Mellan

Då familjen vuxit ur huset så har vi en tillbyggnad runt knuten lagom till den gamla bordsågen brunnit. Med detta kit kommer vi lätt vidare och dessutom kan jag och äldsta dottern skruva tillsammans!
 
Svar X Mellan

Kök ska byggas, källaren ska renoveras, trädkojja ska byggas. Är i behov av bra verktyg så man slipper handsåga allt. Har många här som ska tillfredsställas med olika projekt :)
 
Mellan.

Att ha ett kit med verktyg som delar batterier och slippa hyllan med de 8 batteriladdare jag har idag skulle spara en hyllmeter med plats likväl som el/miljö eftersom de av lathet alltid är inkopplade.
 
X mellan

Att ha hela åtta maskiner av märket glapp och läcker hade varit ovärderligt att ha till hands då man blandat lite för lite betong och "sparstenen" är slut mitt under gjutning.
 
Svar: mellan

Motivering: Med alla sommarens projekt i sommar så kommer det bli dubbelt så kul om jag skulle få äran att använda mig av riktiga verktyg. Skruvmejsel och fogsvans har sin charm men det är väl inte att föredra när projekten bara blir större och större!
 
Svårighetsgrad: Mellan

Precis nyinflyttad i nya huset. Bilsemester med punka i Tyskland och stopp i avloppet, så lite hjälp med verktygsbudgeten vore kanon! Många projekt till barnen som man vill förverkliga.
 
Svar: X:Mellan

Vi ska under semestern dels bygga en friggebod i lösvirke, samt slutföra altanbygget som påbörjades förra året. det som är kvar är att kapa och montera trallen på altanen.

Just nu håller jag även på att bygga en suterängsandlåda med en platå då tomten är väldigt kuperad.

Med detta kitt från Black & Decker istället för min trötta IKEA skruvdragare och fogsvans så skulle dessa projekt dels bli roligare under längre perioder och även kanske till och med bli klara i år.
 
Svårighetsgrad Mellan

Motivering: Behöver ett verktygspaket för a bygga altanen och hyllor samt riva ett gammal skjul. Med batteridrivet paket slipper jag tänka på olika batterier eller sladdar.
 
Svar X: Svårighetsgrad "Mellan"

Jag väljer att motivera varför jag behöver detta kompletta set genom att berätta om min nyinköpta lägenhet. Jag och min fru (framförallt hon :D ) vill hänga gardiner och lampor i taket på vår första lägenhet.

Jag har testat tre andra tillverkares slagborrmaskiner för att komma igenom det otroligt hårda betong bjälklaget men ej lyckats. Med slagborrmaskinen från B&D kommer jag med lättnad äntligen komma igenom med borren och fästa krokarna och gardinskenan som jag behöver.

Efter det tänkte jag ge bort hela kittet till min pappa som bor i villa och arbetar väldigt mycket hemma med diverse projekt och har i princip inga bra verktyg utom de jag köper honom på hans födelsedagar och farsdag!
 
Svar: X - Mellan

Hemma hos oss så är det jag som står för alla renoveringar och projekt och har då och då köpt in nya verktyg och maskiner efter behov men dom tenderar till att försvinna till min mans jobb. I dagsläget har jag lagt ner verktygsinköpandet så arsenalen är nu ganska skral och uttjänt och gör det minsta prejekt ganska bökigt och gammaldags. Skulle jag till min stora lycka vinna så skulle min enda investering på lång tid framåt vara ett fint skåp med lås där endast jag har nyckeln.. Sen kanske jag skulle behöva gömma laddaren också ;-)

Håller tummarna!
 
Svar: X mellan

Egentligen hade det räckt att titta i min projekttråd så förstår man varför jag behöver verktyg!! Med en stor tillbyggnad och lite egna maskiner, hade jag fått lite mer tid att bygga om jag slapp åka och låna verktyg av släkt och vänner var gång jag behöver något!!
 
Svar X: mellan

Har alltid massa projekt på g med huset. Men saknar tyvärr alla verktyg man behöver så fort låna när jag ska göra något. Skulle vara skönt att ha det mesta hemma så man bara kan dra igång ett projekt eller fixa något enkelt utan att behöva låna ett verktyg. Då pengarna går till renoveringar finns inte riktigt en budget till att köpa in alla jag behöver. Skulle verkligen behöva dessa verktyg så jag kommer framåt i mina renoveringar.
 
Svar: X - mellan

Har börjat inse att det är dags att uppdatera maskinparken rejält.
Just nu består den av lite blandade gamla ärvda maskiner och budgetprylar.
Slagborrmaskinen löser JFB
Lyckades elda upp tigersågen (och lösa JFB)
Cirkelsågen är en Black & decker från tidigt 80-tal med slö klinga som jag inte hittar ny till.
Sticksågen är OK förutom att lasern definitivt inte visar var den kommer såga.
Grannarna börjar nog snart tröttna på att vi lånar verktyg hela tiden så hade varit kanon att vinna allt man behöver.
Ett plus är också att man kan sluta svära åt 2x25m förlängningskabel som alltid är besvärlig.
 
Svar X: Mellan

Motivering:
Jag och sambon har köpt hus och flyttar in om lite drygt en månad. Förväntan är stor, riktigt stor, det ska bli så skoj! Givetvis så finns det behov för renoveringar, där sovrum och hall kommer först. Därefter gillestuga, tvättstuga och badrum. Sen altan, andra sovrum ... Ja, det finns lite vi vill göra :D Självklart kommer det en projekttråd på detta, har redan betat igenom många trådar i forumet för inspiration, då kan man inte vara sämre själv och bjuda på lärdommar som man får under tiden!
Som nyblivna husägare så saknar vi många verktyg tyvärr, detta paket skulle passa jättebra för att starta upp samlingen! Plus att sambon inte behöver bli uppgiven för att jag tittar efter verktyg hela tiden! Eller... nja, det kommer jag nog inte sluta med ändå ;)
 
Svar X Mellan

Efter många år av renovering så har en hel del verktyg börjat sjunga på sista versen och både tigersåg och sticksågen skänkte jag till bättre behövande men har inte köpt några nya ännu...
En arsenal av denna kaliber kanske skulle göra att ivern för att bygga altan och förråd klart skulle återkomma! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.