Svar: X. Mellan

Ett utmärkt hjälpmedel till renoveringen på huset som jag och min fru kommer att köpa inom kort! Med 3 barn så behövs det bra verktyg som kan vara behjälpliga under de stunder som vi får över :)
 
Svar: X (mellan)

Jag är värd ett verktygsset eftersom jag och min sambo nyligen har köpt vårt första hus och flyttat in med våra två små döttrar (0 & 2 år). Huset är bara tre år gammalt, men de tidigare ägarna har inte byggt varken terass, trappa för grovingången, förråd eller garage så nu borde det fixas både det ena och det andra.

Vi är båda två under 25 år och har aldrig tidigare bott på egen hand i hus, så därför är vår nuvarande verktygsuppsättning väldigt blygsam samtidigt som budgeten är begränsad. Därför skulle det vara perfekt med en uppsättning elverktyg för att vi ska hinna bygga ett litet uteförråd och förhoppningsvis även en terass före hösten är här! :D

Garage kommer det också att bli småningom i framtiden, så även till detta projekt vore det ju utmärkt med riktiga kvalitetsverktyg (y):ok:
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
P
Svar mellan
Skulle passa bra nu när jag har startat enskild firma inom snickeri för att som pensionär kunna fortsätta jobba lite. Är nu kommunalanställd. Mvh Per Snickare
 
Svar: X mellansvårt.

Har köpt föräldrahemmet och flyttar in om 3 veckor. Mor och far har bott där i 33år i princip utan ett enda vettigt verktyg.
Dom få som finns har dom fått av mig.
Och resultatet av det är ett hus med rejält renoveringsbehov.

Nu behöver jag en maskinpark för att få ordning på torpet igen!
 
Svar X: mellan

Motivering: Skulle tippa på att min verktygspark, som består av mestadels arvegods, har en snittålder på +20 år, så en uppgradering skulle vara högst välkommen och välbehövlig inför sommarens köksrenoveringsprojekt :D
 
Svar: X. Mellan

I den pågående bodelningen ser jag ut att dra det kortaste strået när det gäller en del verktyg och nu när jag skaffat ett hus som inte har renoverats de sista 50 åren så har behovet av bra elverktyg aldrig varit större!
 
Svar: X Mellan

Vad kan bli bättre än att ha sina egna verktyg än att behöva "slåss" med karln om hans attiraljer!
Med egna verktyg så vet man var man har dem:)
 
borjerik
Svar mellan. Prylarna som jag har idag har gjort sitt i och med renovering av huset och utbyggnad av altan. Nya prylar gör jobbet mer inspirerande och sambon än mer imponerad över den händige karln.
 
Svar: Mellan
Att såga i cirkel med sticksåg är givet,
att såga pålinje med cirkelsåg är lätt,
att såga i virke av grövre slag
med tiger man står sig ej slätt!
När sedan man gör sig små hål eller stora
med 18 volts maskin är lätt som en plätt!
Då har man allt som behövs för att föra de flesta
projekt till lyckade slut!
(En slagmaskin att banka muttrar till spänn,
har jag ingen uppgift till än!)
 
Svar: X mellan

Att få överraska min sambo med ett set nya verktyg hade vart så otroligt roligt.. Han är så duktig som gör precis allt snickrande själv här hemma. Håller tummarna på att ni tycker om min motivering så att jag kan få förgylla vardagen för någon jag tycker så mycket om:) Hoppas hoppas!
 
Det är bara att instämma i kören: Mellan.
(Läste först rackethylla, men såg sen att hyllan försöker se ut som en raket.)

Min billiga skruvdragare/borrmaskin är faktiskt helt OK, men sticksågen ger resultat som jag bara kan gråta över. Klumpig och drar åt alla håll utom rakt fram. Nej, det är inte jag som är klantig. Jag har använt andras sticksågar med utmärkt resultat.
Har väl tänkt att skaffa en uppsättning bättre grejor, men som nybliven fattigpensionär, så…
Den här uppsättningen skulle glädja mina hjärterötter och indirekt mina döttrar.
 
J
Svar: X. Mellan

Motivering:
På er nåder kan jag lämna tillbaka dom verktyg som jag fick krypa för svärfar för att låna. För honom var det väldigt konstigt att man som 30-åring inte ägde ett enda verktyg och jag förstår han nu.

Men det håller jag för mig själv :)
 
Svårighetsgrad Mellan


Motivering: Vi har vårt första hus som är från 67 så det finns att göra. Jag känner att jag inte har rätt verktyg för att renovera huset och göra ett första klassigt jobb som jag kan vara stolt över. Just nu är jag pappa ledig med mina 2 barn och den lilla tiden som blir över fixat jag till deras rum och resten av huset. Med dessa maskiner från Black & Decker kan jag göra huset perfekt för oss att leva o trivas i.
 
Svar: X Mellan!

Eftersom vi aldrig hittade vårt drömhus kom vi efter 8 års letande över en fantastisk fastighet, en hel udde faktiskt där vi ska börja bygga vårt drömhem.
Ritningarna är nu klara så till hösten kanske vi drar igång och hamrar i de första spikarna till det som ska bli huset i våra drömmar!
Fast visst hade det varit lättare med en borrskruvdragare. Och allt annat i denna fina vinst från Black & Decker!
 
Svar: X

Motivering:
Med verktyg från Black & Decker skulle jag och sambon kunna renovera lägenheten enkelt och snabbt, från skillnad av de få verktygen vi har idag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.