
Snyggt, blir det kullersten runt huset sen?
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Idag har jag justerat slingan till Automowern litegrann efter att ungarna fick en studsmatta. Sen såg jag att den hade ont i ena kniven så det blev en akutoperation också.

Planterade också ut rabarberna som frun tiggt sig till och lovat ta hand om.... :).
 
mexitegel mexitegel skrev:
Snyggt, blir det kullersten runt huset sen?
Jag har inte riktigt bestämt mig, antingen det eller samma singel som jag köper till grusgången. Hmm...
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Flyttat rabatten som låg längs sista väggen, stenlagt samma vägg och sått igen det sista. Nu återstår det bara 6-7 bitar som måste kapas.
Nyplanterad rabatt längs väggen med blommande växter och stor sten, med nysått gräs runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyplanterad gräsmatta och stenlagd kant längs röd trävägg på hus, med oavslutad stenläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
Började grovplanera för ny gräsmatta när grannens höns kom och hälsade på..
Grovplanerad jord med ett höns framför en gul grävmaskin, omgivet av grönska och maskrosor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Underbart :love:
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
D09
Barnledig och regn ute..

Perfekt för egentid med sågen :)

Träden står tajt så jag bygger upp en gata dit man kan fälla dom. Rensar det lilla och någon enstaka av de större.

Tyvärr så vill inte alla träd gå åt rätt håll.

Spelar iofs ingen större roll då det inte finns något som kan ta skada men risken att fastna i andra träd ökar betydligt vilket inte är så bra.

Fick släpa ner min gamle talja och dra ner det istället för att fortsätta med sågen.

Har tagit mängder med träd men det märks knappt från huset ha ha men står man därnere så ser det ut som världens yta ;)
 
  • Motorsåg, krok och tygpåse på skogsmark med löv och mossa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tät skogsområde med träd som fälls, ett träd lutande mot andra, risk för att fastna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyfällda träd och sågat virke i en tät skog med ett taljeblock som används för att dra bort träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
Lyckades få bort en liten stubbe. Hålet som blev efter den fylls med grästuvor som grannen grävt bort när han förstorar sin altan. Win-win :)

Sedan terroriserade jg honom, konstaterade att deras hängränna rinner över, klättrade upp och kollade: Inget hål till stupröret! Joho, sade han. Visade sig att han borrat ett tiotal hål med borrmaskinen, de blir ju snabbt tilltäppta av löv. Inte konstigt att det växte mossa på våra stenar :)
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Det har gått lite väl långt på sina håll, måste komma på nått smidigare sätt.. positiva är att man ser skillnaden - negativa är att det tar tid!
Salt! Strö ut salt och låt regnet göra sitt så lär du hämma all möjlig tillväxt efter att du har rensat.
 
Vindruvsklase som mognar på en planta mot träspaljé, framtidens russin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blivande russin på gång.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
En gurkplanta i ett växthus med en mogen gurka, blommor och lövverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inläggningsgurkorna saknar sol och värme.
 
Delvis grävd gångväg med kantstenar på ena sidan, grävverktyg och skottkärra i en lummig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjat gräva ner kantstenar, ångrar att jag valde de höga, tunggrävt i lera/slaggsten.
4 timmar grävning, spettning för 25 stycken.
125 till skall ner i ett första skede.
 
  • Gilla
Manganbangan och 4 till
  • Laddar…
D09
P Pagno skrev:
[bild]
Börjat gräva ner kantstenar, ångrar att jag valde de höga, tunggrävt i lera/slaggsten.
4 timmar grävning, spettning för 25 stycken.
125 till skall ner i ett första skede.
Minigrävare? ;)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.