AndersPS AndersPS skrev:
Går det inte att hämta bilder från webben längre? Använde den funktionen väldigt mycket.
Jo, det går fortfarande bra att hämta bilder från webben. Du måste bara klicka på "Verktyg > Infoga extern bild".

I mobilen klickar du på "kugghjulet" istället för verktyg (eftersom texten verktyg inte får plats i mobilen tillsammans med de övriga knapparna).
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag har gjort till min "grej" att läsa igenom och förhoppningsvis svara på de trådar som ingen annan svarat på. De som tidigare låg under egen kategori Obesvarade. Var hittar jag dem numera?
Obesvarade finns tyvärr inte i den nya programvaran. Men den går säkert att fixa. Jag lägger till den på önskelistan.
 
Mysman Mysman skrev:
Tabell i form av
[\table] funkar inte längre. Kommer det in också eller finns alternativ?

Behöver kanske få hjälp att redigera post #1 här:
[länk]

Jag har inte hunnit tagit reda på hur man gör tabeller i nya programvaran men jag har för mig att det ska gå. Infogar ett exempel:
Kod:
[TABLE][TR][TH]This is a header cell[/TH][TH]This is a header cell[/TH][/TR][TR1][TD]This is a left aligned cell[/TD][TD1]This is a centre aligned cell[/TD1][/TR1][TR2][TD2]This is a right aligned cell[/TD2][TD]Left aligned[/TD][/TR2][TR1][TD1]Centre aligned[/TD1][TD2]Right aligned[/TD2][/TR1][/TABLE]
Får tar reda på hur man gör och återkomma.
 
F Erica Wyse skrev:
När man trycker på "back" pilen så går det tillbaks men det tar en till längst upp på sidan så man måste skrolla ner igen,
Det låter som du använder iphone appen. Stämmer det? iPhone appen fungerar dåligt. Rekommenderar dig att byta till mobilsajten och använda Safari i din mobil tills det att vi fixat en ny ios app.
 
Redigerat:
  • Gilla
Fundersam99
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jo, det går fortfarande bra att hämta bilder från webben. Du måste bara klicka på "Verktyg > Infoga extern bild".

I mobilen klickar du på "kugghjulet" istället för verktyg (eftersom texten verktyg inte får plats i mobilen tillsammans med de övriga knapparna).
Fast det verkar bara bli en länk till bilden, tidigare sparades den ner på er server?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det förra systemet funkade dåligt...
Mina två pennies:
Det är klart att ni behöver uppgradera systemet då och då, med tanke på hur datatekniken förändras.
Men det är ju inte något skäl till att ändra användargränssnittet så kraftigt.

Själv tillhör jag dem, som tycker att det "gamla" användargränssnittet var bra, en vilsam oas bland alla fånigheter som leds av Facebook och andra "sociala medier".

Gränssnittet var enkelt, lättförståeligt och lätthanterligt utan att man behövde sätta sig in i alla de finurligheter, som utvecklare skapar "bara för att vi kan".

Nej, jag tycker att från användarsynpunkt har det blivit mycket sämre.
Och för oss användare uppvägs inte det av att det funkar bättre "under skalet".
 
  • Gilla
Mats och 5 till
  • Laddar…
M Mats skrev:
Förlåt, det borde jag naturligtvis ha skrivit.
Chrome 58 på Windows7 X64.
[bild]
Effekten nu är att när jag skriver en hel rad eller gör en radbryttning så hoppar reklamen ned en rad (då textfönstret blir större) och varje gång den gör det så blir det ju ett blinkanade färgfyllt fält. Det gör då att mina ögon tappar fokus
Rekommenderar dig att utforska "Mer"-knappen. Den gör samma sak som "Utökat svarsruta" gjorde på gamla sajten. Efter du klickat på Mer så kan du klicka på Verktyg för att få fram alla verktygsknappar.
 
Har inte läst igenom hela tråden men hur ser ni andra på bevakningsmailen? Det är bra att se lite mer text, MEN jag tyckte att länken till inlägget är för liten och för långt ner.

Upptäckte sedan att man kan klicka på rubriken, länken är inte exakt likadan då. Hamnar jag ändå på samma ställe?
 
Anna_H Anna_H skrev:
Har inte läst igenom hela tråden men hur ser ni andra på bevakningsmailen? Det är bra att se lite mer text, MEN jag tyckte att länken till inlägget är för liten och för långt ner.

Upptäckte sedan att man kan klicka på rubriken, länken är inte exakt likadan då. Hamnar jag ändå på samma ställe?
Vi har inte hunnit göra något åt bevakningsmailet överhuvudtaget. Det är först idag vi har lyckats få igång dem. De kommer med stor sannolikhet att förändras.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Mina två pennies:
Det är klart att ni behöver uppgradera systemet då och då, med tanke på hur datatekniken förändras.
Men det är ju inte något skäl till att ändra användargränssnittet så kraftigt.

Själv tillhör jag dem, som tycker att det "gamla" användargränssnittet var bra, en vilsam oas bland alla fånigheter som leds av Facebook och andra "sociala medier".

Gränssnittet var enkelt, lättförståeligt och lätthanterligt utan att man behövde sätta sig in i alla de finurligheter, som utvecklare skapar "bara för att vi kan".

Nej, jag tycker att från användarsynpunkt har det blivit mycket sämre.
Och för oss användare uppvägs inte det av att det funkar bättre "under skalet".
Om nivåklassificeringen blir kvar så föreslår jag att man tappar 1000 poäng för varje gnälligt inlägg ;).

Ryck upp dig nu KoW, du brukar ju kunna klämma ur dig konstruktiv kritik ;)
 
  • Gilla
RilleRock och 3 till
  • Laddar…
Barajag som inte förstår hur man tar sig direkt från senaste inläggen till senaste olästa inlägget i en tråd? Måste man gå via första inlägget och klicka på visa senaste olästa?
 
Martin_B Martin_B skrev:
Kan man stänga av de här färgade cirklarna med namninitialer så de inte syns? Blir lite rörigt med alla dessa färger, tycker jag.
Nej det kan man inte. Trodde ingen skulle ha synpunkter på detta. Känner mig väldigt ungdomlig. :p

Jag gillar att de är olika färger eftersom det gör det snabbare att avkoda vem som skrivit vad. Men jag förstår också att färgerna kan upplevas som störiga. Kanske ska vi göra som Apple och köra med enbart gråa cirklar. Inte så ungdomligt och funktionellt men kanske vilsammare.
 
Redigerat:
Tror i så fall att det är bättre att ta bort cirklarna och initialerna helt - är man helt ärlig så tillför de ju egentligen inget. Som i Freco´s inlägg här ovan så är det bara ett "F" i cirkeln - det ger ingen ledning om att det är Freco som skrivit det...
 
  • Gilla
legion och 4 till
  • Laddar…
Saknar den svarta listen längst upp med genvägar till forumet.
Sen tycker jag att förra designen var lättare att läsa
Ja, det mesta var faktiskt bättre förr
 
  • Gilla
Mats och 9 till
  • Laddar…
Freco Freco skrev:
Barajag som inte förstår hur man tar sig direkt från senaste inläggen till senaste olästa inlägget i en tråd? Måste man gå via första inlägget och klicka på visa senaste olästa?
I mobilen klickar du bara på raden för att komma till första olästa. På datorn klickar du på raden under rubriken för att komma till första olästa (lite ologiskt, jag vet).
 
  • Gilla
Freco
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.