Känsliga tittare varnas för följande bilder. Innehållet kan skapa ett oemotståndligt köpbehov hos svaga individer....

Äntligen har iaf en SÅG funnit sig till rätta i mitt hus....

pict0379.jpg

Tillochmed kartongen hade en tilltalande färg som matchar räserbilens Nogaroblau mit Pärleffekt.

pict0381.jpg

Det luktar nytt....

pict0382.jpg

Kan bero på att det ÄR nytt....

pict0384.jpg

Bosch GCM 10s

pict0385.jpg

Med glidstänger förstås....

pict0393.jpg

Som att skära smör i solsken.....
 
Låt mig säga så här:

Det skulle lika gärna vara brudar på bilderna...

Dreggel, dreggel, dreggel......

Snacka om verktygsporr i XXX klassen.

MathiasS:
Har du förresten funderat på att bli fotograf för någon trevlig tidning.
Du verkar veta vilka ställningar som får läsarna att njuta (milt ordval)

Said
 
Avundsjuk ???. Ja, lite ;). Synd bara, att man inte kan höra hur den låter. ;D
 
Hm ... å ja ser bara hur du misshandlar den stackars mattan ... när du sågat ett jack i den så sänd mej ett mess så fixar ja skadan ;D ;D ;D

Tidigare ansåg jag att hundar å mal var min största inkomstkälla. Ja kanske ska komplettera me leklystna sågare åxå ... ? ;D ;D ;D
 
Förstår nu vad gubben min yrade om. Av era reaktioner att döma skulle en sån vara ett populärt inslag på hans födelsedag. Men den lådan orkar jag nog inte hantera på egen hand. Tror ni han blir lika glad för en sticksåg? ;)
 
Vilma skrev:
Förstår nu vad gubben min yrade om. Av era reaktioner att döma skulle en sån vara ett populärt inslag på hans födelsedag. Men den lådan orkar jag nog inte hantera på egen hand. Tror ni han blir lika glad för en sticksåg?  ;)
Är det bara själva bärandet av lådan får du säga till så kommer 25 Bröder och hjälper till. Det får ju inte falla på en sådan sak... ;D

Fast en sticksåg är ju inte heller fel....
 
Said skrev:
Låt mig säga så här:

Det skulle lika gärna vara brudar på bilderna...

Dreggel, dreggel, dreggel......

Snacka om verktygsporr i XXX klassen.

MathiasS:
Har du förresten funderat på att bli fotograf för någon trevlig tidning.
Du verkar veta vilka ställningar som får läsarna att njuta (milt ordval)

Said

Nu vet jag inte exakt vilken typ av tidningar DU tänker på men jag tror jag gör klokt i att bara fota saker innanför mitt staket. Då blir ingen upprörd som faktiskt kan mer än att bara zooma och trycka av.... ;)
 
yonna skrev:
Hm ... å ja ser bara hur du misshandlar den stackars mattan ... när du sågat ett jack i den så sänd mej ett mess så fixar ja skadan  ;D ;D ;D

Tidigare ansåg jag att hundar å mal var min största inkomstkälla. Ja kanske ska komplettera me leklystna sågare åxå ... ?  ;D ;D ;D
Om mattan skulle få sig ett jack är det bara att ta bort den, vi har ju faktiskt splitter ny OSB-parkett under..... :)
 
Åh ni killar är ju så underbara! ;D Ska INTE visa dessa bilder för maken!!! Han maken som GÄRNA skulle vilja knalla in på stan i sina blåbyxor. Min älskade datanörd blir helt till sig då han får ett nytt verktyg eller få dra på sig arbetsbyxor. :D Och gissa om han blev avis då JAG fick ett par blåbyxor med knäskydd som jag har då jag rensar ogräs...

Ni vet väl skillnaden mellan en pojke och en man? ;D
 
fia_mstd skrev:
Åh ni killar är ju så underbara! ;D Ska INTE visa dessa bilder för maken!!! Han maken som GÄRNA skulle vilja knalla in på stan i sina blåbyxor. Min älskade datanörd blir helt till sig då han får ett nytt verktyg eller få dra på sig arbetsbyxor. :D Och gissa om han blev avis då JAG fick ett par blåbyxor med knäskydd som jag har då jag rensar ogräs...

Ni vet väl skillnaden mellan en pojke och en man?  ;D

Längden på tumstocken? ::)
 
Jag kan då inte låta bli att tala om att jag redan har en liknande...
MED tillhörande bord...
Så känn hur snaran dras åt Mathias.
Jag har dessutom två klingor, en med 24 och en med 48 tänder...

03som015.JPG
 
Och ja, jag vet att sladden skall vara inkopplad för att den skall ha full funktionalitet.
Men det är precis uppackad ur kartongerna när bilden togs.

Så slipper ni vara wiseasses om det i alla fall...
 
Nix skrev:
Och ja, jag vet att sladden skall vara inkopplad för att den skall ha full funktionalitet.
Men det är precis uppackad ur kartongerna när bilden togs.

Så slipper ni vara wiseasses om det i alla fall...
Hoho....men erkänn att man är rätt nöjd även INNAN sladden är inkopplad. Trycka lite på knapparna, fippla med vinkelinställningarna, visa för frugan etc....

Angående bordet så har jag sett att riktiga snickare bygger ett eget av två pallbockar + 2st 45x160 i lämplig längd.....så måste ju jag också göra..... ;D Dessutom har jag inte råd med ett finbord..... :'(
 
MathiasS skrev:
Hoho....men erkänn att man är rätt nöjd även INNAN sladden är inkopplad. Trycka lite på knapparna, fippla med vinkelinställningarna, visa för frugan etc....

Angående bordet så har jag sett att riktiga snickare bygger ett eget av två pallbockar + 2st 45x160 i lämplig längd.....så måste ju jag också göra..... ;D Dessutom har jag inte råd med ett finbord..... :'(
Man är GRYMT nöjd...
Mitt enda problem var att medan jag intensivt läste instruktionsboken (tydligen ingen riktig ingenjör) var pappsen framme och fingrade och skruvade och...

Det funkar kanon med snickrad bord också.
Fördelen med bordet är att sågen alltid är i våg relativt mothållen. Dessutom kan man dra ut mothållen runt två meter åt varje håll, så att "arbetsytan" blir över sex meter.
Rätt skönt när man skall kapa en halv millimeter på "2tum6:an".
Undrar hur de andra gör när de vill ta av "bara lite till".

Jag och Mathias gör så här...

Vrrrrrnjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuummmmm

Och så var det klart!
 
Hammarn skrev:
Men Nix, det där ser ju att bara vara en 701a? :surprised: ;)
Aldrig får man vara riktigt glad.
Det är en 700:a :(

Rullstöd var ett grymt bra tips...

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.