7 177 läst · 11 svar
7k läst
11 svar
Hur hitta en bra hantverkare?
Hur sjutton hittar man en bra hantverkare i Stockholm? Någon som kan det man utgersig för att kunna och som inte luras? Har råkat ut för några riktiga rötägg på sistone och jag har ingen aning om var jag ska börja leta.. Ingen i mitt kontaktnät har heller någon att rekommendera..
Mvh,
Frustrerad som f-n
Mvh,
Frustrerad som f-n
Jag har hittat hantverksare i grupper på Facebook. Området vi bor i har en egen grupp med ganska många medlemmar. Där är det ofta frågor kring just tips på hantverkare. Så ett tips är att undersöka om du hittar någon lämplig grupp.
Moderator
· Stockholm
· 52 270 inlägg
Titta i grannskapet, om det pågår arbeten någonstans. Ring på och fråga de som bor där om firman de anlitat.
Moderator
· Stockholm
· 52 270 inlägg
Riktigt, riktigt bra hantverkare tar bara uppdrag via kontakter och är lika kräsna i att välja kunder som du som beställare är när du väljer hantverkare.
Jag hade en firma hos mig som precis avslutat renovering i huset, dem var fullbokade men kunde ändå hitta öppningar och göra jobb effektivt och kvalitémässigt utan att göra överpris. Ganska förvånad då dem befinner sig i Stockholm, inte ofta man ser sånt. Vet inte om jag haft tur men har redan bokat dem i juli för nästa bygge!
Jag är i samma sits. Behöver en hantverkare snabbt för att renovera innertak, måla väggar, slipa golv och göra några småsnickerier i en mindre lägenhet, men det är ju vansinnigt svårt att hitta bra sådana. La en annons på offerta som gav ett svar. Däremot så verkar det företaget inte vara särskilt populära på den här siten, så tänker att det är lika bra att avstå. Sökandet fortsätter.
Kanske någon utav dessa? Du får väl kolla upp lite mer noggrant men jag tycker man får en ganska bra bild bara genom att prata eller träffa de som ska utföra arbetet. Oavsett om det är en byggare eller bilmekaniker man ska anlita.
https://www.byggahus.se/hantverkare
https://www.byggahus.se/hantverkare
Mediana skrev:Jag är i samma sits. Behöver en hantverkare snabbt för att renovera innertak, måla väggar, slipa golv och göra några småsnickerier i en mindre lägenhet, men det är ju vansinnigt svårt att hitta bra sådana. La en annons på offerta som gav ett svar. Däremot så verkar det företaget inte vara särskilt populära på den här siten, så tänker att det är lika bra att avstå. Sökandet fortsätter.
Om du söker en hantverkare snabbt tror jag du är lite sent ute. Men jag kan iallafall rekommendera dessa:
http://snickarenistockholm.se/
Dem är först på Google när man googlar "snickare stockholm" med bäst referenser. Det är dem jag använde mig av och kommer använda mig av igen, det bästa var hur noggranna dem var med allt och kunduppdatering dagligen. Lycka till!
Jag bor inte i Stockholm, men här hittade vi bra hantverkare genom att bli rekommenderade från butiken där vi köpte köket. De hade samarbete med ett par firmor som de kunde gå i god för. Deras bild av hantverkarna vi valde har varit hundraprocentig.
Visst finns en risk för att bli "blåst" och att det är släktingar eller kickbacks som delas ut bakom kulisserna, men det får man ha lite fingerkänsla för. I det här fallet har vi såpass god kontakt med köksbutiken att vi litar på dom fullt ut och därmed också deras rekommendationer.
Så mitt tips är att kolla med den typen av verksamheter i ditt område, exempelvis färghandlare och annat och se till att värdera deras tips noggrant.
Visst finns en risk för att bli "blåst" och att det är släktingar eller kickbacks som delas ut bakom kulisserna, men det får man ha lite fingerkänsla för. I det här fallet har vi såpass god kontakt med köksbutiken att vi litar på dom fullt ut och därmed också deras rekommendationer.
Så mitt tips är att kolla med den typen av verksamheter i ditt område, exempelvis färghandlare och annat och se till att värdera deras tips noggrant.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 638 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 638 inlägg
Leta upp dem som har bra omdömen, och som också har trovärdiga beskrivningar, på Offerta och kontakta företagen direkt i stället. Jag fick bra intryck av Palma Totalentreprenad och Likana Bygg när de var och kollade på ett jobb hos mig, samt deras referenser var mycket nöjda.Mediana skrev:Jag är i samma sits. Behöver en hantverkare snabbt för att renovera innertak, måla väggar, slipa golv och göra några småsnickerier i en mindre lägenhet, men det är ju vansinnigt svårt att hitta bra sådana. La en annons på offerta som gav ett svar. Däremot så verkar det företaget inte vara särskilt populära på den här siten, så tänker att det är lika bra att avstå. Sökandet fortsätter.
Liknande trådar
-
Hur kan privatpersoner hitta och anlita kvalificerade hantverkare.
Hantverkare -
Hitta pålitliga hantverkare
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Efter flera försök, äntligen har vi hittat en bra hantverkare i Skåne!
Hitta schyssta hantverkare?
Ett sätt att hitta pålitliga hantverkare
Referenser Hantverkare & Entreprenörer