Fyllt tomten med kluvna typer :)
Stor hög med kluvet vedträ på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
holetaker skrev:
Idag åkte motortrimmern fram och jag slaktade alla lupiner på tomten. Tänkte passa på nu innan de slår ut och sprider fler frön
Vi tog över denna fastigheten i december och ingen har gjort något med tomten på ca 18 månader innan så den är rätt vildvuxen.
Efter det så fyllde jag en skottkärra med maskrosor. Å det var bara dom som slagit ut.
Jag använde en sån här och är mycket nöjd
[bild]
Idag var tredje gången jag var ute sen jag köpte detta fantastiska redskap. Har nu fyllt sex skottkärror med maskrosor och de har bara blommat knappt en vecka. Ca varannan dag går jag ut och kör ett race.
Jag tror faktiskt att det dessutom är bra att det blir lite hål i gräsmattan så den ventileras.
Efter maskosorna så klippte jag gräset . Nu på kvällen skulle det komma regn, så jag passade på att gödsla oxå.
Så idag blev det faktiskt hela 8 timmar i trädgården.

Få se hur många nya maskrosor jag har imorrn hehe
 
  • Gilla
Manganbangan och 1 till
  • Laddar…
F
holetaker skrev:
Idag var tredje gången jag var ute sen jag köpte detta fantastiska redskap. Har nu fyllt sex skottkärror med maskrosor och de har bara blommat knappt en vecka. Ca varannan dag går jag ut och kör ett race.
Jag tror faktiskt att det dessutom är bra att det blir lite hål i gräsmattan så den ventileras.
Efter maskosorna så klippte jag gräset . Nu på kvällen skulle det komma regn, så jag passade på att gödsla oxå.
Så idag blev det faktiskt hela 8 timmar i trädgården.

Få se hur många nya maskrosor jag har imorrn hehe

Jag hade förra året en slur av Webulls Extra green gräsfrö, en näve kalk, NPK gödsel och golfbanedress (typ väldränerande sand) som jag från och till jämnade till lite svackor med, dressade med, men även fyllde i hål efter maskrosor. Funkade väldigt bra.
 
Nästan färdigställt växthus med diverse odlingsutrustning och inflyttade växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjar se klart ut (y)
Hund ligger bekvämt i en rund utomhusfåtölj på en stenlagd terrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inflyttade, iaf 1 av 3 ;)
 
  • Gilla
Dalbotant och 2 till
  • Laddar…
Lite snickrande efter jobbet :)
Två oavslutade träkonstruktioner liknande pallar på en gräsmatta med träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett par "halv pallar" och så snart sommarvädret lättar (regnet) blir det lite svart arbete :rolleyes:
Fortsättning följer.
//Jante
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren skrev:
Fyllt tomten med kluvna typer :)
]
De verkar rätt trä-liga också?
 
Vet inte hur det är hos er andra men här är maskrosrensande samma sak som mördarsnigelrensande. De små rackarna syns nästan bara till hos maskrosorna så ikväll har jag fyllt en hink med maskrosor och begått mord på ett antal minisniglar.
 
Farfalle skrev:
Vet inte hur det är hos er andra men här är maskrosrensande samma sak som mördarsnigelrensande. De små rackarna syns nästan bara till hos maskrosorna så ikväll har jag fyllt en hink med maskrosor och begått mord på ett antal minisniglar.
Syns det tydligt om man har mördarsniglar på tomten, eller måste man leta efter dom?
 
holetaker skrev:
Syns det tydligt om man har mördarsniglar på tomten, eller måste man leta efter dom?
Här ser man dem överallt, speciellt på kvällen (men alltså efter typ 18, så det är fortfarande ljust). De är aktiva nu.
 
stefancrs skrev:
Här ser man dem överallt, speciellt på kvällen (men alltså efter typ 18, så det är fortfarande ljust). De är aktiva nu.
Okej. Jag har inte sett några än, kanske jag inte har några? :)
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Första svartarbetsvändan klar, en strykning till med svart slamfärg så är det dags att börja fylla jord och plantera :)
Ny målad träodlingslåda på stenplattor med byggmaterial runtomkring, redo för jord och plantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Jane
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Har precis genomgått en stor ryggoperation så det blir inget satt i köksträdgården i år. Men har i dag varit på Granngården och köpt fina kravodlade örtkryddor till krukorna utanför köket. Granngården har denna vecka bra pris på 4 örtkryddor för 100:- i 11,5cm krukor.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Så nära det kan bli :D
Hund i en växthusliknande uteplats med stengolv, planteringskrukor redo för jordfyllning, och plantor på bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svartjobbet klart och på plats inne i hörnen, ståendes på underlag från plantagen, ska fyllas med jord och planteras lite kryddörter.
Iza håller koll ;)
Krukväxter och plantor inuti ett växthus, redo för trädgårdsplantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite pynt och plantor.
Olika kryddväxter redo för plantering, placerade på ett underlag med etiketter som visar sorterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mer plantor, en del till odlingslådor andra till trädgården.
Tomat- och gurkplantor i svarta krukor med självbevattning, står på en stenlagd yta intill ett växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tomat x2, gurka och en chili med självbevattning.
Svart odlingslåda med jord och en ung tomatplanta stödd av en pinne, etikett 'Svart Tomat'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svarta tomater bland allt svartjobb (y)

Börjar bli ordning på det hela nu :D
//Jante
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 4 till
  • Laddar…
Driftsatt trädgårdsbevattningen
Vattenpump och anslutningar i en betongbrunn för trädgårdsbevattning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Farfalle och 1 till
  • Laddar…
Premiärkört den nya gräsklipparen, en klippo excellent sh :cool: bara trist att det tog ett par veckor innan den kom pga bortslarvad pall av Schenker.

Också mördat lite ogräs i rabatterna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.