An annan sak:
Gamla versionen hade lite koll på vilken sida man var på i en lång tråd. Nu verkar man ständigt hamna på sida 1.
 
Den rutan som innehåller avatar + ordet medlem + nivå kunde göras mycket mycket mindre.
Ganska oväsentlig info.
Medlem; 99% av inläggen görs av medlemmar gissar jag om det är en gäst så kunde detta markeras annars utgår man från att det är en medlem. Behöver inte upprepas i varje inlägg.
För övrig så får jag inte bort bold , funktionsfel? :mad:

Nivå xx; ser att en del förargar sig över att dom var nära att bli forumgud men nu missar detta i nya versionen. Men ärligt talat.
Att gradera medlemmarna i nivåer eller med forumgud el. liknande är väl ganska oväsentligt. :surprised:
Ett inlägg är ett inlägg oavsett vem eller hur aktiv man tidigare varit och skall väl respekteras :rolleyes:

Däremot är det intressant och ibland väsentligt att veta var i landet inlägget kommer ifrån och det borde stå direkt under avataren.
T.ex om vi diskuterar gräsklippning i Skåne i Maj så diskuteras det kanske snöskoterkörning i Kiruna under samma tid.
 
Redigerat:
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
engs
Önskar en option där man kan välja om citat ska vara förminskat eller ej som default.
Nu blir det ett jäkla klickade om man inte följer en tråd från start

Kanske finns en sådan men hittar i sådana fall inte den.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
tommib
nimhed nimhed skrev:
An annan sak:
Gamla versionen hade lite koll på vilken sida man var på i en lång tråd. Nu verkar man ständigt hamna på sida 1.
Klicka på den lilla blå punkten så funkar det. Detta är dock värdelöst och man borde kunna ställa in att klick på rubriken ska öppna första olästa inlägget. Detta finns som inställning men bara för mobilsiten. Varför då?


...och jag vill fortfarande kunna ställa in 30 inlägg/sida (eller mer).
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
tommib
roland53 roland53 skrev:
Nivå xx; ser att en del förargar sig över att dom var nära att bli forumgud men nu missar detta i nya versionen. Men ärligt talat.
Att gradera medlemmarna i nivåer eller med forumgud el. liknande är väl ganska oväsentligt. :surprised:
Ett inlägg är ett inlägg oavsett vem eller hur aktiv man tidigare varit och skall väl respekteras :rolleyes:
Nja.... jag använder det till att värdera informationen som ges, vilket sannolikt många andra också gör. Det är inte perfekt, men en parameter i värderingen.

Den nya nivågraderingen är lite sämre på så sätt att den räknar t.ex. uppladdade bilder väldigt högt. En förbättring är dock att man får mycket poäng för "bästa svaret", vilket vi inte sett så mycket av än, men det kommer nog.

Visst, det är en jättefånig grej med "Gudfader" eller "Forumgud" osv, men lite små fånigheter måste man kanske tillåta sig?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
tommib
Angående detta med bredden på texten....

Text som löper över hela bredden på en widescreenskärm är otroligt tungläst. Det är svårt för ögat att följa med och hålla sig till en och samma rad över långa sträckor. På det sättet tycker jag att både gamla och nya sidan är bra. Begränsad kolumnbredd är av godo. Dessutom kör jag personligen mina skärmar på högkant (så upplösningen är 1200x1920) vilket gör att en hög och smal layout passar bättre.

Däremot tycker jag som många andra att det är för mycket luft på sidan. Det finns ingen anledning att ha ett avstånd mellan inläggen.

Listorna borde ha växlande bakgrundsfärg som de hade tidigare, det är jobbigt för ögonen med den helt platta vita layouten.
 
  • Gilla
alfista och 1 till
  • Laddar…
Kanske dags för en admin att göra en sammanställning av inläggen så långt och klistra.

Annars kommer vi nog tappa greppet om detta.
 
  • Gilla
F_man
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Text som löper över hela bredden på en widescreenskärm är otroligt tungläst. Det är svårt för ögat att följa med och hålla sig till en och samma rad över långa sträckor. På det sättet tycker jag att både gamla och nya sidan är bra. Begränsad kolumnbredd är av godo. Dessutom kör jag personligen mina skärmar på högkant (så upplösningen är 1200x1920) vilket gör att en hög och smal layout passar bättre.
Jag håller till fullo med om ovanstående! Å andra sidan är det inte lagstadgat att vi medlemmar måste köra webbläsaren i fullskärmsläge, så om kolumnbredden anpassar sig till webbläsarens fönsterstorlek så kan var och en välja hur bred de vill att textkolumnen skall vara. Om man då vill ha långa oläsliga rader, varsågod att maximera webbläsarfönstret.

I övrigt:
Grattis till admingänget, kan tänka mig att hanteringen blir mycket smidigare med en modern mjukvara!

Mycket verkar bra, men likt många andra så tycker jag att det är lite väl mycket död yta som tar plats (och fokus) från det viktiga, dvs texten. Jag skulle gärna se mindre marginaler kring inläggen och gärna även en annan bakgrundsfärg än vit – även om den gamla siten såg klart ålderdomlig ut så uppskattade jag att den, likt många andra gamla forum, var så kompakt och lättläst. Jag känner ofta att de senaste årens utveckling på webbsidan varit mycket gynnsam för dem som främst använder mobila enheter, men på datoranvändarnas bekostnad
 
jonmo jonmo skrev:
Var är "deltagit"-knappen? Det är den enda jag använder. Ge mig!
Den saknar jag också, men jag upptäckte just att man har funktionen i sin profil fast den heter Notiser och innehåller också info om någon gillat dig, citerat dig med mera.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
När jag trycker på markera allt som läst ... måste jag godkänna att jag verkligen vill ha denna funktion ... det är väl onödigt?
 
Saknar deltagit
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den saknar jag också, men jag upptäckte just att man har funktionen i sin profil fast den heter Notiser och innehåller också info om någon gillat dig, citerat dig med mera.
Hur gör du inställningen för att få den funktionen? Jag får bara upp om det citeras och gillar under notiser. Inte ett svar i allmänhet under tråden jag deltagit i? :worried:
 
  • Gilla
Tosse
  • Laddar…
BirgitS
roland53 roland53 skrev:
Hur gör du inställningen för att få den funktionen? Jag får bara upp om det citeras och gillar under notiser. Inte ett svar i allmänhet under tråden jag deltagit i? :worried:
Man ställer in vad man vill ha notiser för i inställningarna: https://www.byggahus.se/forum/account/alert-preferences
Men det går inte, så vitt jag kan se, att få en notis för en tråd man skrivit i utan att också följa den, om det inte är så att någon citerar eller taggar en.
 
  • Gilla
roland53
  • Laddar…
Bra jobbat! Inte illa för en första version. Grattis till en bra mycket enklare vardag. :)

Hittade en bugg i appen som visar sidan: meny nere till höger visar bara en tom lista. Gäller för IOS.
 
Redigerat:
Hemmakatten
Använder nästan bara mobil-appen, har Android. Har inte hunnit kolla runt så mycket ännu men saknar Deltagit-knappen använde alltid den först när jag gick in på BH.

Det jag saknar allra mest är att man tidigare vid varje underkategori, tex Juridik, Vatten och avlopp, Övrigt etc, kunde se om det fanns olästa inlägg i respektive kategori..
 
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.