Ibland skulle jag vilja rensa en tråd så att man bara ser TS inlägg. Särskilt när man letar i långa trådar där många svarar "samma" sak vore det praktiskt när man vill veta vad det faktiskt är TS frågat och vilken information som successivt tillkommit.
 
  • Gilla
granis70 och 5 till
  • Laddar…
HElgEe HElgEe skrev:
Nu vet jag inte om det bara är för mig det är problem eller om det är för fler. När jag läser forumet på datorn med chrome så ser jag ingen markering om vem som är TS. Funkar på mobilen.
Samma för mig, på plattan ser jag skillnad i färg på bakgrunden men på datorn är det så liten nyansskillnad att jag inte ser det om jag inte trycker näsan mot skärmen, typ.
 
Jag har stora problem med mobilversionen av forumet. om jag försöker gå in på en tråd så får jag "oj-sidan kunde inte hittas" 9 gånger av 10. Funkade klockrent innan uppdateringen.

Mobilens OS är Windows phone 10 och webbläsaren är MS Edge.
Funkar på alla andra forum.
 
Hemmakatten
Från min android-mobil. Upptäckte häromdagen att jag visst kan se om det finns olästa trådar i ett underforum. Underforumets namntext (tex Bygglov, Övrigt) ändras från fet text till svagare text när det inte finns olästa trådar. Mycket bra.
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Från min android-mobil. Upptäckte häromdagen att jag visst kan se om det finns olästa trådar i ett underforum. Underforumets namntext (tex Bygglov, Övrigt) ändras från fet text till svagare text när det inte finns olästa trådar. Mycket bra.
Infördes igår, ytterst välkommet. Hoppas att möjligheten att markera allt i ett underforum som läst inte är så långt borta.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
E Eddsson skrev:
Jag har stora problem med mobilversionen av forumet. om jag försöker gå in på en tråd så får jag "oj-sidan kunde inte hittas" 9 gånger av 10.
Kan du ge något exempel så att vi kan felsöka. Varifrån klickar du på trådlänkarna? Ifrån en länk i ett mail, ifrån Senaste, ifrån Googles sökresultat eller någon annanstans. Hur ser länken som du klickar på ut? Kopiera gärna och klistra in.
 
HElgEe HElgEe skrev:
Nu vet jag inte om det bara är för mig det är problem eller om det är för fler. När jag läser forumet på datorn med chrome så ser jag ingen markering om vem som är TS. Funkar på mobilen.
Dalbotant Dalbotös skrev:
Samma för mig, på plattan ser jag skillnad i färg på bakgrunden men på datorn är det så liten nyansskillnad att jag inte ser det om jag inte trycker näsan mot skärmen, typ.
@HElgEe och @Dalbotös, jag tror det beror på att ni inte har så ljusstarka bildskärmar eller att ni har ställt in era bildskärmar på ett sätt som gör att det är svårt att se skillnader på olika ljusa färger. Jag ska se vad vi kan göra åt saken.
 
  • Gilla
HElgEe och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Fråga om bildhantering. Tidigare kunde man kopiera in ATTACH länken från ett annat inlägg för att inte behöva ladda upp dubletter. Jag gjorde det nyss i min renoveringstråd och då blev bilderna klickbara länkar, [länk]

Hur gör man i nya versionen för att återanvända bilder?
Vet ej, men bra fråga, får undersöka.
 
A alfista skrev:
Infördes igår, ytterst välkommet. Hoppas att möjligheten att markera allt i ett underforum som läst inte är så långt borta.
Det kommer, men det ligger inte högst upp på att göra listan tyvärr. Jag kan däremot glädja er med nyheten att under förmiddagen imorgon så kommer vi att återlansera Deltagit igen. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
roland53 och 6 till
  • Laddar…
Vet ej om det tagits upp här redan, men jag saknar forum-menyn eller iaf en väg tillbaka ut till forumdelen man var i när man läst färdigt en tråd. Känns onödigt att behöva gå till toppen av tråden varje gång.
I övrigt en snygg uppdatering rent utseendemässigt (y)
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vet ej, men bra fråga, får undersöka.
Kan du kolla efter förhandsgranska (utökad svarsruta) med som fanns tidigare så hade man tagit detta innan postning av inlägg ...
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
under förmiddagen imorgon så kommer vi att återlansera Deltagit igen.
Dagens bästa nyhet! Jag har varit lite vilse utan den funktionen men kommer den tillbaka så får jag nog säga att jag är mycket nöjd med det nya. Visst tog det lite tid att vänja sig men såhär efter en vecka så börjar det sätta sig.

Att de färglada avatar-plupparna blev gråa istället var också ett lyft liksom att bakgrunden inte längre är helvit.

Jag får också passa på att berömma migreringen, jag vet alltför väl vilket jättejobb som ligger bakom och att det som syns såhär på ytan bara är som toppen på ett gigantiskt isberg. Sett från min låga horisont så verkar ni ha gjort ett fantastiskt jobb!
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
jag tror det beror på att ni inte har så ljusstarka bildskärmar eller att ni har ställt in era bildskärmar på ett sätt som gör att det är svårt att se skillnader på olika ljusa färger
Det kan mycket väl bero på vilken skärm man har eller ur vilken vinkel man ser sidan. Det här med hur färger uppfattas på olika skärmar är tydligen en hel vetenskap fick jag veta när jag pratade med en grafiker av något slag för ett antal år sedan. Det krävs t.ex. mycket och avancerad kalibrering för att få en bild att se lika dan ut på en skärm som den gör på papper. Olika skärmar kan också ge väldigt olika resultat.

I detta fallet så har jag inte riktigt kunnat bestämma mig om skillnaden mellan TS inlägg och övriga syns bra eller dåligt. Tidigare så tyckte även jag att det var mycket tydligare på plattan jämfört med datorn. Men nyss så gled jag ner några cm i stolen jag sitter i och plötsligt så blev det en väldigt tydlig skillnad på Pers inlägg jämfört med övriga. Jag vinklade då laptop skärmen en aning fram och tillbaka, inte mer än en cm, och märkte att om jag rätar upp den bara lite grann så blir alla inlägg helt vita medan om jag vinklar den bakåt bara en liten aning så är TS inlägg tydligt blåa medan övriga är gråa. Så testa och ändra betraktningsvinkeln lite och se om det hjälper.

@Per Eskilsson, det kanske går att hitta någon nyans som inte är lika känslig för detta?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kan du ge något exempel så att vi kan felsöka. Varifrån klickar du på trådlänkarna? Ifrån en länk i ett mail, ifrån Senaste, ifrån Googles sökresultat eller någon annanstans. Hur ser länken som du klickar på ut? Kopiera gärna och klistra in.
När jag navigerar runt i forumet vanligt. Främst via "senaste". Testade lite nu och om jag väljer att "öppna länken i ny flik" så tycks det fungera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.