Vår 315-klippare går på kollektivavtal så den klipper bara på vardagar 8-16 och med övertid 20-08 på lördagar.
 
mexitegel skrev:
Vår 315-klippare går på kollektivavtal så den klipper bara på vardagar 8-16 och med övertid 20-08 på lördagar.
Hur stor gräsmatta?
 
Ca 500kvm
 
  • Gilla
jordraketen
  • Laddar…
karlsson-peter skrev:
I bruksanvisningen till 310 står det att man i inställningarna ska kunna ställa in trädgårdsform, Öppen, Normal och Komplex, jag hittar inte den inställningen i min 310. Inte heller alternativet för automatisk passagehantering finns med.
Hm, det med Öppen Normal och Komplex har jag inte sett fast jag köpte maskinen 2016. Inget om det i bruksanvisningen. Men det kanske inte är så mycket att bry sig på...
 
Öppen, normal och komplex inställningarna ligger under en dold meny. Håll inne 0:an i menyn så poppar den upp.
 
God kväll folket.
Fråga till er inför köp. Hur fungerar det med service och garantiärenden när man beställer från nätet? Funderar på att beställa från Hylte då de har bra priser. Om det skulle hända något med klipparen, har jag då rätt att lämna in den till återförsäljaren här i stan, eller måste jag skicka iväg den?
Samma sak med service, kan man bli nekad om man vill lämna in den hos den lokala handlaren, trots att roboten är köpt ifrån en annan stad?

Tack på förhand
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Nekar gör dom nog inte men räkna med att dom prioriterar gräsklippare som dom själv först och främst har sålt.
 
Vad har du hittat för priser i Hylte? Har själv precis beställt en 310 och kollat runt men tycker dom ligger ungefär samma över allt!?
 
Nä inget speciellt pris så, finns flera butiker på Prisjakt med samma pris. Men jag tyckte Hylte gav ett sympatiskt intryck. =)
Det skiljer ca. 1500kr på Hylte vs. Lokala butiken så det var därför jag hade lite funderingar kring service och eventuella reparationer.
 
Lite synd att Husqvarna nästan bara säljs av webbshoppar.
Får man en strulig maskin kan det ju bli lite småjobbigt med servicen, om den behöver skickas fram och tillbaka flera gånger.
 
degas skrev:
Lite synd att Husqvarna nästan bara säljs av webbshoppar.
Får man en strulig maskin kan det ju bli lite småjobbigt med servicen, om den behöver skickas fram och tillbaka flera gånger.
Hur har du kommit fram till att HQ nästan bara säljs via webbshoppar?
 
Man ser dem sällan på de stora trädgårds-/byggställena i Stockholmsområdet i alla fall.
Jag har mest sett dem hos obskyra maskinhandlare, som sällan har attraktiva priser.
Söderut och i Smålandstrakten ser det onekligen bättre ut. Men det gör ju inte servicen enklare för oss här i trakten.

I det avseendet är ju Gardena enklare att hitta, åtminstone här.
 
Husqvarna har nog valt att sälja Gardena i de större hemfixarkedjorna, sina "egna" klippare säljs via deras återförsäljarnät som då också hanterar motorsågar, åkklippare mm.
 
etompau skrev:
Husqvarna har nog valt att sälja Gardena i de större hemfixarkedjorna, sina "egna" klippare säljs via deras återförsäljarnät som då också hanterar motorsågar, åkklippare mm.
Jo, precis. Och det är väl vettigt. Lite synd att det inte finns fler i trakten bara.
Är nog bara Bygghemma som kan konkurrera med Hylte etc.
 
Finns en bra säljare i Valdemarsvik och Söderköping 😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.